Blogs from Hungary, Europe - page 8

Europe » Hungary August 16th 2020

Dnes dalsi presun. Uz ma tieto kazdodenne presuny prestavaju bavit, nastastie v heviz zostavame viac ako jednu noc. Casu mame kopu, tak presun na vzdialenu zel.stanicu deli. Tato vobec neni pekna ako keleti ci nyugati. Tato ma komunisticky nadych. Nasadame na balaton expres a smer juh. Natoze je to expres vozne nic moc. Za stolicny belehradom (opat drbnuty google preklad, inak szekesfehervar) stojime na kazdej stanici co ma v nazve balaton. Po 5zastavke som to uz prestal pocitat. Balaton z vlaku vyzera velmi velko, no nikde nevidiet verejne plaze, vsetko ohradne plochy. Vyskakujeme na konecnej keszthely. Tu sme sa chceli na stanici najest, dat langos ale nevyzeral moc vabne. Cakacka na bus smer heviz. Bus ide kazdu chvilku, bud lokalny alebo dialkove. Za poslednu hotovost kupene listky a hor sa do kupelneho mesta preslaveneho prirodnym liecivym ... read more

Europe » Hungary August 15th 2020

Dnes teda pokracujeme nazad do budapesti, i ked som nabadal juliu nech si spravime daytrip do chorvatska, ked uz sme pri hraniciach. Opat ideme vlakom a opat listky kupene v automate. Cesta ubehla rychlo, v budapesti naskakujeme na metro a smer hostel. Na recepcii opat uplne krasna recepcna, spraveny check in. Tentokrat mi uz nemeraju teplotu a ani sa nezapisujem na zoznam hosti, dokonca ani zalohu za kartu(kluc) odo mna nechceli. Opat mam iny dorm nez julia, tentoraz vsak i tu hapruje klima a mam tu miesto bab, chlapov. V lobby dvaja spanieli, prave sa vratili z letiska, bo jedneho nepustili do lietadla. Stratil obcanku, tak neletel. smer blizky central market. Tam uz poobede nic otvorene iba supermarket albert. Julia je prekvapena, kolko v nom maju tovaru, v nemecku je omnoho mensi. Kupene suroviny na veceru. ... read more

Europe » Hungary August 14th 2020

Vonku nas necaka nic dobre. Dazd. Julia nema so sebou nic dlhe, vsetko je v budapesti, tak jej davam moju bundu. Rychlo krokom obchadzame centrum, kaviaren a ranajky. Dazd ustal. Smer bus stanica. Okuknutie velkej synagogy, kde sa plati vstup, tak si naserte judaci. Bus stanica osarpana este z cias komunizmu. V hlavnej budove chceme kupit listky, tie sa ako u nas kupuju az u vodica. Nastupistia oznacene len cislom, nastastie v hlavnej budove bola digitalna tabula aktualnych odchodov. Listoky kupene smer pecs. V buse par ludi ma nasadene masky ale zakrivaju si len usta. Cesta strasna. Uzke cesty, ziadna dialnica, sama dedina ala juh, vychod slovenska. Az pred cielom nasadame na kusok dialnice. Pecs bus stanica je v novom meste. Okolo komunisticke cinziaky. No stare centrum je genialne, zatial top mesto pre mna. Opat f ... read more

Europe » Hungary August 13th 2020

Debrecen bol fajn mesto na kavickovanie ale my pokracujeme dalej na nasej puti, smer srbske hranice a mestecko szegedin. Este okukavame dalsie ulicky debrecinu, zastavka na ranajky v dalsej vinatege kaviarni . Cul sa priznavam, vybral som to ja. Na stanici kupeny listok, masky nemal nik ani vo vlaku, ani sprievodcicka. Nuz len smer vlaku bol trosku divny, vraj smer budapest, som sa radsej opytal chalaniska. Ten vlak potvrdil. Zeleznica je tu zrejme zkruhovana, ono smer budapest bol uz aj z miskolca i ked sme sli na vychod. Opat ic, pouceny zo vcera, uz ideme na svoje miesta. Wifi fici, klima tiez. Vonku na obzeranie nic zaujimave len kukurica a slnecnica. V kecskemet menime ic za iny ic. Nuz a opat sa prejavuje nasa neznalost madarskych zeleznic. Sadame do druhej voznovej triedy s klimov, no mi ... read more

Europe » Hungary August 12th 2020

Ranajky vybavene opat v lipot cafecku. Prechadzka parkom a smer miskolc. Opat vyuzivame vlak a automat na stanici. Zatial vsetky platby prebiehaju kartou, hotovost som nepotreboval ani na jednom mieste. Staci len prilozit a uz je nakupene. Priamy vlak do miskolca z egeru nejde, prestupujeme v fuzeasobony. Vdaka meskaniu, na prestup mame len par minut ale stihame to. Mohli sme si vybrat z dvoch vlakov, rychlik abo osobak. Zobrali sme lacnejsi osobak. Cesta ubehla rychlo. Vacsina ludi mala kupene listky z pokladne, teda o cosi drahsie. Zel.stanica v miskolci je dost daleko od centra. Da sa ist elektrickou alebo peso. Casu mame dost tak ideme popri riecke szinva po cyklochodniku. Miname malicky akvapark, kde zvacsa stary ludze. Pri odpadovej (asi bazenovej) rure sa umyvali bezdomovci. Fakt tolko bezdomovcov ... read more

Europe » Hungary » Central Hungary August 11th 2020

Skory check out a metrom smer keleti stanica. Ranajky kupene v bufete, kavicka a plnena satocka. To zjedene vo vlaku. Listok na vlak kupeny v automate. Dava to zlavu 5per, cez appku 10per a cez web az 20per. Skusal som appku ale nenaslo mi to vsetky spoje, web som neriesil, bo my mame love. Samozrejme nas vlak odchadza z najvzdialenejsieho nastupiska, troska sprinty s kavou v ruke. Sadame do vlaku a ten sa vzapeti pohyna. Vozne ako u nas nove regionalne vlaky. Free wifi nesmie chybat a je dost rychla. Prichadzame na malicku stanicu. Navigacie sa ujima julia, bo mne furt gps nefunguje. Cez velky park s fontanou kde je aj kupalisko sa dostavame pomalicky pod hrad. Na ubytku vyplnene papiere, nechana batozina, bo izba este neni ready a sup ho do mesta. Vonku krasne pripeka. ... read more

Europe » Hungary » Central Hungary » Budapest August 10th 2020

Ranajky uz klasicky vybavene v jednej z mnoha kaviarniciek. Plny kofeinu pochodujeme pesi k najznamejsim budapestianskym kupelom szechenyi . Momentalne funguje len jeden vchod, ku ktoremu nas navadzaju sipky. Masky len pri plateny, inak nikde. Nasadzujem naramok, pipam turniket a uz som v kupeloch. Muzske a zenske prezliekarne su oddelene,tak kazdy ide na druhy koniec chodby. Prikladam naramok k skrinke, sup a uz su moje cennosti v bezpeci. Hlavne nezabudnut cislo skrinky. Vonku funguju vsetky tri bazeny. No do plaveckeho treba kupaciu ciapku, tak len vegetenie v teplych bazenoch. Ludi takto skoro rano (930) malicko. Pocut tu madarcinu, rustinu a nemcinu. Po bazene, sauna a lehnenie na lezadlach. Vsetko je v cene, momentalne cca 10€. V takom velkom mederi si clovek musel priplatit zvlast za lezadla aj tobogany. Nu... read more

Europe » Hungary » Central Hungary » Budapest August 9th 2020

Moc casu na balenie vcera nebolo, tak dnes skoro rano rychlo hadzem par veci do batohu a ide sa. Na vlakovu stanicu v seredi mam vybaveny odvoz. Tu stretavam ima, ktory sa ide kupat na senecke jazera. Po galantu mam aspon spolocnost. Galantska stanica no coment, vsade samy votrelec ako poznamenal imo. Fakt tejto stanici sa oblukom vyhnut. Pripoj do nz prichadza nacas. V nz meskanie medzinarodneho rychlika okolo 20min, tak to potesi. Esteze vonku svieti slnko. Ruska ma vo vlaku skoro kazdy aj na madarskej strane. Cesky vagon ma prekvapil vyhradenym oddielom pre zeny. Samozrejme som si tam sadol. Po prekroceny hranice zapinam gps a to zacina opat blbnut. Nie a nie chytit signal. Ten sa nedari chytit ani po opusteny vlaku. Tu ma vonku caka julia a mozme zacat pesi presun na flow hostel ... read more

Europe » Hungary » Central Hungary » Budapest July 17th 2020

Bonjour à tous, Je vous avais dit hier que j'avais eu du mal à trouver l'hôtel, que j'étais le seul client. Pour un client, la patronne ne voulais pas ouvrir le restaurant, elle m'a donc envoyé, au resto voisin, à 5 minutes à pied. J'étais obligé de faire les photos du chemin, incroyable, à faire en vtt. Par contre le resto bien, avec une vue exceptionnelle. Aujourd'hui, j'ai un souci qui vient me compliquer la tâche. Je n'ai plus de batteries pour mon appareil photo. Une m'avait lâchée le 2ème jour, et l'autre hier au soir. Je m'y attendais, elles avaient 5 ans, si seulement elles avaient tenues juste quelques jours. Avec le téléphone les photos ne sont de moins bonnes qualité, et surtout je n'ai pas le côté pratique d'insérer ma carte usb dans mon ... read more
Budapest
Siofok

Europe » Hungary » Western Transdanubia » Keszthely July 16th 2020

Bonjour à tous, Pour commencer la petite anecdote de la soirée. Vers 20h je sors pour souper, je monte dans l'ascenseur, à l'intérieur une jeune femme, et c'est le choc, car je pense la connaitre, la secrétaire d'un client. En sortant je l'interpelle et lui demande si elle est française, non je suis anglaise. Pratiquement le sosie de …, physique, allure général. Je fais 200m dans la rue, on se retrouve au passage piéton, et lui demande si elle aussi cherche un restaurant, yes, vous en connaissez, yes dans tel quartier pas très loin, on peut manger ensemble, avec plaisir. On a fait près de 3km, pour trouver que des restos sans intérêts, moches, bruyants, sans terrasse, etc. La demoiselle avait ses exigences. On a fini par revenir à 300m de l'hôtel, pour manger des lasagnes, ... read more
le château de Sumeg
Badacsonytomaj
Fancy

Tot: 0.145s; Tpl: 0.005s; cc: 8; qc: 60; dbt: 0.0544s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.2mb