India deel 1: New Delhi, Bikaner en Jaisalmer

India's flag
Asia » India » Rajasthan » Jaisalmer
November 20th 2012
Published: November 20th 2012

Beste mensen. na een jaar lang niets te hebben geschreven , hier weer eens een berichtje uit een ver en exotisch land. India!

Vrijdag 16 november zijn we s'ochtends vroeg vertrokken met de trein naar Amsterdam, hier zijn we s'avonds met het vliegtuig naar India vertrokken. S'ochtends zijn we om 07:30 in New Delhi aangekomen en daar stonden we dan op het vliegveld, klaar voor het avontuur! We zouden vanaf het vliegveld de metro nemen naar het centrum. Maar helaas, de metro was al 3 maanden niet meer in gebruik vanwege een technische storing.. Dan maar met de taxi. Na een beetje onderhandelen kwamen we op een mooie prijs uit; 175 rupi voor 20 kilometer! ( Dit is omgeteld ongeveer 3 euro ) Natuurlijk was het weer te mooi om waar te zijn en na 3x stoppen ( om sigaretten te halen, te eten en nog een of andere wasige bezigheid ) werden we ineens afgedropt voor een zogenaamd "Tourist office" waar we zonodig even naar binnen moesten!! Niet duss....Na een ellenlang verhaal over honden die ons zouden aanvallen als we alleen verder liepen en na lang gezoek naar wisselgeld hebben we dan toch de chauffeur kunnen af kunnen winpelen en zijn we te voet verder op pad gegaan. Gelukkig waren we in de buurt van het hostel dus na even zoeken hadden we dit gevonden. Na een lekker slaapje van een paar uurtjes zijn we New Delhi gaan verkennen. Hier hadden we ineens wel erg vaak vrienden die zo aardig wilden zijn om ons de weg te willen wijzen en absoluut geen geld van ons wilden hebben ( Yeah right ) en die je bijna niet kwijt kwam tenzij je erg duidelijk tegen hun was. WE DONT WANT YOUR HELP!!! Na talloze wazige kleine straatjes en veel getoeter en een aantal keren weg te moeten springen voor auto's, motors en rickshaws zijn we bij het rode fort aangekomen. Hierbinnen was het ineens ( heerlijk )stil! Na een tijd hier te hebben rondgelopen zagen we een advertentie van een lichtshow. Hier zijn we heen geweest maar dit was niet erg veel. ( beetje saai zelfs! ) Na de lichtshow zijn we naar een restaurant gegaan dat was aanbevolen door de Lonely planet. ( Karim's ) Daar aangekomen zag het meer uit als een vreetschuur voor Indiers maar we hebben het toch maar geprobeerd. Achteraf is het ons erg goed bevallen! Erna zijn we terug naar het hotel gegaan en zijn we lekker gaan slapen. De ochtend erna zijn we met de rickshaw na Humajun's tomb gegaan. Dit is een monument van de wereld "ranglijst" en was zoals beloofd erg mooi. De drukte viel in de ochtend ook nog goed mee. We hebben zelfs nog een paar mooie foto's kunnen maken waar bijna geen mensen op staan! Na de tombe zijn we naar een moskee gelopen die in de buurt lag. Deze kon je alleen bereiken via een aantal kleine steegjes waar ze je vanalles en nog wat aanboden. Eenmaal op het einde van het steegje waren kleine stalletjes waar je je schoenen moest achterlaten. Om erna losgeld ervoor te betalen.Deze hebben we maar fijn in de rugzak gedaan. In het midden van de moskee deden ze bloemenblaadjes en eten opofferen voor de goden te eren. In de moskee zelf waren wij ineens de bezienswaardigheid blijkbaar en werden veel fotos van ons gemaakt. We waren ook de enige blanken daar. Na de moskee zijn we richting Inda gate gegaan. Dit is de Arc de triompf van New Delhi. Deze was gebouwd om de doden van het Indiase leger in frankrijk te eren. Hierna zijn we naar een andere grote moskee gegaan ( Jama Masjid ) Volgens de lonely planet was deze gratis en moest je als je fotos wilde maken betalen. Je mocht natuurlijk wel naar binnen met fototoestel maar dan zonder het te gebruiken . Daar aangekomen werden we door een of andere kerel eruit gepikt en moesten we ineens entree betalen en verplicht voor het fototoestel betalen..Hij had ook mooi zelf geschreven bonnetjes bij zich waarvan 10 rupee 300 rupee was gemaakt. Weer probeerde ze ons geld af te troggelen! Na een heftig woordje mochten we wel ineens de moskee binnen zonder te betalen. Ze schrijven niets voor niets in de lonely planet het land van de scams! Na de scammoskee zijn we naar Connaught place gegaan. Dit is een soort grote rotonde met een park erin, en eromheen liggen veel ( merk ) winkels. Hier hebben we gezondigd en hebben we bij de Mc donalds gegeten. Een grappig detail ; je kreeg er alleen maar Chicken burgers! ( Chicken big mac yeah! ) Hierna zijn we terug gegaan richting hotel om te kijken of we nog steeds in de wachtlijst stonden voor de nachttrein naar Bikaner die we voor de s'avonds hadden geboekt. Helaas...Mylene stond er nog op maar ik stond al confirmed. De eigenaar van het hotel zei dat dit geen probleem was en we wel met zijn 2en op 1 bed zouden kunnen slapen. Wij met goede moed de rugzak gepakt en richting station gegaan.. Eenmaal aangekomen bij de trein zat er al iemand op "onze" plaats en hij had hetzelfde ticket als ons. Toch maar even nagevraagd en volgens de stationschef zou alles wel goed komen.Na een uurtje of 2 met ons drieen op een bed te hebben gezeten kwam de controleur en hij gaf ons beide ons eigen bed en konden we gaan liggen. Helaas hadden we niet erg veel geslapen tijdens de reis omdat de trein erg schudde en zijn toeter continu gebruikte waar spoorwegovergangen waren. S'morgens om 8 uur zijn we aangekomen in Bikaner, Hier lag een hotel in de buurt van het station en hier zijn we dan ook naar toe gegaan. Na een paar uurtjes te hebben geslapen zijn we naar het fort van Bikaner gegaan. Hier hebben we een audiotour gevolgd. Het was op zich wel leuk om te zien maar niet zo mooi als de tombe in New Delhi. Na het fort zijn we met de stadsbus naar de rattentempel gegaan. DIt was 35 km buiten de stad. Eenmaal aangekomen moesten we onze schoenen uit doen en daar was Mylene niet erg blij mee, de ratten liepen immers zo overal rond! Volgens een man in de tempel brengt het geluk als je de witte rat vondt. En na een beetje zoeken hebben we deze gevonden!! Mylene voelde zich niet erg op haar gemak hier dus waren we hier niet al te lang gebleven nadat we alles hadden gezien! Toen we uit de tempel kwamen begon het al donker te worden en werd het tijd om de stadsbus terug naar Bikaner te nemen. S'avonds hebben we nog lekker indiaas gegeten bij een restaurant dat de lonely planet aan raadde. Omdat we alles gezien hadden in Bikaner hadden we besloten om de dag erna om 07.00 de trein naar Jaisalmer te nemen. S'ochtends weer om 5.30 op gestaan om vervolgens de riksja te nemen naar het station. Toen we in de trein zaten hadden we enorm veel bekijks! Ze gaan echt voor je staan/zitten en kunnen ( niet gelogen ) wel 2 uur aan een stuk naar je staren!! We waren de enige toeristen. Het is wel erg leuk om te zien hoe de lokale bevolking alles doet, zo leer je meer van India dan dat je alles doet met een georganiseerde toeristenbus. Volgens mij zijn we de afgelopen 4 dagen wel 1000 keer gefotografeerd en een stuk of 10 keer gevraagd om met mensen te poseren!! Dat is wel leuk, vooral alle kleine kinderen die je komen vragen en dat pappa/mamma de foto maakt.Nu zijn we in het fort van Jaisalmer, we hebben hier vandaag een luxe kamer geboekt en zijn het fort gaan bezichtigen. Ook hebben we nog heerlijk Indiaas gegeten op een terras waarop je uitzicht hebt over heel de stad. We hebben net een kamelensafari geboekt voor morgen. Dan gaan we met de jeep naar de woestijn, dan stappen we over op kamelen en dan gaan we een aantal uren rijden. Midden in de woestijn stoppen we en krijgen we eten bij een kampvuur en slapen we heerlijk onder de sterren. Ik hoop dat dit goed gaat bevallen maar ik denk het wel! Volgende blog meer foto's hiervan.

Vele groeten uit India en tot de volgende blog! Roy

2.Bikaner (72)

leuke muts
Hey Roy, gek he dat de luij diech wel 2 oor blieve aonstaare haha. Mehr ff zoonder gekheid leuke foto jong

Genieten
Heel erg leuk, geniet er met volle teugen van.
1.New Delhi (123)

Pourquoi tu sautes comme un Kangourou!!!! tu n'es pas en Australie

Tekst
Pas effe d'n reisteks aon Roy. 16 december = 16 november, 'n eurke zomertied kin, 'ne maond is get völ. Sjoen fotokes, sjoen verhaol. Laot goon laot goon. Groete aon Mylène. T & W
21st November 2012

foutje
inderdaad! waor al unne maond te wiet!! daanke wim!

Super
Hi Mylène en Roy. fijn dat jullie een blog hebben geopend ,zo kunnen we weer meegenieten van jullie avonturen in "den vreemden". Veel plezier , hou elkaar goed vast. xx
21st November 2012

Un hiel nuij avontuur, erg sjiek weer um te kinne leze wat geer allemaol met maak daor en wie geer alles beleef. Ech apart dat geer zelf soms de attractie zeet :) Hiel veul plezeer nog en kiek al oet naor ut volgende verslaag euver de kamelensafari en nach in de woestijn xxx
26th November 2012
2.Bikaner (72)

tulband
Mooie foto,s Roy ik heb ze nu allemaal bekeken ga straks ook nog je blog opnieuw lezen .xxx mam.
27th November 2012

Wereldreizigers
Hoof geer neet te werreke !! Koelijk thoes en weer de hort op ! Wie flik geer dat ? Dao hoof iech bei miene baas neet met aon te kaome ! Steek us meh de aoge oet. Meh jehhh, de hubs slaove en geneeters. Moch stiech eine kier raoje boe "iech" bee huur. Bis meh veurziechtig veur euversteekende kooje, die hubbe altied en euveral veurrang. Nog vaol plezeer met uuch twieje. Tant Ien en noonk Jef oet Bung.
18th December 2012
1.New Delhi (118)

Leuk shirt Roy

Tot: 0.245s; Tpl: 0.024s; cc: 15; qc: 56; dbt: 0.1705s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.2mb