Koloniale stad Campeche

Straten van CampecheStraten van CampecheStraten van Campeche

Straten van Campeche
Geo: 19.8498, -90.5239

Zondag 5 februari.

Na een busrit van 2,5u arrriveerde we in Campeche, hoofdstad van de gelijknamige staat. Campeche ligt aan de kust waardoor de temperaturen iets milder en dus minder heet zijn. Het is hier zo'n 28 graden en helder. Campeche is een veel kleinere stad dan Merida. Het heeft een compact centrum met een stadsomwalling. De veelkleurige huisjes in koloniale architectuur geeft een bijzondere sfeer. Er zijn ook enkele gezellige restaurantjes. Streekgerecht hier is cazon, babyhaai, dat ik toch maar eens geproefd heb. Over het algemeen kan je in Mexico heel goed en lekker eten en zijn de restaurants tot nu toe van een heel degelijke kwaliteit.
De mensen zijn hier ook erg gelovig, de kerken zitten vol op zondag en ze plaatsen zelfs stoelen buiten om de mensen die niet binnen kunnen in de kerk op groot scherm te laten volgen. Misschien moeten ze bij ons wat stoelen komen halen uit de lege kerken ?
De gebouwen zijn 's avonds bovendien nog eens heel mooi verlicht. Met een toeristisch trammetje hebben we nog een stadsrondrit gemaakt, door het centrum, langs de kust en langs de omwalling.

Voor diegene die moesten twijfelen, Frieda is er ook bij, maar om foto's
Cazon, BabyhaaiCazon, BabyhaaiCazon, Babyhaai

Cazon, Babyhaai
te publiceren is een uitdrukkelijke toestemming nodig 😉. Ik hoor dat het in België -20 is, zijn dat Verlinden-temperaturen of is het echt zo koud ?

Restauranttip : Marganzo, Calle 8.
Streekgerechten : Cazon (babyhaai), halfgevulde kokos met gefrituurde garnalen en inktvis.

Kathedraal, CampecheKathedraal, Campeche
Kathedraal, Campeche

Kathedraal, Campeche

6th February 2012

Babyhaai, is dat niet taai, ik kan mij moeilijk voorstellen dat dit lekker is, maar precies toch wel zo te horen.En de kerken daar zo in trek, de mensen daar zo gelovig, het is daar precies als bij ons een optreden van een supperartiest. Al
s ze daar al met schermen buiten werken om de mis te kunnen volgen voor de mensen die niet meer binnen kunnen zitten, dat is echt straf. Er zal waarschijnlijk meer gezongen worden zodat het minder saai is als bij ons.En vannacht gaat het hier -20 zijn en dat is geen Verlindenpraat, ongelooflijk.Vele zonnige maar heel koude groetjes x x x
7th February 2012

Lijken wel plaatjes uit de reisgids en michelin restaurant gids;-)Is Frieda soms bang voor het fototoestel? Sorry Frieda Ollands grapke.Rudy het is hier echt stervenskoud. Het was zojuist -10 midden op de dag en de gevoelstemperatuur ligt d
oor de straffe wind ver onder de -20. Zonder handschoenen zijn je vingers in 5 minuten afgevroren.Aankomende weekend krijgen we naar alle waarschijnlijkheid hier in Nederland na 15 jaar weer een Elfstedentocht. Alle hotels in Friesland zijn al volgeboekt. Momenteel wordt over de hele route van 200 km het ijs vrij gemaakt van de laag sneeuw, om de ijsgroei te besproedigen. Als het komend weekeinde niet lukt dan komt het er niet mer van omdat na komend weekend de dooi intreedt. Tegen de tijd dat jullie weer terug zijn, kom je misschien net weer in wat meer aangename temperaturen.
8th February 2012

MET EEN BEHOORLIJKE DOSIS JALOUSIE (EN 3 TRUIEN AAN) KIJK EN LEES IK JULLIE BELEVENISSEN.... GENIET MAAR HEERLIJK!!! HET ZIET ER PRACHTIG UIT. GROETENJOLANDA
9th February 2012

Ola, elfstedentocht, wat een belevenis. Dat ga ik hier toch proberen te volgen. Maar wat kranten downloaden ...

Tot: 0.039s; Tpl: 0.01s; cc: 7; qc: 23; dbt: 0.0202s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1mb