Kyoto west per fiets

Asia » Japan
May 18th 2015
Published: July 30th 2017

Geo: 34.9835, 135.756

De beste en zeker leukste manier om Kioto te verkennen is per fiets. Yoko, gids van Kyoto Cycling Project heeft ons vandaag de westelijke bezienswaardigheden van de stad getoond.
Er was vandaag regen voorspeld in de namiddag maar die is er gelukkig op een paar druppeltjes na niet geweest.

Als eerste bezochten we de Nishi-Honganji tempel. Dit is de tempel van een bepaalde sekte van het boeddhisle waar de moniken vlees en vis mogen eten, mogen trouwen en hun haar mogen laten groeien.

Daarna volgde het paleis van de Shogun. De shogun was de militaire leider en eigenlijke bestuurder van Japan, maar respecteerde de keizer.
Het paleis is goed bewaard gebleven en vrij indrukwekkend binnenin, maar fotograferen was niet toegelaten.

Na de lunch reden we naar Kinkaku-Ji, de gouden tempel. De gebouw is werkelijk uniek, volledig bezet met bladgoud en harsen om het bladgoud te beschermen. Het gebouw is volledig gerestaureerd in 1986.

Een beetje verder is de Ryonji Temple. Die is gekend voor zijn Zen rotstuin met 15 rotsen, die je op geen enkele positie allemaal kan zien. Er is er altijd één of meer verborgen achter een andere rots. Ik ken deze tuin vooral van de Karate Kid film uit lang vervlogen tijden.

Van daaruit konden we weer een eindje fietsen langs de plaatselijke landbouw en rijstvelden tot aan het bamboe bos. Weer een indrukwekkende locatie. Het ruisen van de wind door de bamboe is heel rustgevend.

We eindigden in Arashiyama aan de Oigawa rivier, waar we de fietsen konden acherlaten en we per trein terugreden naar Kyoto station.

18th May 2015

Heel indrukwekkend ziet het er allemaal uit! Zo te lezen en naar de foto's te zien hebben jullie het daar wel naar jullie zin.Weeral een prachtige reis, om niet te vergeten.Tijd gaat snel, even heel druk gehad en ineens zijn jullie al halve
rwege met de reis, dus geniet er nog maar ten volle van.Groetjes van ons allen
26th May 2015

Mooi!

Tot: 0.091s; Tpl: 0.011s; cc: 5; qc: 45; dbt: 0.0474s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb