BARACK OBAMA!


Advertisement
Ghana's flag
Africa » Ghana » Ashanti » Kumasi
November 7th 2008
Published: November 7th 2008
Edit Blog Post

Hei alle....

Saa er jeg tilbage i mampong, og tilbage til hverdag igen!!!

Tirsdag kom AFS til byen, fordi de vil have moede med os pga alle de problemer som har vaeret i mampong!
Jeg fik den klare fornemmelse at de var mere interesseret i at rense deres eget navn til omverden, end de egentligt bekymrede sig om os!
Oven i det begyndte min "far" at sidde og raabe op om hvorfor de anbragte mig hos dem, naar de ikke faar nogen penge for det! Saa foeler man sig ikke saa velkommen i familien mere.. Men vi har faaet snakket ud, og nu kan jeg rigtigt godt lide ham igen!
Han er ked af at hoere jeg rejser, men han forstaar det godt!! Jeg tror ikke han havde forstaaet at han skulle se paa mig som sin "datter" foer vi havde det moede med afs..
Udover det proevede AFS at faa mig til at blive, men jeg sagde at jeg havde truffet min beslutning! Nu haaber jeg bare at jeg kan faa mit pas, for de to andre danske piger som tager hjem d. 17. november sagde der var problemer med at faa passene hos afs fordi de ska lave nyt visa!

Onsdag morgen blev jeg vaekket kl. 5 af fjernsynet... Det var live BBC hvor de snakkede om praesidentvalget. Det foerste jeg hoerte var: "Barack Obama has been elected president", "its over, Barack Obama is the 44th president of the united states", og saa kunne jeg ikke sove mere!
Den dag var ogsaa Birks foedselsdag, saa selvfoelgelig ringede jeg til ham! 21 aar... WOW!

Paa boernehjemmet den dag havde vi lidt af en fest.. Alle var glade fordi Obama vandt! Alle i Ghana var glade fordi Obama vandt... Men jeg er ret sikker paa at det er fordi han er sort.. Jeg er ikke sikker paa de overhovedet ved hvad han gaar ind for!
Paa boernehjemmet gaar alt stadig godt.. Der er kommet 3 nye smaa babyer.. Ajura, Ibrahim og Jehovsafat!
Ajura er nok den grimmeste og mindste baby jeg nogensinde har set.. Men hun er ogsaa foedt for tidligt!
Ibrahim var ogsaa helt forfaerdeligt grim da han kom, men jeg maa inroemme at han er blevet soedere i den sidste uge!
Jehovsafat er en okey koen baby! man kan se paa ham at naar han bliver stoerre vil han blive rigtig koen!
Det haaber jeg da..

Men jeg har stadig "mine" babyer! Bassu, Kassim, Moses, Poma, Fusseini og Assana
Saa er der babyer som Yaah, Emanuella og Sharrif som jeg elsker helt vildt og som er overdrevent soede!! Men de er Silje og Melani og Sunnivas babyer!
Jeg vil lade dem bruge den sidste tid med deres babyer.. Ligesom jeg bruger den sidste tid med mine babyer!!
Det er dem jeg kommer til at savne mest.. Boernene!!!
Isaer fordi der er nogen boern som jeg virkelig arbejder med! Fusseini og Assana var tvillingerne fra helvedet, men jeg har gjort dem gode!
De er helt fantastiske nu, og det eneste der skulle til var en lille smule psykologi og en MASSE kaerlighed!

I denne weekend skulle jeg rigtigt have vaeret i mole, men Afs har forbudt os at rejse, saa Sunniva og Karoline tog afsted uden mig!
I morgen tager Canadierne til Accra, og saa tager de til Canada paa torsdag!
De skulle have vaeret her i 6 maaneder og nu tager de hjem efter 7 uger.. De har ikke vaeret paa boernehjemmet i 3 uger! De skiftede deres billet efter 1 uge!
DET VIL MIN MOR ALDRIG TILLADE!!!
MEn saadan maa det vaere.. Jeg syntes bare det er synd at de ikke giver det en chance! + de maa roevkede sig naar de bare sidder og ikke lave noget en helt dag!

I dag kommer der saa en ny tysker som skal bo i Sunnivas hus.. Da Sunniva er ude at rejse har jeg taenkt at besoege hende og vise hende mampong, saa hun ikke er helt alene!
Paa Loerdag er ogsaa maaske den sidste aften Melani og mig ser hinanden her i Ghana! Hendes familie kommer paa mandag og saa skal de rejse rundt!
Det er ret trist!!

Men det er alt for nu!
Glaeder mig til at se jer igen.. Lad os nu bare haabe jeg kan faa mit pas!

Lou :-)

Advertisement



Tot: 0.045s; Tpl: 0.01s; cc: 8; qc: 23; dbt: 0.0274s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1mb