Sydney

Oceania » Australia » New South Wales » Sydney » Kings Cross
December 28th 2010
Published: December 28th 2010

Beste mensen hier weer een verslag uit het zonnige Sydney!

Sydney is de grootste en oudste stad in Australie en de hoofdstad van de deelstaat New South Wales. Vele mensen denken dat dit de hoofdstad is van Australie, maar dit is Canberra. We zijn tot nu toe in 5 staten geweest, Dit is South Australia / Northern territory / Victoria / Tasmania en New South Wales.

We zijn dinsdag 21 december met het vliegtuig vanuit Melbourne vertrokken naar Sydney, de vorige keer toen we naar Tasmanie vlogen zijn we om 6 uur s'ochtends vertrokken, dit was wel heel erg vroeg opstaan toen, dus we hadden nu besloten om om 6 uur s'avonds te vliegen! Nou, de vliegreis begon goed, toen we eindelijk waren aant rijden met het vliegtuig om te gaan opstijgen, kreeg een vrouw het idee dat ze toch maar niet mee wilde dus moesten we weer omkeren en opnieuw " aanmeren " om haar uit het vliegtuig te laten! ( ze zal vast wel een goede reden hebben gehad denk ik maar ) De vlucht duurde een dik uurtje dus we stonden om 20.00 alweer met onze bagage op het vliegveld van Sydney! Vanaf het vliegveld rijdt een metrolijn die direct stopt in de wijk waar we ons hostel hebben. We zitten in Kings Cross, De wijk staat vooral bekend om zijn uitgebreide nachtleven, en erotisch vermaak. Ook zijn er een hoeveelheid goede restaurants, bars en internetcafés. Hostels zie je hier overal, backpackers zijn er dus ook genoeg!
In de metro kwamen we direct in gesprek met een Amerikaan, die ging toevallig ook naar Kings Cross en ook nog eens naar hetzelfde hostel. We zijn dus samen afgelopen en hebben daarna besloten om eentje te gaan drinken met ons 3en! Na een aantal "Jugs" ( dit zijn 1,15 liter kannen bier ) vonden we het wel weer welletjes voor de avond en zijn we lekker gaan slapen in het hostel!

De dag erna hebben we een beetje gerelaxed in het hostel, s'avonds zit hier iedereen in de " common room " dus hebben we een pak goon (goedkope wijn) gehaald en zijn we er lekker bij gaan zitten om een beetje te kletsen met de mensen hier.

Woensdag was een mooie zonnige dag dus we hadden besloten om naar Bondi beach te gaan, dit ligt hier ongeveer 5-10 minuten met de metro vandaan en dan nog een kwartier met de bus. We hebben maar meteen een weekkaart gekocht voor de metro en bus omdat we deze toch vaker nodig zouden hebben. Eenmaal aangekomen op Bondi zagen we het mooie strand en de zee, het was echter wel iets kleiner als dat ik had verwacht, maar dit geeft niet! We hebben ons neergelegd en eindelijk hadden we weer eventjes "vakantie" op onze vakantie ( erg he als je dat zo hoort :-) ) s'avonds hebben we voor de afwisseling maar weer eens een pizzatje gegeten en daarna zijn we met de mensen van het hostel vertrokken richting o'malleys bar, hier kregen we het eerste biertje gratis en er was ook een "wheel of fortune" , iedereen kreeg een ticket en als ze dan jouw ticket uitkozen dan kon je aan het wiel draaien en een prijs winnen! Helaas heb ik er geen gewonnen, maar het was wel een gezellige avond!

Donderdag zijn we weer eropuit getrokken om Sydney te verkennen , We zijn eerst door Hyde park gewandeld, hier staat St. Mary's cathedral en het ANZAC war memorial, dit is een gebouw dat is gebouwd ter ere van alle gestorven Australische soldaten tijdens afgelopen oorlogen.Daarna zijn we naar de Harbour bridge gaan kijken, Dit is de breedste brug van de wereld en het brugdek biedt plaats aan acht rijstroken voor autoverkeer (waarvan een busstrook), twee treinsporen, een fietspad en een voetpad. Ze is 1149 meter in lengte en heeft een boogspan van 503 meter. De top van de boog is 134 meter boven zeeniveau. Ook kan je deze brug beklimmen, dus we zijn eens gaan zoeken waar we dit konden doen, nadat we eindelijk hadden gevonden waar de entree was, zagen we de foto's van alle bekende mensen die deze al hadden beklommen, en het zag er wel goed uit! We dachten dat het niet zo duur zou zijn en waren wel in voor een klim, bij de balie kwamen we erachter dat de goedkoopste klim ( van 3,5 uur ) 198 dollar koste, dit was ons eigenlijk toch een beetje te veel van het goede en zijn we maar weer afgedruipt!

Daarna zijn we naar het opera gebouw gelopen, dit is een ontwerp van Jorn Utzon, hij was de winnaar van een internationale architectuurwedstrijd en mocht het dus ook ontwerpen, Dit gebouw zou zijn liefde voor de zeilsport symboliseren omdat de daken niet alleen op schelpen lijken, maar ook op de zeilen van een groot zeilschip. Als je het van dichtbij bekijkt zie je dat het het dak bestaat uit kleine tegeltjes in wit en grijs tinten, Deze tegeltjes zijn in een bepaald patroon neergelegd, ik heb moeite met de tegelzetter die dit heeft moeten zetten! ( in totaal waren het er 1.056.000 tegeltjes! ) Hier hebben we eventjes lekker in de zon gezeten en genoten van het uitzicht. Daarna zijn we weer terug gegaan naar het hostel en s'avonds zijn we weer met zijn allen naar een cafe genaamd "the world bar" gegaan.

Vrijdag zijn we s'middags weer naar bondi beach gegaan om wat te relaxen, op de terugweg hebben we nog snel iets gegeten en om 16.30 uur moesten we verzamelen in het hostel, ( we hadden tickets gekocht voor de X-mass eve cruise ) Toen hebben we eerst eentje gedronken in het hostel om daarna met de "feestbus" naar de haven te rijden. Eenmaal aangekomen in de haven zagen we duizende mensen waarvan een hoop verkleed waren als elfjes, kerstmannen, kerstvrouwen, of gewoon met een kerstmuts opliepen! ( er vertokken meerdere boten vanuit deze haven ) De cruise was erg mooi, we gingen onder de Harbour bridge door en langs het operagebouw! Na een aantal uurtjes gefeest te hebben en de nodige flessen champagne achterover te hebben geslagen vonden we het wel weer genoeg geweest en hebben een taxi terug genomen naar het hostel! Het was wel weer een bijzondere ervaring om iedereen te zien in hun kerstoutfit en overal kerstbomen en versiering te zien terwijl het 28 graden en heel zonnig was! Een goed begin van de kerst in ieder geval!

Nadat we zaterdag zijn opgestaan met een klein katertje, zijn we 1e kerstdag gaan vieren op Bondi beach! Hier was het super druk en uiteraard had iedereen weer kerstkleding aan en stond er ook een kerstboom op het strand! Ook was er een groot feest op een ander gedeelte met een aantal dj's. ( entree was 70 dollar dus helaas...) We zijn bij de groep van het hostel gaan zitten en hebben daarna ook een paar pilsjes gedronken op het terras. Om 7 uur hadden we kerstdiner in het hostel, Aangekomen met een flinke hoeveelheid honger, zag ik tot mijn teleurstelling dat ze paella hadden gemaakt :-( Toch mezelf er maar overheen gezet en beginnen te eten... kleine intvisjes, mossels, garnalen, kip....niet mijn idee voor een feestdiner!! Maar ik heb toch mijn bordje geleegd, om daarna nog een berg sla te eten! Daarna zijn we weer met zijn allen naar the world bar gegaan om kerst te vieren!

Zondag hebben we zoals het ook hoort, een rustdag gehad, mijn kerstontbijt was een 5 dollar ontbijt bij de chinees ( 2sandwiches met spek en ei ) s'middags hebben we een beetje bijgeslapen en s'avonds hebben ik een kebabschotel gehad bij de kebabzaak een straat verder! Daarna zijn we nog eventjes naar o'malleys gegaan voor een rustig avondje na al deze feestjes!

Gisteren een rustig dagje gehad, wat wasjes gedaan en wat geinternet, s'avonds kregen we een gratis hotdog bij het hostel en vanwege budgetoverschrijding de laatste dagen hebben we pasta gemaakt! Daarna nog eventjes naar "the sugar mill" geweest om de avond af te sluiten!

Al met al hebben we een leuke maar erg vreemde kerst gehad, het was geheel anders dan de kerstdagen wat wij gewend zijn, maar wel een erg leuke ervaring om mee te maken! Ik heb wel al het lekkere eten gemist en de wandelingen in de sneeuw, maja daartegenover heb ik wel weer wandelingen in het zand gehad en heerlijke zon!

Nu op naar oudejaarsavond! We gaan waarschijnlijk in de botanical gardens zitten om het vuurwerk te bekijken! Daarna zullen we waarschijnlijk verder feesten in een of andere club. Maja zoals we al vaker gemerkt hebben hier in Australie ; niets is zeker!

Bedankt voor al jullie leuke commentaar op de vorige blogs en op facebook bij mijn geplaatste foto's!
Groeten, Roy

Je blog
Hallo lieverd . Je blog is weer heel mooi geschreven !!!! is altijd heel fijn en interessant om te lezen, we hebben weer genoten. Hier was het een witte kerst ook heel mooi hebben met tante Gerda en ome Tom eerste kerstdag een korte wandeling gemaakt, daarna koffie gedronken en gegourmet. Dus ook een hele leuke dag. 2de Kerstdag met Iris naar d"n Ingel gaan eten, daarna naar de Bombardon, we misten onze jongen die gezellig in de zon ver weg zit. Maar het was toch ook leuk. De sneeuw is er nog ziet er mooi uit. Blijf maar lekker genieten !!!Nog een paar maanden dan zien we elkaar weer !!! Hele dikke knuffels, Poenen. Pap & Mam.XXX

mooie foto,s
Zijn mooie foto,s Roy .

eventjes "vakantie" op onze vakantie
Hey lambal, Alweer un leuk verhoal, lekker zoepe en chille "eventjes "vakantie" op onze vakantie" zoe kin iech diech weer ;) Hub ger nog nuirgus gesolliciteerd veur shjoapesjeerders of kiwiplukkers? :D Grappig dat de paëlla toch noa binne ging, zal wel gemix zien met draank he? Amuseer diech nog ff-kes en alvas happy new year! gr kleine SMULLIE :)

2011
hoi jongens, we wensen jullie een spetterende jaarwisseling.XX Tom en Gerda
28th December 2010

Klinkt echt gezellig en ziet er leuk uit allemaal, en ben trots op je dat je dit keer ipv het bekende gehakt, een heel bord met rare vis enzo hebt gegeten en dat nog wel met kerst! Dat verdient weer een pizza! Alleen gek dat je ondanks alle bezigheden nog tijd hebt om tegeltjes te tellen... We zullen t glas heffen (we schreeuwen het tegenwoordig iedere keer uit met ons glas omhoog bij de plaat van p!nk, raise your glass, dus bij deze doen we dat 'nj keertje op jullie, en natuurlijk 1 januari ook in t cafe mit de femilie) tijdens ons vuurwerk, waar de mannen zoals bekend weer erg druk mee zijn, maar wat natuurlijk maar een ieniemienie klein beetje in de buurt komt van dat in Sidney! Tot volgend jaar, klinkt desondanks ineens toch wel snel, al geldt het in dit geval natuurlijk pas tegen het einde van dat jaar.... 'ne gooie roetsj!! Poen vaan Pascale.

hey hey
hey amigo,goh wat vet allemaal,erg mooi Sydney, en ik heb toevalig vandaag paella gehad wuahaha jammie jammie, ik had bij je facebook die fotos gezien van t strand,damn was ik daar ook maar hihi, en die kerstboom op t strand wuahaha echt lachen he,super vet, nou ik wens jullie een super vette oudjaarsavond,maar dat zal vast wel luken in Sydney, tot the next blog, dikke xx becca

Hehe
Zo ieg voond het al raar dat ieg nurges verhoalen vaan dieg kos lezen haha. Blog gevonden, ff alles ingehoald en metein oangemeld veur de mail haha. Veer winse uug alvas unne good oeteinde en ver ' spreke' us het volgend joar wel weer. Poen, Rimmer en Michke

kaart
dank je wel voor de hele leuke kaart.....enne ook voor jullie de allerbeste wensen voor het nieuwe jaar!!!

hoi roy
hey jongens,, geweldig dat jullie je zo goed amuseren daar, ik wens jullie alvast een heel gelukkig nieuwjaar,en de beste wensen , dat jullie nog heel veel leuke ,mooie avanturen mogen beleven daar groetjes ,mela en will
31st December 2010

nieuwjaar
leve Roy, veer zaoge e sjiek vuurwerrek oet Sydney(op uzze p.c.) en tegeliekertied kom dien s.m.ske binne, daanke. Veer winse uuch allebeij net zoe 'n spetterend 2011, es dat vuurwerrek.unne sjouwerklop vaan noonk Tom en unne dikke poen vaan tant Gerda
3rd January 2011

Huuhuu
Huu huuu.. Mmm een bank... Daar mogen wij vast en zeker op gaan zitten... Hei roy... super vet allemaol.. zoe te zien hub ger ut goot naor uuge zeen.. Leuk um alles te lezen.. Kinste miech toevoegen in dien liest zoedat iech unne mail krijg bij eeder neuij verhaol.? Groetjes en nog veul plezeer.. Sander.
4th January 2011

Huhu, ik heb je toegevoegd. Voor de zekerheid kan je ook nog eens op de " subscribe" knop bij mijn blogs klikken dan weet ik zeker dat het gelukt is! Gelukkig nieuwjaar nog!!
9th January 2011

Beste mensen, leuke verhalen!

Tot: 0.071s; Tpl: 0.015s; cc: 12; qc: 28; dbt: 0.0356s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb