Paa tur til lake volta!


Advertisement
Ghana's flag
Africa » Ghana » Eastern » Koforidua
October 12th 2008
Published: October 12th 2008
Edit Blog Post

Hei Alle!

Lad mig starte med at sige at i Onsdags havde jeg den vaerste dag i mit liv..
Det var rigtigt hyggeligt med de smaa boern paa boernehjemmet, men da de 'store' boern kom tilbage fra boernehaven broed helvedet loes!
Jeg fik kastet tis i hovedet.. Jeg blev spyttet paa! Jeg blev sparket!! og jeg blev slaeet i hovedet med legetoej!
Til sidst fik jeg bare nok, og tog fat i en af drengene og skubbede ham vaek.. Desvaerre skubbede jeg saa haardt at han slog taenderne ned i jorden og begyndte at bloede😞
Det havde ikke lige vaeret min menning..
Jeg har faaet lidt af min appetit tilbage, saa jeg haabede virkelig paa at faa nogen god mad hjemme! Men NEJ!! Moderen i huset havde lavet det vaerste mad jeg nogensinde har smagt.. hold kaeft hvor var det ulaekkert!
Der taenke jeg: "jeg er glad for at jeg skal lidt vaek" for heldigvis havde jeg aftalt med de andre piger at vi skulle rejse til Lake volta om torsdagen!
Torsdag morgen stod jeg op, og havde haabet paa at der var noget morgenmad... Men der var intet mad i huset! Saa den norske pige Sunniva gav mig nogen peanuts og lidt kiks som jeg kunne spise!

De to norske piger Sunniva og Karoline og de to canadiske piger Natascha og Jessica tog totroen fra Mampong kl. 9:30 torsdag, morgen og var i Kumasi kl. 11!
Saa haevede vi nogen penge og gik paa Vics Baboo Cafe, som er en cafe med burger og pasta og pizza og alt!
Her spiste vi frokost inden vi tog bussen og tog en 4 timers bustur gennem Ghana!
Klokken ca. 6 om aftenen kom vi frem til Koforidua.. Det ligger ikke ved lake volta, men mere midt inde i landet.. Det er hovedstaden i the eastern region.!
Her besluttede vi os at checke ind paa Kes hotel for at overnatte!
Kes hotel var et af de billigeste hotel i Koforidua.. Det kostede kun 11.50 cedi for en nat(ca. 66 kr)

Fredag morgen stod vi saa op, og tog en totro til noget der hedder Boti falls!
Det er nogen vandfald ca. 30 min fra Koforidua..
Vi havde troet at vi bare skulle slappe af og bade i vandfaldet, men nej!
da vi kom til vandfaldet fik vi en guide, og han tog os paa en 2 timers vandretur!
Ghana er et virkelig flot land, men hold kaeft hvor var det haardt og varmt! Efter vandreturen kom vi endelig frem til Vandfaldet, men desvaerre var stroemmen for kraftig, saa vi kunne ikke bade i det!

Efter den fede men lidt skuffende tur tog vi tilbage til Koforidua og totroen til Atimboku!!
Atimboku er en lille by som ligger direkte ud til Lake volta..
Her boede vi paa et hotel Ayas bay lodge, hvor vi kunne sidde og spise aftensmad ud til Lake Volta!
Det eneste lidt specielle ved det her toilet var bare at der ikke var nogen doer til toilettet og badet! Saa vi kom rigtigt taet paa hinanden!

Loerdag morgen tog vi en totro til en by der hedder Akosumbo.. Her ville vi tage en faerfe, og tage en sejltur paa Lake Volta..
Det var en super laekker tur, og der var en pool paa faergen, og en dejlig babeque frokost var inkluderet i prisen!
Faergen stoppede ca. 30 min paa en lille oe, hvor alle boern straks gik hen og sagde 'give me money' eller 'give me money for school'.

Efter vi kom hjem igen var der lidt panik paa, for vi anede ikke om vi havde penge nok til at betale regningen!
Vi fik dog skrabbet penge sammen og betalt..
I morges checkede vi saa ud af hotelet og tog en totro tilbage til Koforidua, hvor vi igen er checket ind paa Kes hotel, og saa tager vi til Kumasi og MAmpong i morgen!

Lou:D



Advertisement



Tot: 0.078s; Tpl: 0.009s; cc: 8; qc: 51; dbt: 0.0396s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb