Géén nieuws is Goed nieuws

North America » United States » Florida » Miami
January 13th 2015
Published: January 13th 2015

Hallo allemaal hier ben ik weer,

Een late maar wel gemeende Happy New Year.. Ik ben alvast blij dat 2015 begonnen is en de eenzame feestdagen voorbij zijn. Ik heb gevierd in downtown, waar als verrassingsgast Pitbull aanwezig was! Ik probeer hier een filmpje van bij te voegen. Het vuurwerk was spectaculair en ook de count down op de skyline was de moeite. Toch miste ik op 1 januari de familie bezoekjes die ik steeds naar goede gewoonte doe tijdens de kerstvakantie. Zoals jullie al weten heb ik hier bewust geen kerstvakantie genomen, maar deze dagen ga ik recupereren als mijn liefje naar hier komt!!

Met geen nieuws is goed nieuws bedoel ik ook net dat! Ik ben hier erg ingeleefd en een student zoals gewoonlijk. Er gebeurt niet veel speciaals, ik werk goed en hard in het labo, blijf veel lessen leren op professioneel en persoonlijk vlak en mijn onderzoek loopt zoals we het verwachten. Nu ja voor de science geeks onder jullie ik heb een heuse splice-variant ontdekt in bepaalde fasen van de adipogenese die ik nu opnieuw moet bewijzen in hetzelfde proces (herhalen, herhalen, ...). Indien ik deze (tot nu toe onbekende) variant kan reproduceren gaat het onderzoek hier ook op verder gaan. Deze week had ik opnieuw een gist contaminatie dus moet ik even langer wachten om mijn protocol opnieuw te starten met gedifferentieerde vetcellen.

Vandaag had ik mijn eerste job interview voor een doctoraat in Hasselt, en donderdag opnieuw voor een doctoraat in Leuven. Nog even en ik ben alweer terug. Ik heb me dan ook voorgenomen om toch wat meer van mijn weekends te gaan genieten en wat meer te bezichtigen. Ik wil niet terug kijken op deze ervaring en denken 'had ik maar'.

Aja nog even voor de duidelijkheid Amerika is NIET wat ze ons op televisie laten zien, misschien zo in het toeristisch gebied aan Miami beach, maar het grootste gedeelte is hier maar heel gewoon. Ook zijn Amerikanen op lange termijn helemaal niet zo vriendelijk als ik gedacht had, vooral fake. Maar geen zorgen, ik leer mezelf goed kennen (en mijn boeken zijn mijn vriend :D) en besef meer dan ooit wat ECHTE vrienden en familieleden betekenen.

Zoals ik al tegen mijn liefje zei: hou jullie maar vast want ik ga terug komen als een mentale BodyBuilder haha.

Dikke zoenen en knuffels,

Désirée

13th January 2015

Each region of the USA is different...
and Florida is not known for being friendly. I hope you have a chance to visit other regions before you return to Belgium.
14th January 2015

Very true
Should've choosen my words more wisely I guess... Which regions are friendly? I would love to see NY or maybe California, any tips?
14th January 2015

I would invite other TBers to provide their views, but having traveled extensively...
I decided to retire in Colorado because of the people. I find those in the Midwest and West to be friendlier as a stereotype. I hope that you find friendly Americans everywhere. So if you want to visit New York or California, please do. If you need ideas for your trip, I would be pleased to help, but you will need to let me know how much time you have, and what your interests are. I think I told you before that I lived in Belgium for 11 years (Overijse) and loved it. Most people I met were very kind, and we still send Christmas cards to our neighbor there.

Tot: 0.132s; Tpl: 0.029s; cc: 10; qc: 48; dbt: 0.0518s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb