Page 3 of Roy Ummels Travel Blog Posts

Oceania » New Zealand » North Island January 12th 2011

Beste mensen! Hier een verslag van de 1e week in Nieuw-Zeeland! Dinsdagochtende 4 januari zijn we om 06.15 met het vliegtuig vanaf Sydney vertrokken naar Auckland, dit is bijna het noorden van het Noordereiland van Nieuw-Zeeland! In Nieuw Zeeland is het 12 uur later i.p.v de 10 uur van Sydney tegenover Nederland. Eenmaal aangekomen in Auckland ( ongeveer om 14.00 uur NZ tijd ) zijn we eerst gaan slapen, de nacht ervoor heb ik niet geslapen omdat we toch om half drie moesten vertrekken en ik het niet de moeite vond om nog naar bed te gaan om 12 uur! Om 20.00 uur zijn we weer opgestaan en zijn we wat gaan eten, daarna hebben we nog eventjes in het hostel gezeten en zijn we weer lekker gaan slapen! Woensdag zijn we op tijd opgestaan en ... read more
Het museum
110106 05 nz auckland museum
110106 08 nz auckland museum

Oceania » Australia » New South Wales » Sydney » Kings Cross December 28th 2010

Beste mensen hier weer een verslag uit het zonnige Sydney! Sydney is de grootste en oudste stad in Australie en de hoofdstad van de deelstaat New South Wales. Vele mensen denken dat dit de hoofdstad is van Australie, maar dit is Canberra. We zijn tot nu toe in 5 staten geweest, Dit is South Australia / Northern territory / Victoria / Tasmania en New South Wales. We zijn dinsdag 21 december met het vliegtuig vanuit Melbourne vertrokken naar Sydney, de vorige keer toen we naar Tasmanie vlogen zijn we om 6 uur s'ochtends vertrokken, dit was wel heel erg vroeg opstaan toen, dus we hadden nu besloten om om 6 uur s'avonds te vliegen! Nou, de vliegreis begon goed, toen we eindelijk waren aant rijden met het vliegtuig om te gaan opstijgen, kreeg een vrouw het ... read more
Hyde park
ANZAC war memorial
ANZAK war memorial

Oceania » Australia » Tasmania » Hobart December 15th 2010

Beste mensen, bij deze de blog van Tasmanie! Nadat we Melbourne wel gezien hadden, hebben we besloten om het vliegtuig naar Tasmanie te nemen. We hadden gekeken om een georganiseerde tour te nemen maar dit was erg duur en omdat we dit ook hadden gedaan in Alice Springs ( the rock tour ) dachten we dat we dit ook wel zelf zouden kunnen doen! Dinsdag ochtend 7 december om 7 uur zijn we vanaf Melbourne op het vliegtuig gestapt naar Hobart. Dit is een 1,5 durende vlucht dus om half negen waren we op bestemming gearriveerd! Toen we onze backpacks van de band hadden opgepikt konden we door naar het verhuurbedrijf ( budget ) waar we onze wagen hadden gereserveerd. . We hadden tijdens het boeken de keuze uit meerdere wagens maar we hadden uiteindelijk gekozen ... read more
Mooi uitzicht
De eerste dag aan het meer

Oceania » Australia » Victoria » Melbourne » St Kilda December 15th 2010

Beste mensen hier dan weer een blog vanuit het verre Melbourne! Zoals ik al beschreven had in het vorige verslag zijn we 27 november aangekomen in Melbourne. We slapen in St. Kilda , dit is een wijk die 6 km ten zuiden van het centrum ligt, ( ongeveer een kwartiertje met de tram ) In St. Kilda zijn een aantal grote straten met winkels en pubs en een leuk Luna park ala valkenier, ook is er een strand waar we lekker kunnen relaxen als de zon aanwezig is. S’ avonds is er ook genoeg te doen, In het hostel is een dakterras waar iedereen bij elkaar komt om wat te kletsen, roken en drinken. Dit sluit om 22.30 en soms worden er dan ook plannen gemaakt om ergens anders heen te gaan. Ook worden er soms ... read more
St. kilda theatre
St. Kilda beach

Oceania » Australia » Victoria » Melbourne » St Kilda November 27th 2010

Beste mensen! Hier dan het langverwachte verslag vanuit Melbourne! Donderdag 18 november zijn we vanuit Alice Springs met de Ghan ( een hele grote trein ) vertrokken voor een 24 uur durende reis terug naar Adelaide. Op weg naar de Ghan was paul in gesprek geraakt met een Duits meisje wat dezelfde trip als ons wilde gaan maken ( de Ghan naar Adelaide en vervolgens via de Great Ocean Road naar Melbourne ) toen hebben we besloten om samen te reizen en de kosten te delen! Tijdens de reis naar Adelaide hebben we voornamelijk gekaart, muziek geluisterd en een beetje proberen te slapen, dit lukte helaas niet zo goed dus we hadden in totaal maar een half uurtje kunnen slapen omdat de stoelen wel heel erg raar gevormd waren als je ze plat legde. Er was ... read more
The Ghan
Paul in de Ghan
Kemissies doen

Oceania » Australia » Northern Territory » Ayers Rock November 16th 2010

Beste mensen, hier een verslag over The Rock Tour die we hebben gedaan vanuit Alice Springs.. Zondag ochtend om 5.50 zijn we opgehaald bij het hostel door de reisleidster, ( erg vroeg, voornamelijk omdat we savonds tot 2 uur gedronken hadden in de pub ) ze had een middelgroot busje bij zich met een aanhanger erachter waar ongeveer 21 mensen in pasten, met deze bus zijn we iedereen die meeging gaan ophalen bij de hostels. Met iedereen in de bus zijn we vertrokken naar Kings Kanyon, dit was ongeveer 500 km rijden dus we hebben wat bij kunnen slapen. Eenmaal aangekomen zijn we water gaan halen ( we moesten minimaal 3 liter water bij ons hebben voor de wandeling ) en zijn we de berg opgelopen. Het was meteen een heftige klim dus het zweet was ... read more
het 1e uitzicht
The garden of eden
mooi uitzicht

Oceania » Australia » Northern Territory » Alice Springs November 11th 2010

Beste Mensen Hier een bericht uit het zeer zonnige en hete Alice Springs! Nadat we dinsdag hadden genoten van een heerlijke fietstocht langs de rivier van Adelaide naar de zee ( ongeveer 35 km heen en terug ) zijn we met de Greyhound bus vertrokken voor een 10 uur durende trip richting Coober Pedy, Dit is een oud stadje waar ze opaal uit de grond halen. We zijn om half zes s'middags vertrokken en kwamen om half vier s'ochtends aan, onderweg hebben we wat kunnen slapen maar niet echt veel. Het was een lange smalle rechte weg door de outback met veel roadtrains ( lange vrachtwagens met een stuk of 4 aanhangers ) dus steeds als er zo een combinatie langs kwam gedendert dan schrok je je rot! Onderweg hebben we ook nog 2 dingen geraakt ... read more
Paul aan het strand
De bus
De outback,ellenlang

Oceania » Australia » South Australia » Adelaide November 9th 2010

Beste mensen,hier weer een berichtje uit adelaide!! Vandaag is de laatste dag dat we in adelaide zitten, na 6 dagen hebben we het hier wel gezien! We hebben een reis geboekt naar Alice Springs, inclusief alle rocktours en een stopover in Cooper pedy. We gaan dit in 9 dagen doen! Ik heb een brochure bijgevoegd bij de fotos wat we daar ongeveer gaan doen. De laatste dagen hebben we een aantal dingen gedaan in adelaide, waaronder een bezoek gebracht aan cleland wildlife park ( dit is een natuurpark met diverse australische beesten ) Hier hebben we voor het eerst in ons leven kangaroes en koalas gezien/geaaid , dit was een hele mooie ervaring en ik had toen ook het eerst het gevoel dat we echt op vakantie waren!! Voor de rest zijn we zaterdag gaan stappen ... read more
101107 OZ 023
101107 OZ 024
101107 OZ 037

Oceania » Australia November 7th 2010

Beste mensen , Ik zie dat veel mensen maar 3 blogs zien, als jullie dit ook hebben dan kunnen jullie subscriben op mijn blogs, dan krijgen jullie een email als ik een nieuwe blog heb geplaatst!! Volg deze link of druk op subscribe in het beginscherm http://www.travelblog.org/alert.html?blogger=Mestreech16&blogger_id=176252&popped=1... read more

Oceania » Australia » South Australia » Adelaide November 6th 2010

Beste mensen hier een berichtje uit Adelaide! We zijn gisteren om 09.00 aangekomen in Adelaide, bij het vliegveld hebben we een bus genomen naar het hostel ( YHA ) aangekomen bij het hostel kwamen we erachter dat we pas vanaf 1 uur naar binnen mochten dus we hebben onze backpack er kunnen droppen en toen zijn we adelaide eens gaan verkennen! We hadden redelijk honger dus zijn eerst langs de macdonalds gegaan voor een burgertje! hier konden we gratis internetten dus dat hebben we ook even gedaan met de laptop. Nadat het 13.00 uur was konden we het hostel in, we hebben hier een 6 persoonskamer, deze is erg netjes, gisteren sliepen er nog 3 mensen bij ons ( hebben we bijna niet gezien, 1 keertje en toen was het Hello/hello/bye dus geen echte gesprekken ) ... read more

Tot: 0.33s; Tpl: 0.009s; cc: 14; qc: 87; dbt: 0.2443s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.3mb