Blogs from Östersund, Jämtland County, Sweden, Europe

Europe » Sweden » Jämtland County » Östersund July 11th 2023

Lähdimme ajamaan kohti Östersundia reittiä Åsele - Dorotea. Kun olimme ajaneet 50 km, kuski ajoi huoltoaseman pihaan ja sai selville sieltä autokorjaamon, joka oli lähellä. Mittariin oli nimittäin syttynyt oranssi varoitusvalo, joka ilmoitti että sähköjärjestelmässä oli vikaa. Autokorjaamossa oli ovet auki, mutta ei ketään paikalla, eikä puhelinnumero vastannut. Odotettin klo 16 asti. Kun auto käynnistettiin, niin varoitusvalo ei syttynyt enää uudestaan. Ajettiin Åseleen, ja pidettin siellä kahvitauko klo 17. Ajoin sen jälkeen Strömsundiin. Osuus oli lähinnä metsää, ei juurikaan peltoja. Strömsundissa syötiin hampurilaiset ja vaihdettiin kuskia. Östersundissa ajettiin suoraan uimarannalle Frösönin puolelle. Siellä ei ollut kuin yksi nuoripari. Käytiin uimassa laiturilta. Ilma ei ollut enää helteistä, mutta Storsjön vesi oli lämmintä. Hotelliin ehdittiin klo 22 mennessä. Mentiin ainoaa... read more
IMG_20230711_211331577_HDR
IMG-20230711-WA0004
IMG-20230712-WA0002

Europe » Sweden » Jämtland County » Östersund July 6th 2018

Leaving Sörbygärden was straightforward. The St Olavsleden route follows the road beside the railway line pretty much all the way into Ostersund. What was different was the number of other people who used the quiet roads for exercise. This wasn't obvious to start with, when quite early on a miidle aged bloke jogged past, and a short time later came jogging back. Then it was a couple of older men walking a dog, a cyclist, several more runners of various ages, and then a couple training with loaded backpacks. And it then stopped. I had reached a parking area which I now suspect was a convenient place to start a pleasant run along a quiet network of tracks and roads in a nature reserve of some sort. It was now a rather mundane traverse of a ... read more

Europe » Sweden » Jämtland County » Östersund June 27th 2014

0627 – vrijdag – Ostersund (S)605km Op weg naar Noorwegen. Lange rit door het meest bosrijke bijna onbevolkte midden van Zweden. Puur natuur. Bossen, meren, rivieren. Kunnen niet voor alles stoppen om foto's te nemen. Toch verveelt het niet. Afwisseling gegarandeerd. De eerste 200 km moesten we regelmatig vertragen en stoppen voor de talrijke kuddes rendieren die ook de E43 namen. We vertrokken met stralend zomerweer; maar hoe zuidelijker hoe bewolkter met tenslotte wat regen. Weinig dorpen onderweg. Daar komt hier in Ostersund verandering in. Gelegen aan een van de grootste meren van Zweden, druk verkeer, winkelcentra, ronde punten en zelfs verkeerslichten. Het is even wennen.... read more
Onderweg naar Ostersund (S) - gemakkelijk voor de postbode
Onderweg naar Ostersund (S) - rendierkuddes op de E43

Europe » Sweden » Jämtland County » Östersund July 29th 2009

So as a general overview of what I've been doing the past couple of weeks I am including this blog entry. (Just as an FYI; I might get confused as to what day it was so forgive me.) Ok, After I left Lena, Patrik and co. I rode the train from Trondhiem to Östersund with Tord, Gerd and Marielle (evidently some relation of mine). We went from the train station to Hammerdal (is that the correct spelling?) and spent the night there. After a hearty breakfast (I've noticed that everyone uses an abundance of butter) we set of to Gäddede. (This is where I start to get hazy) Once we got there I settled into my current place of residence. The day after we arrived (the weather was terrible by the way. Raining all the time) ... read more

