Te Anau

Published: January 7th 2016

5 januari was een reisdag: van Kaka point naar Te Anau. Op weg naar het nationale fjorden park.
Aangekomen in Te Anau de cruise over Milford sound geregeld. Er waren nog precies 2 plekken op een kleine boot beschikbaar. Zo'n 25 passagiers is leuk. Sommige boten varen met wel 300 man aan boord.

De volgende dag vroeg op. Om 7:45 uur werden we opgepiktd door een minibus. De chauffeur wist een hoop wetenswaardigheden te noemen. Onderweg nog een paar stops en toen aan boord. We hadden mazzel: stralend weer. Uitzonderlijk want het regent hier minimaal 2 van de 3 dagen. Prachtige tocht over eindeloos water, tussen hoge groene bergen met hier en daar een waterval die loodrecht van de berg zo de zee in stort. Onderweg nog vele pelsrobben gezien.

Vandaag een fikse wandeling gemaakt naar Lake Marian. Langs een cascade van watervallen over een steil stijgend pad. Na bijna 2 uur klauteren werden we beloond. Een prachtig meer, ingeklemd tussen bergen. De vochtigheid was hoog. Heel hoog. Het begon te spetteren. Dat was weer jammer. Terug de berg af was een stuk makkelijker.

Vanavond uit eten bij Redcliff, het beste restaurant van de stad. We zijn benieuwd.

have fun
Jongens wat prachtig daar. Foto's zien er geweldig uit. Genieten !!!Gr from Holland

lake Marian
jajajajajajaloers natuurlijk vooral op de wandeling naar Lake Marian! gr. marian veel plezier

Wat een mooi land
Heren, Wat maken jullie een mooie reis, leuk om dit zo te lezen. Wij genieten hier van de regen, ijzel en andere leuke uitdagingen. Vandaag tijdens de ochtendwandeling heb ik jullie huis-oppassers ontmoet en hun honden. Zij genieten ook, zij weten nu ook hoe leuk het is om in eigen land op vakantie te zijn, vooral in jullie huis. Is het restaurant naar wens geweest? Gr eric

Tot: 0.112s; Tpl: 0.013s; cc: 12; qc: 29; dbt: 0.0611s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1mb