Page 5 of KingZ Nanna Travel Blog Posts

North America » Mexico » Quintana Roo » Playa del Carmen March 19th 2007

Ondanks dat we wat later waren gaan slapen, toch om 6u al wakker... 'Save the last dance' in 't Spaans gekeken, ondertussen was mijne schone slaper ook wakker aant worden. TEgen 8.30u gaan ontbijten bij 'Crèpes', mijn sjatteke heeft zijn hartje weer ns kunnen ophalen: crèpe met banaan, 'nietjes' en (HET BELANGRIJKSTE) Nutella. Bij terugkomst waren ze de kamer aant poetsen dus hebben we maar een 'excursie' naar de Wall-Mart ingelast. Veel te veel lekkere dingen en veel te weinig dagen om te proeven/plaats om alles mee te nemen. Wat fruit (veel te veel) en brood + beleg & tomaat meegenomen. Rond 11u terug op de kamer, omgekleed en richting beach vertrokken in de hoop dat 't vandaag (werkdag)wat rustiger zou zijn...niet veel geluk. Liep nog hennig wat volk rond! Hennig liggen bakken i nde ... read more
Playa del Carmen

North America » Mexico » Quintana Roo » Playa del Carmen March 18th 2007

Uitgeslapen tot 7.30u... Nanna aan den lijven ondervonden dat ze overnacht 't warm-water-kraantje nog altijd niet hadden opengedraaid, baaaahhhh...een hele hoop beestjes kruipen overal door de kamer, eeeeekkkk...een hagedis in KingZ zijne rugzak!! Beslissing is vlug genomen om voor een ander (goedkoper) hotel te gaan zoeken, want dit is zijn 60$ echt niet waard! Eerst nog op z'n Amerikaans 'all you can eat' ontbijtbuffet gaan doen, mmm... en toen doelloos gaan taffelen in en om 't centrum. Uiteindelijk bij Hotel Playa del Sur beland: WAUW WAUW WAUW! Bleken achteraf Italiaanse, sympathieke uitbaters te zijn... (geen leperds dus!) Tegen de middag naar ons nieuw optrekje vertrokken, gepakt en gezakt. Onderweg nog een korte pit-stop om hamaca te kopen en jawel, we hebben afgepingeld! Rond 13.00u zijn we opnieuw geïnstalleerd in ons ruim hotelkamertje/appartement (keuken en frigo ... read more

North America » Mexico » Quintana Roo » Playa del Carmen March 17th 2007

Aangezien we om 6u al wakker waren, hebben we vlug de rugzakken toegeknoopt om de boot van 7u naar San Pedro te halen. Daar aangekomen, bleek dat er enkel een boot om 7u en een om 3u naar Corozal ging...bummer!! Dan maar naar de luchthaven...daar ook niet veel geluk: alle voormiddagvluchten zaten volgeboekt, enkel vanaf 3u konden ze iets vastleggen. Ons dan maar opgegeven voor de 3o'clock flight maar wel gezegd dat we om 11u on standby zouden komen staan voor het geval dat er no shows waren. Rugzakken achtergelaten bij t bagagedepot en richting centrum gegaan, toffe beachbar gevonden waar we op 't gemak wat gelezen/geschreven hebben. Rond 10.30u nog ns op goed geluk gaan kijken maar nisk (stupid gringo's!) dan maar terug naar ons hutteke aan de zee voor drank en lunch. Lekker ... read more
Caye Caulker --> Mexico - Playa del Carmen

Om 7 uur opgestaan, op 't gemakske gaan ontbijten bij 'Amor y Café', keet die uitgebaat wordt door een Hollandse. Rond 8.30u staan we paraat om te vertrekken maar.... blijk dat de gids ziek is en ze vinden niemand die hem kan vervangen...damn!!! We hebben best wel uitgekeken naar deze excursie! Dan maar een andere snorkeluitstap... op aanvraag op de boot met de minste mensen gezet. Rond 11u vertrokken we met 'the yellow group' richting het rif. Ziet er best wel een relax groepje uit, in tegenstelling tot 'the white boat': allemaal Spring Breakers met veel lawaai en veel zuip... Onze gidsen van de dag: Raffael - Raffa voor de vrienden - en Brown. We zullen op 3 verschillende plaatsen gaan duiken. Eerste plaats veel gekleurde visjes, is echt wel nice! Op n bepaald moment ... read more
Snorkeldag

Buenos diaz... om 5u gepakt en gezakt voor t hotel aant wachten op de colectivo van 5u-- 6u en hebben ook nog moeten lopen, als ze ons niet gezegd hadden waar t buske stond, zouden we t ook nog gemist hebben... (lang leve San Juan Travel Agency!!) In 't buske had KingZ t al onmiddellijk aan de stok met een Engels betweterke. Hij was met een andere kerel over de slechte service bezig en ze zei iets in de aard van 'For God's sake, what did you expect' om aan te tonen dat dat hier de gewoonte was... Toen is KingZ gedurende 5 seconden afgelopen, want daarna onderbrak ze hem al met 'I don't wanna argue with you'. (KingZ: ' ze had gewoon chance dat mijne kop er zo vroeg nog niet naar stond... - ... read more
Welcome in Belize

... Rond 7u EINDELIJK afgepeigerd aangekomen in Flores - de taxi nog moeten nemen want blijkbaar was de eindhalte een dorp voor Flores. Eerste meevaller van de dag: onze kamer was al vrij en we konden onmiddellijk inchecken=DOUCHEN!!! Daarna al lekker zitten ergeren aan San Juan Travel Agency (yep Bart, zelfde als toen ma goed dat we voor de sunrise al veel te laat waren) Aangekomen in Tikal, een stevig ontbijtje genomen voor aan het harde werk te beginnen. Tis hier vochtig en heet, dus tis hier zweten, wel onmiddellijk een lift achter in de bak gekregen naar de centrale plaza van een vriendelijke parkwachter - spaarde ons een wandeling van een half uur uit. Meer details over de Maya ruines volgen nog, nu slapen want morgen moeten we om 5u paraat staan voor de tranfer ... read more
Tikal

In Monterrico nog wat de lege uitgehangen en rond 3u terug richting Antigua vertrokken. Hier hadden we nog wat tijd voor een ijsje en McD's ( eindelijk) en toch ziet het er altijd beter uit op de poster :-s Om 7u op de colectivo naar Guatemala City (+/-2u) en in Guatemala City nog een uurtje moeten wachten op de nachtbus-2de klasse naar Flores. Toen we int station aant wachten waren, hadden we al n beetje spijt dat we niet wat meer hadden betaald en voor 1ste klasse waren gegaan. Allemaal vies volk daar en in de Lonely Planet raden ze ook aan voorzichtig te zijn, not the place to be! Toen een vriendelijk man een babbeltje wou slaan, werden we na 5 minuten al helemaal paranoia... bedoelde hij het wel goed, was hij naar iets anders ... read more
Monterrico

Jow, wekker om 5u, zo al niet te fameus geslapen door de hitte en muggen... In ons bed horen we ook het 'gedonder' van de golven :-) Om 5.30u staken we van wal met Celso als gids voor een tochtje met de boot door de mangroven. Het gebied maakt deel uit van een natuurreservaat voor behoud van schildpadden (tortuga's), iguana's en cocodrillo's... Mooi initiatief wat we hier eigenlijk nog niet hadden verwacht. Zelfs tijdens het tochtje hield men zich bezig met rotzooi uit het water te vissen. Zonsopgang boven de mangroven, de hele fauna en flora zien ontwaken, inclusief de vissers. Nice nice nice!! ( en de muggen die gingen gelukkig slapen) Rond 8u terug, stevig ontbeten (crepekes as usual), nog effe opt strand gaan liggen nu het nog te doen was en rond 11u werden ... read more

Joew menskes, effe vlug een kort berichtje om te laten weten dat we nog leven... We zijn de afgelopen 3 dagen in het Neerglabbeek van Guatemala verzeild geraakt ( maar dan met palmboompkes, zee, strand en hamaca's) = geen gsm-bereik, geen internet... ma we hebben het goed naar onze zin gehad, veel relaxed en gehangen ( in de hamaca) Verslag volgt nog - waarschijnlijk overmorgen - van de afgelopen dagen, we moeten nu door om onze bus naar Guatemala City en dan de nachtbus door naar Flores nemen... Dikke smakkers en tot binnenkort Hier dan het verslag: Om 6.30u snel de douche ingesprongen, de was gaan oppikken rond 7u en om iets voor 8u stonden we buiten te wachten op onze colectivo naar Isla Monterrico ( zie Neerglabbeek van Guatemala) Na een ritje van +/-2u aangekomen ... read more

Deze ochtend weer een andere soort wekker: chicken buses voor de deur!! Desayuno y naar Travel Agency voor onze namiddagactiviteit - Pacaya beklimmen - verder, change of plans: gaan naar Monterrico ipv Rio Dulce. Voor de rest van de voormiddag onze was nog gedaan en rondgetaffeld... Tot onze grote verrassing stonden ze een half uur te vroeg aan de kamer te schreeuwen ( hoe is het mogelijk!?!), maar goed dat Nanna hare outfit al had uitgekozen ;-) Met een spurtje naar de bus en hop, op weg naar de Pacaya. Na een laatste 'pies-stop' nog een oppeppende speech van onze 'guia' (=gids) Carlos, y vamos! Neet gelachen die beklimming, de taxi's volgden ons op de voet ( locals met paarden die hun diensten aanboden). We hadden al van het begin ons geld ingezet op de eerste ... read more
Volcan Pacaya

Tot: 0.066s; Tpl: 0.007s; cc: 11; qc: 65; dbt: 0.0347s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb