Page 9 of Helguth Travel Blog Posts

North America » United States » Nevada » Las Vegas July 20th 2012

Geo: 36.0846, -115.172Dro tidlig fra LA med nesen mot Las Vegas !! Igjen må jeg få skryte av Helge og hans innebygde GPS i hue!. Å komme seg ut av en amerikansk storby,,med "tusen" filer og retninger og veivalg er IKKE lett. Helge studerte kart i går før han la seg. Noterte litt på en lapp og i dag kjørte han elegant ut av byen og ut på riktig motorvei til Las Vegas. Det var en kjøretur på 4 timer på trefelts motorvei gjennom goldt ørkenlandskap. Selv om vi hadde cabriolet, så ble det alt for varmt for oss og sola steika. Det var tii tider oppi 42 grader. Når vi kom til LV så kjørte Helge rett til hotellet - som er det kjente luxushotellet Cæsar Palace Hotel. Det er enormt, det er en by ... read more
Trafikk ut av LA
Death Valley
J..... Varmt

Geo: 33.9829, -118.459Onsdag morgen forlot vi MellomAmerika... Egentlig litt vemodig Ble veldig glad i denne lille, rene delen av verden. Kontrasten ble derfor stor når vi på kvelden - etter en lang dags reise - landet i Los Angeles. Vi som har vært vant til å sprade rundt i 35 varmegrader - kom til ca 18-19 grader. Litt større forhold og mer trafikk her enn det vi har vært vant til de siste ukene. Leiebilen vår - en knallRØD Chevrolet Cabriolet er bare helt RÅ ! Vi gleder oss til å cruise rundt med den... Kult :) Helge greide igjen å finne hotellet uten GPS - Han imponerer virkelig !! Var veldig slitne når vi kom til hotellet i går kveld, så etter en kjapp middag var det rett i seng.Torsdag - Vi bestemte oss for ... read more
Første dag i LA
Venice Canals
Helge ved Santa Monica

Geo: 10.2501, -85.8472Vi er nå halvveis i ferien vår. Vi nyter hvert sekund og prøver å drøye det lengst mulig, men tiden går så alt for fort!Lørdag: Etter frokost pakket vi bilen for å kjøre til Vestkysten - Surfernes paradis - Stillehavsperlen Tamarindo! En tre timers kjøretur fra Arenal. Å kjøre her i dette vakre landet gjør ingenting - det er som å kjøre gjennom botanisk hage mil etter mil. Grønne, flotte landskap, med små idylliske landsbyer innimellom. Mye jordbruk her. Kuer beiter overalt. Kuene her ser forresten litt rare ut. De har hengeører (som en hund) Skal prøve å få tatt bilde av en. Veistandarden er så som så.. men vi er jo heller ikke så godt vant med gode veier i bygdeNorge. Halvveis til Tamarindo kj... read more
Helge på bølgen
Her stoppet vi for rafting i Canas
Camilla ved Rio Corobici

Geo: 10.4797, -84.7156Ble hentet av drosje 0730 og kjørt til flyplassen. Vi skulle fly til Costa Rica som er en flytur på 40 mminutter. Vi fløy Businessclass. Fikk sitte med snobbene i VIP-loungen. De rike har det godt ... i grunn.... :) Ved ankomst Costa Rica leide vi bil, Helge ble sterkt anbefalt å leie en GPS, men takket pent nei til det. å komme seg til La Fortuna, som vi skulle til, var en kjøretur på ca 2 timer. Og igjen - Helge kjørte rett på hotellet uten verken kart eller kompass. Imponerende. Deilig å ha egen bil her for å komme frem. Costa Rica-landskapet er noe for seg selv. En frodigere plass på jord tror jeg nesten ikke det finnes. Tok dessverre ingen bilder fra kjøretur i dag. Dette på grunn av at Happy-houren ... read more
Helge i Hot Spring
Hot Spring området
Helge slapper av

Geo: 11.94, -85.96 Sto opp tidlig i dag også for å fly videre til Nikaragua. Å fly business-class er bare hyggelig, så da gjør det ingenting å forflytte seg. Flyturen tok bare 45 minutter, men et par glass champagne til frokost gjør det ingenting å få servert :) Taxituren til Granada tok ca 1 time, så vi var fremme ca kl 1100. Slo ihjel 3 timer før vi fikk hotellrommet. Det gjorde vi ved å leie oss en heste-kusk som tok oss på rundtur gjennom byen. Mye fint å se. Husene her er i alle mulige sukkertøyfarger med søyler og riktig staselige mange av dem. Granada er en opprinnelig by fra 1200 tallet - som ikke har blitt herpa gjennom tidene med kriger m.m. Vi vandret tur i shoppinggatene, men ikke noe for oss å handle ... read more
Helge på vei til hestene
På hestetur
Her brukes skoleuniform

Geo: 13.3587, -89.0443Mandag kveld. Vi gikk ned i baren på hotellet. Det var kommet en gruppe Rotary-delegasjon til byen som bodde på hotellet. Denne gruppen var 3 eldre mannfolk fra California som var og gjorde noe hjelpearbeider i fengselet i byen. Amerikanere er hyggelige og sosiale mennesker og det er vi også J Vi kom i snakk og hadde en hyggelig aften . Vi skal jo avslutte vår ferie i år nettopp i California og vi fikk da innbydelse til å være sammen med dem , de skulle ta oss med til vingårder m.m. og så fikk vi masse gode turist-tips. Vi tar nok kontakt når vi er der. Tirsdag: Vår Amigo Rikardo banket på rommet vårt kl 0620 for å hente oss for å kjøre til flyplassen i San Pedro Sula - en 3 timers ... read more
Helge får en skikkelig skopuss på flyplassen
Vår bungalow
Helge bader i Stillehavet

Geo: 14.82, -89.15Dette er reiseruten som ikke har vært planlagt på forhånd. Helge har derfor vært litt nervøs for hvordan vi skulle komme oss frem til hit vi er nå. Men, alt ordner seg underveis. Kontaktet en travelagent i Flores som ga oss gode råd, og vi fikk bestilt buss iallefall halve vegen, så da reiste vi med buss fra Flores i Guatemala i dag tidlig. Kjørte buss i ca 4 timer til Rio Dulce. Herfra var det 30 mil til bestemmelsesstedet og ingen transport. Vi fant en travelagent som satt oss i kontakt med en drosje som kunne kjøre oss for 175 dollar, så vi slo til på det. Det var verdens søteste, hyggeligste drosjemann som babla i vei på spansk. Helge med sin Spanglish greide å holde en samtale i gang og gjøre seg ... read more
Helge med de kongelige boenhetene i bakgrunnen
Rio Dulce
Camilla passer bilen ved et pitstop

Geo: 16.93, -89.8833Fredag - Vi har nå forflyttet oss til nytt land og vi er på den vakre øya Flores i Guatemala. Vi dro fra San Pedro på formiddagen og ankom Flores på ettermiddag etter å ha flydd 6 manns propellfly. Jeg må innrømme at jeg foretrekker å fly store fly. Hver gang disse småflyene flyr inn i skyene så rister hele det lille flyet og jeg er like sikker hver gang på at min siste time har kommet ! Pustet lettet ut når vi var på landejorda igjen. Litt spenning i hverdagen. Flores er en vakker øy/by hvor alt er frodig og små fargerike hus tett i tett. Vi fløy over øya før vi landet - så da fikk vi ful oversikt. Temperaturen her er varm og det er høy luftfuktighet. I morgen skal vi ... read more
Flyplassen i San Pedro
Camilla i småfly
Flores sett fra flyet

Geo: 17.92, -87.96San Pedro Belize, er stedet Madonna synger om i "La isla Bonita"Etter 2,5 timer med bil til Chetumal, og 1,5 time med humpete båt er vi endelig i San Pedro på ettermiddag.Dagen har vært lang med 4 timers venting i Chetumal og narkokontroll ved havnen. Vi slo ihjel timene i Chetumal på en restaurant ved sjøen. Egentlig veldig behagelig, med lesing av bok og internett,San Pedro er en vakker øy med mye folkeliv - som lever av turismen. Vi har merket allerede at her er det litt dyrere enn i Mexico å gå ut å spise og drikke. Stedet er preget av Karibisk miljø. Vi bor veldig bra - i første etasje med havutsikt og innsyn rett fra gateplan. Her gjelder det å ha gardinene fratrukket ! Vi kan gå 10 meter ut fra ... read more
Pit-stop må til
helge klapper haien
På vei til Chetumal

North America » Mexico June 28th 2012

Geo: 20.2213, -87.4687Endelig fremme!!Vi har akkurat kommet inn på hotellet i Tulum etter å ha reist i ca 20 timer.. Startet etter en natt på Clarion Airport Hotell kl 0500 i dag. Vi mellomlandet i Frankfurt og måtte vente 3 timer til flyet til Cancun skulle gå. Når vi sjekket inn til flighten fikk vi beskjed av damen i skranken om at billetten vår var gjort om til første klasse / business class - Vi ble kjempeglade for det - og etter en flytur på 11 timer over Atlanteren var vi enige om at det var mer enn deilig. God benplass, liggestoler, gourmet-meny, fri bar - og pursere som kun tok seg av oss og behandlet oss nesten som kongelige. Kan anbefales :)Vi ankom Cancun kl 1730 lokal tid - Mexico ligger 7 timer bak Norge. ... read more
Camilla klar for strand
Camilla er konsentrert over broen
Fint par i hulen

Tot: 0.091s; Tpl: 0.008s; cc: 13; qc: 64; dbt: 0.043s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.2mb