Monterrico - Antigua - Guatemala City - Flores

Published: March 15th 2007

MonterricoMonterricoMonterrico

Gezelschap bij het ontbijt
In Monterrico nog wat de lege uitgehangen en rond 3u terug richting Antigua vertrokken. Hier hadden we nog wat tijd voor een ijsje en McD's ( eindelijk) en toch ziet het er altijd beter uit op de poster :-s

Om 7u op de colectivo naar Guatemala City (+/-2u) en in Guatemala City nog een uurtje moeten wachten op de nachtbus-2de klasse naar Flores. Toen we int station aant wachten waren, hadden we al n beetje spijt dat we niet wat meer hadden betaald en voor 1ste klasse waren gegaan. Allemaal vies volk daar en in de Lonely Planet raden ze ook aan voorzichtig te zijn, not the place to be! Toen een vriendelijk man een babbeltje wou slaan, werden we na 5 minuten al helemaal paranoia... bedoelde hij het wel goed, was hij naar iets anders aant vissen? Om 9.30u de bus op, bah, was al helemaal een hel, vettig en vuil. Jeuk, jeuk, jeuk!!

Het zou een bewogen rit van 9u worden:
De wegen hier zijn al niet wat het moet zijn, volgens ons miste de bus een paar versnellingen, als toetje ook nog drie blokkades met politiecontrole op de bus, niet tof als ze zo met hun geweer langs u door staan te zwieren! Tot slot nog ene keer allemaal moeten uitstappen om te controleren of er bepaalde soorten fruit/groenten gesmokkeld werden.

...wordt vervolgd

Tot: 0.069s; Tpl: 0.013s; cc: 12; qc: 29; dbt: 0.0377s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1mb