Roy Ummels

"Traveling is a brutality. It forces you to trust strangers and to lose sight of all that familiar comfort of home and friends. You are constantly off balance. Nothing is yours except the essential things - air, sleep, dreams, the sea, the sky - all things tending towards the eternal or what we imagine of it. - Cesare Pavese

Africa » South Africa » Western Cape » Cape Town October 17th 2014

Beste mensen, De laatste blog ben ik bij Tsitsikamma geeindigd. Hier zijn we naartoe gereden en op de route hebben we de "big tree" bezocht, dit was een boom die 1000 jaar oud was en boven alle bomen in het woud uitstak. In het nabijgelegen stadje Stormsriver zijn we naar een erg leuk hippy hostel gegaan, hier hadden ze een aantal erg leuke huisdieren, waaronder een rastageit, Deze kwam af en toe letterlijk bij je op schoot zitten! Nadat hier hier onze spullen hadden uitgeladen, hebben we een kleine hike gedaan waarna we een leuk 60's cafe bezocht hadden. S'avonds was het dan eindelijk tijd om van een echte Afrikaanse braai te genieten, dit was samen met de rest van het hostel en was erg erg gezellig, na de braai zijn we met z'n allen voor ... read more

Beste mensen, De vorige keer ben ik geeindigd bij de bootreis van de wetlands.De avond ervoor had ik de blog met foto’s geupload maar dit ging allemaal zeer langzaam dus bij deze blog ook nog de ontbrekende foto’s van Swaziland van de vorige blog! De bootreis in de wetlands was prima verlopen, het was een leuke trip en we hebben een aantal nijlpaarden, krokodillen en vogels gezien en het was op zich zeker de moeite waard, maar we waren al erg verwend in het Krugerpark dus het was niet meer echt “super”speciaal! Na de bootreis zijn we met de auto naar het oostelijke gedeelte van het iSimangaliso wetland park gereden, dit is een park waar je zoals Kruger ook zelf kan rondrijden, maar dan aan een kust met enorme stranden. We zijn hier om 13.00 uur ... read more
DSC04569 - Copy
DSC04568 - Copy
DSC04570 - Copy

Africa » South Africa » Gauteng October 3rd 2014

Beste mensen, Vrijdagmiddag 26 september zijn we aan onze reis naar Zuid Afrika begonnen . Met de vingers gekruist hebben we de trein naar Schiphol genomen, we wisten namelijk nog steeds niet zeker of ons vliegtuig wel vloog ivm de staking van Air france. Daar aangekomen was ons vliegtuig gelukkig ingepland en konden we aan onze vliegreis beginnen. De vlucht was gedurende de nacht dus we hebben bijna de hele tijd kunnen slapen. S'ochtends aangekomen in Johannesburg zijn we naar de balie van Budget rentals gegaan om onze wagen op te halen. Nadat we ons georienteerd hadden en de backpacks in de auto hadden geladen zijn we richting Dullstroom gereden, dit is een klein dorpje ongeveer 250 km van Johannesburg af. Hier zijn we rond 1500 aangekomen en als eerste hadden we ons een lekker koud ... read more
DSC04138 - Copy
DSC04140 - Copy
DSC04144 - Copy

North America » Mexico » Quintana Roo » Cozumel November 21st 2013

Beste mensen, De dag na mijn laatste blog hebben we er toch voor gekozen om in Mexico te blijven, dit omdat we al veel gereisd hadden, en als we Guatemala en Belize erbij zouden doen dan zou het te veel reizen worden. Dezelfde dag hebben we een excursie gedaan naar een aantal watervallen ( Agua azul en Mison Ha ) Deze zijn op ongeveer 70 kilometer afstand van de plaats Palenque waar we sliepen. De watervallen bestaan uit een serie kleinere watervallen die achter elkaar gelegen zijn en van plateauvormige rivierbeddingen afstromen. De grootste watervallen overbruggen een hoogteverschil van zo'n 6 meter. De naam "Agua Azul" refereert aan de kleur van het water dat zeer helder blauw is en een hoge mineralenconcentratie heeft. Op het begin van de dag was het mooi weer, maar helaas na ... read more
10. Tulum (8)
10. Tulum (11)
10. Tulum (14)

North America » Mexico » Chiapas » Palenque November 11th 2013

Beste mensen, Zaterdag 2 november zijn we vertrokken naar een nieuwe bestemming: Mexico!We zouden met het vliegtuig ongeveer 15 uur onderweg zijn en 2 stops hebben, Na 10 uur vliegen werd er omgeroepen dat er een onverwachte stop zou zijn in verband met veel tegenwind en daardoor veel brandstofverbruik. Geen probleem dachten we, echter daardoor hadden we onze connecties gemist en waren we "gestrand" in Philadelphia. Natuurlijk was dit geen probleem, zo konden we meteen een stukje Amerika meenemen!( Het hotel werd betaald door de vliegmaatschappij en ook nog voor 20 dollar aan eten )We hadden een hotel in de buurt van het vliegveld en vandaaruit hebben we de trein naar het centrum genomen. Hier hebben we een paar uurtjes rondgelopen, lekker gegeten en nog een biertje gedronken in het Hard Rock cafe. De ochtend erna ... read more
2. Philadelphia (1)
2. Philadelphia (2)
2. Philadelphia (7)

Asia » India » Goa » Palolem December 6th 2012

Beste mensen, De vorige keer ben ik geindigd in Varenasi, ook wel Benares genoemd. Een belangrijk punt van onze trip in India omdat Varanasi niet zomaar een stad is, maar is de spirituele hoofdstad van India. Het is de droom van elke hindoe om hier, aan de Ganges, gecremeerd te worden.Ook is de stad meer dan 2700 jaar oud, en hierdoor een van de oudste steden ter wereld. We zijn hier s'middags met de trein aangekomen, en meteen op het station zag je al de de sfeer hier anders is dan in andere steden van India.Vanaf het station hebben we een riksjaw genomen naar het hotel en daarna zijn we lekker iets gaan eten. We hadden geluk dat we deze dag aangekomen waren want het was de dag van de goden. S'avonds staken ze miljoenen kaarsjes ... read more
7. Varenasi (7)
7. Varenasi (11)
7. Varenasi (22)

Asia » India » Uttar Pradesh » Varanasi November 28th 2012

Beste mensen, De vorige keer ben ik geeindigd bij de kamelensafari in Jaisalmer. We zijn toen s'middags met de auto richting woestijn vertrokken en toen we daar aankwamen stonden de kamelen en hun drijvers al klaar. De rugzakken werden op de kamelen gebonden en toen mochten we beide opstappen. Even goed vasthouden en hop; daar stonden we dan, midden in de woestijn op een kameel! We zouden voor 2 uren richting de zandduinen rijden, om dan vanaf hier van de zonsondergang te genieten. Het was toch weer eventjes raar, zo op een kameel door de woestijn. Tijdens de rit naar de duinen voelden we het ook goed in onze beenspieren! Daar aangekomen waren zigeuners van een nabijgelegen dorp aan het zingen voor geld. Klonk gezellig dus toch even kijken. Het was best leuk, zelfs de baby's ... read more
3.Jaisalmer (23)
3.Jaisalmer (25)
3.Jaisalmer (28)

Asia » India » Rajasthan » Jaisalmer November 20th 2012

Beste mensen. na een jaar lang niets te hebben geschreven , hier weer eens een berichtje uit een ver en exotisch land. India! Vrijdag 16 november zijn we s'ochtends vroeg vertrokken met de trein naar Amsterdam, hier zijn we s'avonds met het vliegtuig naar India vertrokken. S'ochtends zijn we om 07:30 in New Delhi aangekomen en daar stonden we dan op het vliegveld, klaar voor het avontuur! We zouden vanaf het vliegveld de metro nemen naar het centrum. Maar helaas, de metro was al 3 maanden niet meer in gebruik vanwege een technische storing.. Dan maar met de taxi. Na een beetje onderhandelen kwamen we op een mooie prijs uit; 175 rupi voor 20 kilometer! ( Dit is omgeteld ongeveer 3 euro ) Natuurlijk was het weer te mooi om waar te zijn en na 3x ... read more
1.New Delhi (115)
1.New Delhi (116)
1.New Delhi (117)

Asia » Laos » South » Paksong October 30th 2011

Beste Mensen, De vorige blog ben ik beindigd in Vietnam, dezelfde avond hebben we de bus naar Laos genomen, dit is het laatste land dat we gaan bezoeken. S'avonds hebben we om 7 uur de bus genomen vanuit Hanoi, deze bus zou ons in 24 uur naar Vientiane ( Laos ) brengen. Dit werd dus weer een lange trip. Overal waar we recencies lazen op internet zeiden ze dat dit " the bustrip from hell " was, we hoopten op het beste!Aangekomen bij de bus zagen we dat deze redelijk oud was, maar het was wel een slaapbus en gelukkig waren de stoelen redelijk comfortabel. Na vele uren kwamen we aan bij de grens van Laos, hier regende het flink en er was een grote stroomstoring waardoor er geen licht was en alle loketten hadden kaarsjes ... read more
1. Vientiane (1)
1. Vientiane (2)
1. Vientiane (3)

Asia » Vietnam » Northwest » Lao Cai » Sapa September 30th 2011

Beste Mensen! Bij deze mijn blog vanuit Vietnam! De vorige blog ben ik geindigd in Phnom Penh, Hier hebben we 3 dagen bij een vriend van Mylene geslapen en vanuit hier zijn we met de bus naar Vietnam vertrokken. De busreis naar Vietnam was redelijk goed bevallen, deze heeft 8-9 uur geduurd. De oversteek over de grens van Cambodja naar Vietnam ging soepel, we hadden het Vietnam visa al in Thailand gekocht dus hier hadden we geen vertraging mee, alleen moesten we onze backpacks door een rontgenscanner laten gaan en wachten op de entreestempel in het paspoort. Eenmaal aangekomen in Vietnam in Ho Chi Minh ( Saigon ) hebben we een hostel gezocht, zijn we het centrum gaan verkennen en lekker gaan eten. Aurelie (Mylene's vriendin)en haar vriend zijn ook die avond aankomen dus daar ... read more
1Saigon (2)
1Saigon (3)
1Saigon (4)

Tot: 0.135s; Tpl: 0.008s; cc: 18; qc: 88; dbt: 0.0643s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.3mb