Meer Tokyo : Thee, Shibuya en Odaiba

Asia » Japan
May 11th 2015
Published: July 30th 2017

Geo: 35.684, 139.769

In de voormiddag hebben we deelgenomen aan een theeceremonie-les in het centrum voor Japanse cultuur in Korakuen. De hele procedure werd ons voorgedaan en we kregen uitleg over de traditie en herkomst van de thee. Het begon met de traditie van het buigen en de zithouding. Het zitten op de knieën met rechte rug en voeten vlak in elkaar is voor ons, westerlingen, een hele beproeving, vandaar dat we na enkele minuten een gemakkelijkere houding mochten aannemen.
Na het drinken van de thee, mochten we zelf eens thee maken.
Vlakbij het theedrinken was een waterpretpark en door de gebouwen liep een achtbaan. Dat kon ik niet laten passeren en heb toch snel eens een ritje kunnen maken.

Van Korakuen reden we in de namiddag naar Shibuya. Dat is een winkelwijk en de plaats waar de fameuze Shibuya crossing is. Dat is het drukste kruispunt ter wereld dat je dikwijls in time-lapse videos met krioelende mensen te zien krijgt. Men is echter het hele kruispunt aan het heraanleggen in verschillende niveaus, dus het effect was een beetje weg.
Vanuit de modewijk omotesando zijn we verder gewandeld door Yoyogi park tot de Meiji Jingo Tempel.

In de vroege avond reden we met de prachtige Yurikamome lijn
Rollercoaster aan Tokyo Dome CityRollercoaster aan Tokyo Dome CityRollercoaster aan Tokyo Dome City

Wie zit er helemaal achteraan ?
over de Regenboogbrug naar Odaiba. Odaiba is een kunstmatig aangelegd eiland in de baai van Tokyo dat gericht is op het entertainment. We maakten een mooie wandeling en eindigden in restaurant Sakura voor een sushi-kaiseki diner. Weeral een zoveelste fijne ervaring. Hier in Japan kan je volgens mij niet slecht eten. Wij houden in ieder geval heel erg van deze bescheiden vriendelijke cultuur. Het is hier ook overal super netjes en enorm veilig.

12th May 2015

Volgende keer wij bij jullie op bezoek komen...: zelfgemaakte thee? :-)
12th May 2015

Das zeker.

Tot: 0.102s; Tpl: 0.021s; cc: 5; qc: 45; dbt: 0.0469s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb