Journey to Freedom

Africa » South Africa » Gauteng » Johannesburg
August 27th 2013
Published: July 30th 2017

Geo: -26.1538, 28.0389

Vandaag hadden we een uitstap 'Journey to Freedom' geboekt. Onder begeleiding van een gids bezochten we Johannesburg, Soweto en kregen we de recente geschiedenis te horen van Zuid-Afrika. In de voormiddag bezochten we de huidige en voormalige woning van Nelson Mandela. Die laatste bevond zich vlak bij de woning van Desmond Tutu. De Regina Mundi kerk is dan weer een plaats vol geschiedenis, vluchtoord tijdens de rellen in Soweto en de plaats waar de waarheidscommissie zetelde. We stopten in Soweto ook op de plaats waar Hector Pietersen werd neergeschoten tijdens de studentenopstanden. We lunchten in Soweto en bezochten in de namiddag het apartheidsmuseum. Een hele dag over apartheid, bezoek aan de townships en de stad Johannesburg geeft ons weer een goed beeld over hoe het hier aan toe ging in het recente verleden. Ons respect voor Nelson Mandela is nog gegroeid. Morgen trekken we de stad uit richting natuur. De vermoeidheid van de vlucht is helemaal weg en we zitten hier in een prima hotel.

Lunch : Nambitha, Soweto. Prima afrikaans eten
Dinner : Wangthai. Mandela Square, Sandton - prima thai met zicht op Mandela square
Overnachting : Radisson Blu Gautrain, Sandton

30th August 2013

Hey tante en nonkel, Klinkt als een goede start! Ik ben benieuwd naar het vervolg ;) Hier alles in orde. Ik ga nu eindelijk ook naar de kinesist en dat maakt veel los want ik zit vol spanning zoals verwacht. En ik leer beter ademen (want mi
jn ademhaling is blijkbaar verkeerd...) Weeral wat stapjes aan het zetten dus ;) Geniet ervan daar! Doe de beesten en Mandela de groeten ;) Groetjes, Evi xxx
30th August 2013

Beste Rudy en Frieda, Een apart koppel dat naar apartheid gaat kijken .... Nelson Mandela zal daar momenteel niet zijn, want (maar ik ben niet zeker) ik denk dat ik hem gisteren in de Colruyt gezien heb. Het ziet er allemaal fantastisch ui
t en wetende dat er nog veel moois zal komen. We kijken er naar uit om samen mee te genieten.Groetjes en nog veel plezier.Ps.: Frieda pas op als er een neger achter u gaat staan ... niet bukken.

Tot: 0.045s; Tpl: 0.01s; cc: 12; qc: 25; dbt: 0.0284s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1mb