Budha in Kamakura

Asia » Japan
May 12th 2015
Published: July 30th 2017

Geo: 35.32, 139.55

In de ochtend de trein op naar Kamakura. De trein weeral tot op de seconde klokvast en dat is makkelijk want ik ben niet zo sterk in het lezen van Japanse tekens. Maar de hulpvaardigheid van de Japanners is super. Als je vraagt of de trein stopt in Ofuna, springen ze er snel even op en weer af om te kijken.

Kamakura ligt aan de zuidelijke oceaan van Japan op een 40' per trein van Tokio. Vandaag stond er een natuurwandeling op het programma : De Daibutsu trail, de wandeling naar de grote Boeda. Eerst bezochten we de Engakuji tempel, daarna vertrok de wandeling langs de Jochiji Tempel. Vandaar door de heuvels van Kamakura (bergje op en af) zo'n 5km naar de temple van de grote budha. Buiten stond een reuzegroot budha beeld, waar je in kan. Van de Daibutsu (grote budha).
Op weg naar de volgende tempel, de Hasa Dera, zijn we ergens een klein restaurant binnen gestapt, iets typisch Japans, met allemaal hokjes met papieren wanden. ... En het was weer om te smullen.

De Hasa Dera tempel ligt op een heuvel met een mooi uitzicht over de oceaan. In de tempel zelf, staat een gouden budha beeld en naast
Daibutsu Trail, KamakuraDaibutsu Trail, KamakuraDaibutsu Trail, Kamakura

Mooie wandeling door de natuur en langs de bamboe en cederbossen.
de temple is een leuk zen tuintje.
Van Hase station met een soort trammetje naar Kamakura. Vandaar liepen we door een gezellige winkelstraat tot aan de laatste tempel van de dag : de Tsurugaoke Hachimangu. Weerom een mooie tempel met zicht op de talrijke tempelpoorten.
Vandaag hebben we heel wat afgewandeld, daarom gunden we ons nog een lekker ijsje bij het terugwandelen naar het station. Ik wilde trouwens al lang eens het populaire groen thee ijsje uitproberen, en het heeft gesmaakt.

Vandaag werd er in de namiddag regen verwacht, maar die is uitgebleven, enkel wat bewolking. We hebben al veel geluk gehad, tot nu toe altijd al mooi weer gehad en het gaat nog warmer worden in Tokio. Maar tegen dan zijn we op weg naar de Japanse alpen.

Beeld vanop Tsurugaoka HachimanguBeeld vanop Tsurugaoka Hachimangu
Beeld vanop Tsurugaoka Hachimangu

Mooi zicht op de talrijke poorten van de tempel

12th May 2015

Dat ziet er allemaal weer super uit! Blij dat jullie ervan genieten. Zolang Frieda maar niet naar huis komt als Japanse Lolita :-). Mogen we alvast onze plaatsen reserveren voor het Japans etentje m?t theeceremonie bij jullie? Vier personen
a.u.b. Met dank bij voorbaat en reikhalzend uitkijkend naar een volgend relaas. Veel groeten!
13th May 2015

Zalige vakantie dat jullie weeral hebben, weer een ervaring rijker!!

Tot: 0.108s; Tpl: 0.011s; cc: 5; qc: 45; dbt: 0.0539s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb