Dag 8 – maandag 19 juni 2017 – Bad Mergentheim

Published: June 19th 2017

Marktplein Bad MergentheimMarktplein Bad MergentheimMarktplein Bad Mergentheim

terrasjes aan de historische vakwerkhuizen
Dag 8 – maandag 19 juni 2017 – Bad Mergentheim

Het is hier ook bakken en braden zoals in de rest van Europa.

Deze voormiddag fietsten we in groep naar de Altstadt van Bad Mergentheim, een voormalige residentie van de Deutschen Orde. Een imposante Schlosskirche , Middeleeuwse vakwerkhuizen, Schloss en Rathaus zijn er nog de getuigen van.

Onderweg maakten we een wandeling door een uitgestrekt park. Te vergelijken met de Plantentuin van Meise, maar dan in Duitsland. Verschil, we moesten er niet betalen.

's Namiddags fietsten we naar een 'Weingärtner' in Markelsheim waar we in een hypermoderne wijnmakerij na een een geleide rondleiding door de fabricagekelders een proeverij aangeboden kregen.

Proeven van 6 lokale kwaliteitswijnen gepresenteerd met een enorme kaas en vleesschotel.

Zoals bij een echte wijnproeverij stonden er ook spuwemmers klaar. Zonde toch. Daar maken Vlamingen geen gebruik van. Wel water en druivensap voor de geheelonthouders

Natuurlijk konden we ook bestellen. De bestelde kartons worden woensdag al om 9.00u aan onze Mobi's geleverd. Want we moesten nog met de fiets terug. Ook al met een volle kar dus. Langzaam en voorzichtig.
Weingärtner MarkelsheimWeingärtner MarkelsheimWeingärtner Markelsheim

De eerste proefwijn staat al klaar in de kelder
Recuperen konden we languit in de schaduw aan de MH.

Weingärtner MarkelsheimWeingärtner Markelsheim
Weingärtner Markelsheim

Ansluitende proeverij met de kaas-en vleeschotel.

21st June 2017

Glaasje op....!
Blijkbaar alle remmen los daar in Beieren. Culinaire hoogstandjes gekoppeld aan onweerstaanbare proeverij! Van die wijn willen we wel eens proeven! Hopelijk lagen er geen haarspeldbochten op de terugtocht. Even afkicken in of naast de MH was dus nodig. In Vlaanderenland is het heet. Morgen is de hittegolf een feit. En nu gaan we plantjes gieten. Zwetende groeten van Lieve en Jos .

Tot: 0.086s; Tpl: 0.015s; cc: 11; qc: 27; dbt: 0.0422s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb