Tempels en Geisha's

Asia » Japan
May 17th 2015
Published: July 30th 2017

Geo: 35.01, 135.75

Het was weer een hele trip met de trein naar Kyoto, onze derde bestemming van vijf in deze vakantie. Zo zijn we weeral halfweg.

Kyoto is de vroegere hoofdstad van Japan en is vooral gekend voor zijn vele mooie tempels.
In de namiddag hebben we er al een paar bezocht. De eerste is de zilveren tempel of Ginkaku-ji. Niks zilver gezien, maar het was een mooie tempel met een mooi aangelegde tuin, en niet voor niets UNESCO werelderfgoed. Men had er mooie zandkasteeltjes gebouwd. Ik voelde me even een beroemdheid, want de lokale schoolmeisjes wilden met mij op de foto en wilde mijn handtekening in hun schriftje. Ze hebben zeker nog nooit kale westerlingen gezien ?

Daarna hebben we gewandeld langs het pad van de filosofen tot aan de de Nanzenji tempel. Die tempel ligt langs iets dat erg lijkt op een aquaduct en heeft ook een mooie Zentuin.

De avond hebben we doorgebracht in Gion, de wijk van de Geisha's. We bezochten een Japanse culturele show met o.a. dansende Maiko's (leerling geisha's), bunraku (japans poppenspel) en Kyogen (komisch toneel).

Nadien zijn we nog eens een willekeurig restaurant binnen gestapt en hebben weer lekker gegeten. Deze keer echter aan een laag tafeltje met een kussen op de grond. We kozen vandaag voor tempura dinner.

Tot: 0.083s; Tpl: 0.01s; cc: 7; qc: 41; dbt: 0.0417s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb