8.den - presun Heviz


Advertisement
Hungary's flag
Europe » Hungary
August 16th 2020
Published: September 27th 2020
Edit Blog Post

Dnes dalsi presun. Uz ma tieto kazdodenne presuny prestavaju bavit, nastastie v heviz zostavame viac ako jednu noc.

Casu mame kopu, tak presun na vzdialenu zel.stanicu deli.

Tato vobec neni pekna ako keleti ci nyugati. Tato ma komunisticky nadych.

Nasadame na balaton expres a smer juh.

Natoze je to expres vozne nic moc.

Za stolicny belehradom (opat drbnuty google preklad, inak szekesfehervar) stojime na kazdej stanici co ma v nazve balaton. Po 5zastavke som to uz prestal pocitat.

Balaton z vlaku vyzera velmi velko, no nikde nevidiet verejne plaze, vsetko ohradne plochy.

Vyskakujeme na konecnej keszthely.

Tu sme sa chceli na stanici najest, dat langos ale nevyzeral moc vabne.

Cakacka na bus smer heviz. Bus ide kazdu chvilku, bud lokalny alebo dialkove.

Za poslednu hotovost kupene listky a hor sa do kupelneho mesta preslaveneho prirodnym liecivym jazerom.

Ubytko mame opat mimo centra.

Majitelka velmi prijemna pani. Samozrejme ako asi kazda madarka vie nemecky.

Po zlozeni a rucnom oprati veci nazad mini mestecko.

Miesto madarciny tu prevlada nemcina, tomu su prispobene aj obchodiky a restiky.

Fakt toto som veru necakal, take kvanta nemcov, i julia je z toho v soku.

Chceme si dat langos, no len kes, tu nemame.

Nuz teda hladanie atm, moja mapa ma sklamala a priviedla ma k euronetu atm (sukromny atm s poplatkom a debilnym kurzom)

Tak toto veru nie, hadzem dalsi do mapy, no julia sa zacina burit, jej je jedno ci bude platit poplatok a mat horsi kurz, tak si naser a vyber si peniaze ty. Ja vyberat nebudem. Pripominam, normalny atm bol vzdialeny cca 200m

Nuz julia vybrala prachy a uz v langosovej ulicke (ulicka pri velkom parkovisku, kopa fastfood) tlacime langos. Konecne kecup a syr. Objednavku nechavam na julii, kedze tu vsetci hovoria nemecky.

Langos dobrucky, zapity pivkom, skoda, ze nie pecsi sor.

Po jedle prejdenie sa mini centrom resp su to len tri ulicky, kde su obchodiky a restiky.

Obkukavame atrakciu mestecka, modry kostolik ale nic moc to veru neni.

Turisti zvacsa nemecky dochodci, obcas neaky madarsky mlady zamilovany par ci rodinka s malymi detmi.

Vsetci sa tu tusim kupu v tom jazere, kazdy igelitka, tam uterak, plavky a v ruke polystyrenova hadica, ktora ludi drzi nad vodou.

Na kolacik a kapucino parkujeme vo fajn kaviarnicke macchiato .

Kaviarnicka pekna ale obsluha nepriatelska. Hned na nas nasrano po nemecky co si dame.

No mozes cakat tringelt, doteraz sme zatial zvacsa vzdy davali tringelty. V budapesti boli uz zvacsa v cene, inde sme studovali blocky ci ich tam maju napisane resp sme sa opytali.

Tuto ma vsak uplne nasral ucet, tringelt nebol zahrnuty v cene. Ok to by nebol problem, to je len vyhoda, nech sa clovek rozhodne ci ano a ci nie. No tu tie kurvy, drbli na ucet velke cervene razitko s oznamom, ze tringelt neni v cene. No pojebte sa kurvy. Uplna drzovka toto, keby aspon casnicka bola prijemna. Nasraty odchadzame sa prechadzat po mestecku.

Obchadzame prirodne liecive jazero. Je to dost obrovsky komplex, plati sa dvojite vstupne, zalezi podla toho ci chce clovek vyuzit len jazero a ci i neake tie bazeniky v budove.

Jazero na plavanie asi moc nie, ludia tam boli len nehybne na hladine, pridrziaviac sa vlastnych eps hadic.

Zastavenie sa na palenku v Rizling placc . toto male posednie blizko bus stanici odporucam. Velmi mila obsluha, prijemne prostredie a dobry matros.

V obchodiku kupujeme syr, hrozno, prosuto, vinecko a vecera je vybavena.

To zjedene na fajn vonkajsom posedeni.

Zajtra ma byt slnecno a potom uz len dazd, takze ideme na daytrip do tihany. To sme mali povodne v plane cestou nazad do budapesti ale ma prsat.

Advertisement



Tot: 0.478s; Tpl: 0.01s; cc: 7; qc: 41; dbt: 0.2438s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb