Blogs from Northern Norway, Norway, Europe - page 27

Europe » Norway » Northern Norway » Alta July 21st 2010

Gisterenavond was er in het laat nog een verzopen Duitser aangekomen. Ik leen hem nog 10 Kronen voor de douche en tip hem op zen spullen te drogen in de keuken. Zijn moraal zit wat laag, hij wil morgen met de bus verder. In de ochtend krijg ik de geleende 10 Kronen terug. Er zijn ook nog 2 meisjes stiekem naast me komen staan die ook verder fietsen. In ontbijt in de keuken en maak nog kort praatje met Zweed die ook naar de Noordkaap gaat met zijn vrouw. Ze fietsen nog maar 2 jaar en zijn nog wat aan het experimenteren. Ze zouden graag een grote reis naar Azië doen. Ik doe men inkopen bij een benzinestation want onderweg verwacht ik geen voorzieningen meer. Bij het begin is het al direct klimmen geblazen. Het begint ... read more

Europe » Norway » Northern Norway » Nordkapp July 20th 2010

Een goed bed staat gelijk aan verslapen. Toch deed het deugd. Voor ik vertrek, kijk ik nog even naar het weerbericht er is toch nog wat regen voorspelt. Het is 11°C en er is minder wind. Net voor ik doorrijd zie ik de eigenares nog, die is verbaast dat ik nog niet weg was maar wenst me toch nog een goeie rit. Ik verlaat de Myrfjord richting grote baan en daar begint het al te druppelen. Iets verderop begint de eerste klim. Ondanks de regen, geniet ik volop van het landschap. Ruwe rotsen bekleed met mos, rendieren die je voorbij lopen. Het is muisstil want er is amper verkeer Wat wil je nu nog meer? Misschien wat warmer met een straaltje zon. De beklimming tot de 2de fjord gaat tot 250m. Het is zweten geblazen! Het ... read more

Europe » Norway » Northern Norway » Nordkapp July 19th 2010

Om 4u gaat de wekker. Veel is er niet geslapen want de wind heeft de ganse tijd met men tent gespeeld. Ik breek alles af en evacueer me naar het toiletgebouw om daar alles droog te kunnen inpakken. Ik test nog een de Wifi en deze werkt toch wel. Nu kan ik de buitenwereld van de overwinning briefen. Daarna de baan op en dit was geen pretje. Ik was nog niet zover of een hevige rukwind blies me naar de andere kant van de weg en liet me 180° draaien. Gelukkig was er nog niet veel verkeer want dit had wel eens slecht kunnen aflopen. Naargelang de rijrichting is de wind extreem hevig. Ik baan me door de verschillende bochten en de wind varieert van windstil tot een kleien storm. Ik slaag er toch in om ... read more

Europe » Norway » Northern Norway » Nordkapp July 18th 2010

De zon heeft de ganse nacht op men tent gestaan. Tegen de ochtend is het flink warm en ga ik naast men matje op de grond liggen voor verkoeling. Tegen 9u zijn Mathieu en Antoine klaar om op pad te gaan. We wisselen nog gegevens uit en zeggen vaarwel. Ik doe een ochtendwandeling voor het klein toilet, het Noordkaapgebouw opent pas om 11u. Tijdens deze tocht ga ik nog langs de gure klippen vlakbij de kaap. Het is fenomenaal. Het binnenland wordt gesierd door een kaal landschap van stenen en wat mos. Terug bij men tent begin ik langzaam in te pakken. Als ingepakt is schrijf ik nog wat kaartjes en geniet van de zon en het uitzicht. Tegen 11u ga ik naar het Noordkaapcentrum voor me te wassen en nog wat kaartjes bij te kopen. ... read more

Europe » Norway » Northern Norway » Nordkapp July 17th 2010

De zon schijnt helder en de hemel is blauw. Er hangt een zekere euforie in de lucht. Ik ontbijt samen met de Fransman: Antoine en de Waal Mathieu. Ik vertrek alvast, de anderen pakken hun spullen nog in. De weg gaat nog langs de kust met licht hellingen en pracht die ik gewend was van de voorbije dagen. Het tempo zit goed en ik tel af naar de tunnel. Net voor de tunnel ontmoet ik de 2 Polen waarvan ik in Rovaniemi afscheid had genomen. Ik was al per sms verwittigd dat ze net voor de tunnel kampeerden. Ik word uitgebreid gebrieft over de tunnel. Het gaat hard naar beneden en het is ijskous. De Waal en Fransman hebben me al ingelopen en passeren ons. Na nog een korte conversatie met de Polen, neem ik afscheid ... read more

Europe » Norway » Northern Norway July 16th 2010

Het is warm als ik deze morgen ontwaak, de zon schijnt goed. Ik tref nog een Nederlandse campinggast die ik uitvraag of het komende traject, de Noordkaaptunnel , bevoorradingen. Na bevestiging bij de receptie blijft er een toch nog een winkel aan te komen. Bij de receptie ontdek ik ook nog Wifi dus rap even mail binnenhalen. Dan op pad door het golvende terrein. De natuur is nog steeds even indrukwekkend. Aangekomen bij de winkel sla ik proviand in voor 2 dagen omdat ik nog niet weet waar ik morgen zal overnachten en of ik nog inslapunten tegen kom. Het weer is redelijk. Iets meer bewolking dan deze morgen met een flauw zonnetje, de wind heeft echter een snijdend karakter. Geluncht wordt er bij een wit kerkje nabij de kust. Er staat nog een Nederlandse en ... read more

Europe » Norway » Northern Norway July 15th 2010

Het was laat toen ik uit dromenland terugkeerde. Het bed lag zalig! Ik ging eerst naar het centrum om de oude naaf uit de dynamo en alle kaarten van Finland naar huis te sturen. Ik ben nu 2kg en 36€ lichter! Na de supermarkt volg ik de E6 in noordelijke richting. Het is grijs en er staat een frisse wind. Ik vertrek ik lange broek maar iets later sta ik er toch in men fietsbroek. Met momenten is er ook wat motregen, jas aan, jas uit. In het begin gaat de weg goed omhoog, uiteindelijk haal ik toch 365m. Ik kom nog 2 andere fietsers tegen, eentje ook in korte broek maar de andere is klaar voor een Siberische winter. Het scheelt hier ook niet veel, de wind is echt guur. Ik denk dat we rond ... read more

Europe » Norway » Northern Norway July 14th 2010

Net voor ik vanmorgen vertrek, begint het te regenen. Ik ga naar de supermarkt voor men laatste inkopen in Euro’s. Vervolgens ga ik iets later de grens over. Dit wordt aangeduid met het bordje “Norge” maar niets meer. De regen is zeer vervelend, met het volledige regenpak aan wordt het al snel te warm. En als je dit uitdoet, koelt het al snel af en begint het iets later weer te regenen. Na 20km kom ik aan in Karasjok. In een winkelcentrum haal ik Noorse Kronen op en bemerk een fietsenzaak. Op de vraag of ze fietsenherstellingen doen, wordt positief geantwoord maar de mechanieker kom pas na 12u (ondertussen zit ik terug in GMT+02) Als blijkt da er op men eindbestemming ook een fietsenzaak is, besluit ik verder te gaan tot daar. Op de verdere weg ... read more
Tent van Sapmi

Europe » Norway » Northern Norway July 4th 2010

Another excellent drive today to get from the other side of Trondheim to right on the west coast and even further north, near Bronnoysund. Wonderful weather from the minute we got up so we set off at 8:15 and got going as a long way to go. First of all we went through Hell or at least a town of that name but the drive was anything but, it was lovely. The scenery changed dramatically as we went along. One minute we had massive rock faces of granite on either side of the road, the next deep green fjords then suddenly we were in pastureland where all the farmers were out mowing the hay while the lovely sunshine lasted. Saw some more lovely waterfalls and field after field of bright wild flowers all the way along ... read more
Lovely fjord with a waterfall
Lovely view of the fjords
Simple lines of a Norwegian church

Europe » Norway » Northern Norway July 3rd 2010

Another fantastic drive today especially the first part along the “17”. This took us across from the coast at Bronnoysond, round several beautiful fjords until we rejoined the main E6 - the road which goes from North to South of the west of Norway. Up to this point we had to drive south east rather than north as no other way round except by the coast road which would have involved lots of mega expensive ferries. We have seen lots of signs for elks but to date only seen one mouse, one fox and one very quickly glimpsed small deer. Spotted an animal in the road ahead and glory be we had our very first elk. This was very young, small with legs like sticks and no antlers to speak of. We managed to get some ... read more
Snow capped
Salmon river
Made it

Tot: 0.127s; Tpl: 0.006s; cc: 11; qc: 71; dbt: 0.068s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.2mb