Chichén Itza

BalspelBalspelBalspel

Balspel
Geo: 20.6904, -88.5661

Woensdag 1 februari

Vanochtend vroeg zijn we met de bus van Playa del Carmen vertrokken naar Chichén Itza. De publieke bussen van Addo zijn te vergelijken met onze touringcars. Het zijn luxueuze bussen met genummerde plaatsen die onderweg enkele haltes maken in de busstations van de steden. Tegen de middag zijn we aangekomen aan ons hotel : Hacienda Chichén. Het hoofdgebouw stamt uit de 17de eeuw, de tijd van de Spaanse kolonisten. De kleine huisjes in de tuin waar de hotelkamers zijn, werden vroeger gebruikt om de archeologen in te huisvesten. Om niet in de massa toeristen terecht te komen, stellen we ons bezoek aan de site nog even uit. Normaal was dat ook gepland om de hitte te ontwijken, maar die is er vandaag niet. Om 7u zijn we naar de licht- en geluidsshow geweest. Met gekleurde lampen op de Maya tempels kregen we uitleg over de geschiedenis van de Mayas en een simulatie wat er gebeurt met de equinox, wanneer het lijkt dat net voor zonsondergang een slang naar beneden kruipt op de tempel van KuKulkan (Il Castillo)

Donderdag 2 februari

Als eerste stonden we aan de toegangspoort van Chichén Itzá om 8u. We waren verrast door de grootte van
Il CastilloIl CastilloIl Castillo

Il Castillo
de site. We hebben er toch wel een drie uur kunnen rondlopen waarbij we telkens nieuwe dingen konden ontdekken. De hoogtepunten waren uiteraard de centrale tempel, de plaats waar het balspel gespeeld werd met de ringen, de heilige cenote waarin geofferd werd en het plein van de 1000 zuilen.

5th February 2012

Een mooie foto Rudy en waar is Frieda?
14th February 2012

Hier kunnen jullie Rudy nog bewonderen met zijn nieuwe bril. Jammer genoeg is hij momenteel spoorloos. Hetzelfde gisteren met zijn fototoestel ,maar hier had hij meer geluk . Een eerlijke vinder heeft het toestel teruggebracht. Vanaf nu zal
ik mijn valentijntje maar goed in de gaten houden xxx

Tot: 0.126s; Tpl: 0.01s; cc: 5; qc: 45; dbt: 0.0724s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb