Belize --> Mexico - Playa del Carmen

Published: March 17th 2007

Aangezien we om 6u al wakker waren, hebben we vlug de rugzakken toegeknoopt om de boot van 7u naar San Pedro te halen. Daar aangekomen, bleek dat er enkel een boot om 7u en een om 3u naar Corozal ging...bummer!! Dan maar naar de luchthaven...daar ook niet veel geluk: alle voormiddagvluchten zaten volgeboekt, enkel vanaf 3u konden ze iets vastleggen. Ons dan maar opgegeven voor de 3o'clock flight maar wel gezegd dat we om 11u on standby zouden komen staan voor het geval dat er no shows waren. Rugzakken achtergelaten bij t bagagedepot en richting centrum gegaan, toffe beachbar gevonden waar we op 't gemak wat gelezen/geschreven hebben. Rond 10.30u nog ns op goed geluk gaan kijken maar nisk (stupid gringo's!) dan maar terug naar ons hutteke aan de zee voor drank en lunch. Lekker wat Amerikanen liggen begapen, commentaar geven (KingZ is hier ook goed in!!) Burito's met veel te veel bonen gegeten en rond 14u terug naar de luchthaven gegaan waar we met een vertraging van 18min om 15.18u opstegen richting Corozal. Sjieke vlucht, was met zo'n klein vliegtuigske, vet uitzicht en zeer ruime landingsbaan. NOT!! Om 15.45u stapten we in de taxi die ons tot Chetumal zou varen. In Peking Express-style reden we tot de grens, stempelke halen en verder: Bienvenidos en Mexico (wel 37.5 Belize $ armer) Peking continues want we moeten de bus van 16.30u halen. Die doet er maar 4u over om tot in Playa te geraken, de volgenden allemaal 5-6u. Om 16.32u stormen we t busstation binnen...om dan een kwartier aan te schuiven aan t loket (er werken welgeteld 3 mensen geholpen gedurende die tijd) en de bus te missen... dan maar de 2de klasse bus van 17.00u. Het werd een ritje van constant 'vier pinkers op en mensen langs de weg opladen', zo kwamen we uiteindelijk pas rond 22.30u aan in Playa, WAT EEN DRUKTE!! Bleek dat ons hotel op 2 straten van de bushalte lag, geen taxi nodig dus. Geradbraakt naar daar gewandeld in de hoop dat onze kamer op ons wacht.. en jawel! (niet dus de cabana die we dachten geboekt te hebben) vlug een koude douche genomen - hier moeten ze blijkbaar het warm water nog uitvinden - en daarna stikop bedje ingekropen...

De playa van Playa del Carmen

Mijn menneke in de zee

Tot: 0.115s; Tpl: 0.011s; cc: 12; qc: 63; dbt: 0.0671s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb