Page 7 of Helguth Travel Blog Posts

Africa » South Africa July 1st 2014

Geo: -24.6919, 31.7107Vi fikk høre av vertinnen at det var vanskelig å få hotell i Krugerparken… Vi måtte da finne ut alternativer hva vi kunne gjøre. Vickie – vertinnen – var veldig hjelpsom og anbefalte oss et alternativ til  Krugerparken – Karongwe – og fikk booket oss inn på en luxus-camping – Chisomo – Hun bestilte TELT ved elvebredden til oss..  Ja, ja – tenkte jeg… koselig å bo i telt… men før vi reiste dit så tok vi en båttur på Blyde River nederst i dalen der vi var i går for å se fjellene fra nedsiden.   Det var en fin tur og like vakkert nedenfra som ovenfra. Vi så krokodiller og flodhester som badet i vannet.  Etter båttur kjørte vi i full fart til Karongwee..  Stor var overraskelsen når dette «t... read more
Helge hos afrikansk frisør
Hjelp ! hva har jeg gjort !!

Africa » South Africa » Limpopo June 29th 2014

Geo: -24.5221, 30.8263Sto tidlig opp etter lang natts søvn.  Det første vi fikk øye på når vi trakk for gardinene var sebraer i hagen,  De er ville, men kommer hit hver morgen og kveld for å spise.  De er ikke tamme, men man kommer tett innpå de.  Vi bestemte oss for å kjøre Panoramic Route - en dagstur gjennom spektakulært landskap.  Vi dro rett etter frokosten - har hatt en flott dag - sett mye vakkert..  Det var streik blant de ansatte på Wiew-pointene, Så det var stengt for biler og folk for å komme ut på utsiktspunktene - så vi  hoppet over gjerdene og  gikk inn i områdene på egenhånd. Det første var relativt greit å komme seg ut på - og utsikten var fantastisk.  Det andre utsiktspunktet var en halvtimes gange opp til toppen.. ... read more
Sebraer i hagen

Europe » Norway June 28th 2014

Geo: 59.9138, 10.7387Vi reiste fra Røyken til Johannesburg via London. Ankom Johannesburg tidlig søndag morgen etter en lang flytur på nesten 12 timer. Det var kapteinens siste flytur etter 30 år - han skulle gå av med pensjon, dette ble markert ved landingen ved at brannbiler sto og spylte flyet etter landing. Litt spesiell og hyggelig opplevelseVi hentet leiebilen og dro fra flyplassen. Etter å ha kjørt ut av parkeringshuset og kjørt ca 100 meter ble vi stoppet av "politiet" som sa strengt fra at vi hadde såkalt krysset en sperrelinje (?)... og ville gi oss en bot som vi måtte betale i cash. "and it was very expensive".... Helge lot seg ikke lure, sa vi ikke hadde cash og at vi fikk gå bort på politistasjonen for å betale denne... Da ble denne angivelige politimannen ... read more

Europe » United Kingdom » England » Merseyside » Liverpool April 19th 2014

Geo: 53.4108, -2.97748... read more

Europe » United Kingdom » Wales » Gwynedd » Llanberis April 18th 2014

Geo: 53.1191, -4.13033... read more

Europe » United Kingdom » England » Greater Manchester » Manchester April 16th 2014

Geo: 53.4807, -2.23451... read more

Europe » Norway December 17th 2012

Geo: 59.7475, 10.3936Forhåpentligvis brune og full av inntrykk som fordøyes i julestria. sø 16-des-12Newark (EWR)Avreise 18:55 Terminal B til Oslo (OSL)Ankomst 08:15+1 dag5.930 km(3.685 mi) Varighet: 7t 20min SK SASFlyvning: 9083Økonomi-/turistklasse , Måltid, AIRBUS INDUSTRIE A330-300Samlet avstand: 5.930 km (3.685 mi)Samlet varighet: 7t 20min... read more

North America » United States » New York December 13th 2012

Geo: 40.7528, -73.9853Vi hadde 3 dager i New York. Merket at det var vinter, selv om det ikke var snø. Vi bodde i New Jersey, rett over Hudson river til Manhattan. Halve prisen og dobbel utsikt. 10 minutter med T-bane var vi på Manhattan.Vi fikk sett nye WTC, Chinatown, spiste i Little Italy. Vi gikk fra Empire State Building til Times Square via Rockefeller center, hvor vi tok heisen opp til topps og så hele Manhattan.Det ble også en sykkeltur i Central park og inn i Harlem, før vi så "Lion King" på Broadway.Vi fikk sett og opplevd det meste på 3 dager.Ellers gikk tiden med til shopping. 1/3 pris på originale merkeklær.Så bærer det hjem til julen i enda kaldere Norge. Vi har hatt en kjempetur!Alexander & Helge... read more

North America » United States » Florida December 12th 2012

Geo: 26.1228, -80.1505Etter å ha flydd på 1. klasse fra Cartagena til Miami, kjørte vi leiebil, Chevrolet Camaro cabriolet til Fort Lauderdale. Det var ikke spesielt varmt, overskyet. Det var tydelig at badesesongen var forbi på Miami Beach. Vel fremme i FL, tok vi en god hamburgermiddag på "Hooters". Et fint sted som ungdommen liker!Alexander tok årets siste bad på beachen. New York neste! ... read more

Tot: 0.105s; Tpl: 0.006s; cc: 14; qc: 62; dbt: 0.0637s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb