Auckland tower

February 23rd 2011
Published: July 30th 2017

Geo: -36.8474, 174.766

Woensdag 23 februari

Vanmorgen verlieten we het Coromandel schiereiland en de mooie natuur van Nieuw Zeeland definitief. Het is vreemd om na enkele weken rondrijden door de natuur, door dunbevolkte regio en nauwe straten nu terecht te komen op autosnelwegen en een drukke stad. Auckland is de grootste stad van Nieuw Zeeland met zo'n miljoen inwoners. Vanmiddag zijn we hier toegekomen en hebben we wat met de stad kennis gemaakt.

De skytower staat prominent in het centrum van de stad. Hij is met 328m het hoogste gebouw van het zuidelijk halfrond.

Om met een ultieme kick te kunnen eindigen ben ik vandaag van die toren gesprongen. Frieda was zenuwachtiger dan ikzelf, en boven op de toren was er toch een kleine aarzeling toen ze begonnen af te tellen. Ik hing eigenlijk aan een kabel, die ze met hoge snelheid afrollen. Er zijn enorme veiligheidsmaatregelen, ze laten niets aan het toeval over. Ons Frieke stond mij beneden op het landingsplatform op te wachten. Het was een geweldige kick.

Het gevoel is op dit ogenblik een beetje dubbel. Wanneer we de beelden op televisie en in de kranten zien van de aardbeving, leven we mee met de mensen uit Christchurch en
zien we de verschrikking waar we aan ontsnapt zijn. Bedankt voor alle bezorgde reacties van iedereen.

Vanavond hebben we nog een diner gepland in het ronddraaiend restaurant van de skycity tower, en morgenavond vertrekken we huiswaarts.

Aan alles komt een einde en we hebben een geweldige vakantie gehad in Nieuw Zeeland. We kijken er weer naar uit om na vier weken iedereen in België weer terug te zien.

Donderdag 24 en Vrijdag 25 februari

Reis naar huis.

23rd February 2011

Da's weeral een knappe reis geweest ...Blij te horen dat je de "tower" jump ook succesvol hebt overleefd ...Erik
23rd February 2011

Dan hebben jullie het nog leuk kunnen be?indigen met zo'n geweldige kick,en zullen jullie er weer een prachtige reis aan over houden.Ben al benieuwd voor jullie foto's!! Groetjes en nog een goede terug vlucht.Tot vrijdag 15u30 Antwerpen Cen
traal, hoor dan nog wel iets als alles naar schema verloopt.
23rd February 2011

Misschien willen jullie nog even niet aan 'het werk' denken maar de collega's van KBC Essen zijn toch opgelucht dat jullie 'gezond en wel' zijn. Het was fijn om jullie belevenissen te volgen via de blog maar zijn benieuwd om naar jullie v
erhaal te luisteren dus kijken we uit naar de terugkomst van Frieda op het werk.

Tot: 0.09s; Tpl: 0.012s; cc: 11; qc: 36; dbt: 0.0378s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 6; ; mem: 1.1mb