So this is really an entry to let everyone know that it's Josh's birthday today!!!! Hurray!! Bring on the cake, presents and the parade I tried to organize in his honour!!!!!!! I should probably mention that it's his evil twin's birthday too. So Happy 14th Birthday Lincon! May you have many more! Oh, Josh; I tried to hire a skywriter but he only spoke swedish and wouldn't make the hop across the pond. Something about running out of feul and drowning or some such trivial thing.... Sorry. Love you all! (Well, most of you...) Have a happy Josh Day!!! (Love you especially on this official swedish holiday, little bro! Yes, I was able to do that much) OH!! Happy belated Birthday to Rena (even though she doesn't read this). You are officially old! Until I get ... read more

Europe » Sweden » Jämtland County » Östersund July 25th 2009

Regnet har hängt i luften hela dagen med avbrott av korta skurar, nu duggregnar det. SMHI har varnat för mycket stora regnmängder under de närmaste dagarna. Perfekt för en fjälltur alltså! Nu är allt packat och klart, Lindas säck väger in på 18 kg och min på 22 (mindre än vad jag någonsin haft för en veckas fjälltur). Imorgon bär det av mot Storulvån!... read more

From A to B in 6 Storulvån till Höglekardalen Så var det dags för en liten fjälltur, ett av de intressen som Linda och jag har gemensamt. Inför denna lilla tur så har vi kompletterat vår fjällutrustning med lite nya kläder, lite nya prylar och ett tält(!!). Det blev ett Keron 3 av Hilleberg, jag är fortfarande färgad av min Sarek-tripp 1993 när vi hade ett Keron 4 som är det absolut bästa tältet jag varit med om. Det tältet hänger fortfarande med (men det var en lite för lång omväg att hämta upp det). Hilleberg är ett av de här företagen som tillverkar lite för bra grejor. Mina Lundhagskängor är från 1992 - 17 år - och i skick som nya. Begagnade men i toppskick. Min Karrimor rygga är från 1988- 21 år - och ... read more
Det nya tältet!
Gåsen enligt STF
Vålåvalen enligt STF

Europe » Sweden » Jämtland County » Östersund July 24th 2009

Och så var det slut för den här gången och jag tänkte väl sammanfatta mitt lilla äventyr: 500 mil + på en sportster blev rätt så bra i slutändan Fördelar med att resa med hoj: * Man är mera exponerad för omgivningen. Lukter, ljud etc. Man är inte lika avskärmad som i en bil, som känns som att sitta hemma och spela Grand Turismo på PS3:an i jämförelse. Temperaturdippar känns verkligen och man är mer symbios med omgivningen om man så vill * Man hamnar på avvägar. Eftersom man undviker motorvägar och ofta kör på småvägar så hamnar man ofta på rätt revliga små ställen. När navigatorn dessutom bråkar så blir det ännu mer spännande. * Gemenskapen mellan hojåkare. Man snackar med andra hojåkare, både de som har hojen med och inte. Sådan gemenskap finns inte ... read more

Europe » Sweden » Jämtland County » Östersund February 14th 2009

Valentines day, 15 people get a wash for the first time in a week. We made it through. On the last day I took a final ski, caught up with sleep before slipping into my bikini for the Hot tub (using lake water) and Sauna. Hans bought over a fantastic meal of Moose burgers in gravy. The celebratory beer didn't numb our bare feet against the snow one bit - Just when we thought the challenge was over as well! Trust me being partially naked in sub zero temperature feeling your hair freeze, and sweating like a bit of cheese on a hot day, was a strange way to mitigate our initial excitement of having a wash for the first time in a week. All in all we had an amazing time, developed new skills and ... read more
Nothing biting
By the ski hut
Ski art

Europe » Sweden » Jämtland County » Östersund February 14th 2009

"Congratulations, well done, you've made it. You are all winners. Get up, get back to the cabin. It's better to be a winner in life. Well done." Rich, 14th February We woke up at 6am to Rich's voice. I can still hear it now. We'd made it. We made it through alive. We were the first team for a number of years at Intrepid that had all made it through the challenge. No drop outs and extreme temperatures. We were told previous teams had given up at -6c (20F). Today is our day to do whatever we want. We need to look after the hot tub for a bath tonight. This involves checking the hot tub's fire throughout the day. ... read more

Tot: 0.224s; Tpl: 0.006s; cc: 8; qc: 88; dbt: 0.1277s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.2mb