2015-11-03 Sardinië - de 4n dag ...

Europe
November 3rd 2015
Published: November 3rd 2015

en de 4e propere sokken liggen ook weer klaar se!

vandaag t vervolg van gisteren op t menu; gisteren wat overmoedig geweest, wat ver gereden en in den doenkere (half zes doenker) vanaf Posada huiswaarts moeten keren. We dachten nog "hier kere we ne keer were" en kijk, vandaag was het al zo ver. Maar ne nezel stoot zich geen twaj keer aan dezelfde steen dus van in t begin deden we strandjes, richting Posada. En schoon strandjes zulle, zie de fotokes. O.a. i fiamingis passeerden de revue. Da s wel speciaal zene; we zagen ze van ver en zijn er dan zo dicht mogelijk bij proberen te geraken. Spannend! Voor de rest; op t gemakske vandaag; van teen strand naar tander, la dolce vita ...

En ondertussen kennen we al enkele Italiaanse woordjes (we moeten wel, ze kennen hier niks anders); bongiourno, prego, grazie, bueno serra, bueno giorno, bene en links en rechts nog ne molto daarbij en t tovert al ne glimlach op ne Sardinees. Toch een gemakkelijk volk zene.

Verschillende beachkes moesten ni onderdoen voor Thaiti of de Car(in)aiben; de temperatuur was er, de hagelwitte stranden, de azuurblauwe waters. Om weg te dromen!

Ons middagmaal aten we in een spookhaventje. Er was 0 te zien! Een 100-tal boten en geen kat in de buurt. Nul nada niente nougabollen. We hebben dat nogal meegemaakt maar t was toch apart zene; de wind joeg door de mastkabels van de jachten, maakte weirdow geluiden (van Halloween gesproken), echt spooky ...

En op onze strandentocht, kwamen we ook nog de google streetviewcar tegen. We hebben die een 10-tal minuten gestalkt, zo dicht mogelijk tegen trachten te geraken, tot we er bijna op stootten. Da zou gene reclame zijn he; een botsing met de streetviewcar. We vervolgden ons pad dan maar naar ... alweer n ander strandje (o.a. waar ze aan skiten deden, we zagen er zowaar ene in de lucht gaan -en gaan er van uit dat het gewild was-).

Onderweg was t beginnen regenen (welgeteld drie druppels op onzen bol), wat ne schone regenboog veroorzaakte en een pracht van een sundawn niet tegenhield (we zijn er nog voor op t dak van ons hotel gekropen, terwijl dat niet mocht -maar van Carine wel :O)).

Morgen t binnenland in!

4th November 2015

SJIQUE DINGES
geniet maar van da goei weer daar, hier trekt het op ni veel ;)

Tot: 0.258s; Tpl: 0.029s; cc: 8; qc: 43; dbt: 0.0676s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb