Campeche & Palenque

Hotel Maya Tullipanes
Geo: 17.5066, -91.9916

Maandag 6 februari

Doordat er een mooi gescheiden wandelpad en fietspad langs de kustweg loopt, leende Campeche zich uitstekend op nog eens wat te gaan lopen in de vroege ochtend. In de stad Merida met zijn dambordpatroon van straten was dat quasi onmogelijk.
Tegen de middag zijn we met de ADO-bus vertrokken voor een rit van iets meer dan 5 uur naar Palenque. De start was een beetje moeizaam want we zijn nog twee keer teruggekeerd naar het busstation in Campeche, omwille van technische problemen. Palenque ligt in de staat Chiapas. Onderweg reden we ook een stukje door de staat Tabasco, en passeerden we verschillende militaire controles. Een keer werd de bus gecontroleerd en stapte een militair de bus op. Heel wat machtsvertoon.
Palenque zelf als stadje is heel gericht op de toeristen die de sites en natuur in de buurt bezoeken en is verder niet zo bijzonder.
Hotel : Hotel Maya Tullipanes

Tot: 0.09s; Tpl: 0.011s; cc: 5; qc: 45; dbt: 0.046s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb