the trip ;)

Published: September 5th 2006

greyhound stationgreyhound stationgreyhound station

de drukte daar ;)
Hey allemaal!

Allereerst: sorry voor deze late update, maar ik heb nu pas mijn computer kunnen aansluiten op het netwerk bij furman😉.. Afijn, het was een hele reis: Eerst vanuit Schiphol (met Ben -- ook een American Studies' student) naar Frankfurt, dat was nog niet zo erg.. Maar vervolgens moesten we in Frankfurt een hele tijd wachten in de rij voor de controle mbt reizigers naar de States, wat duzz inhield dat je je schoenen uit moest doen, je riem af, je jas uit etc etc.. Anyway, daarna begon de lange reis naar Atlanta, Georgia, waar we (ja ja) aardig op tijd aankwamen, en gelukkig (ik was heel heel erg blij) mijn bagage ook aangekomen was. Toen besloten Ben en ik wat te drinken, en daarna op zoek te gaan naar het Greyhound Station (de Amerikaanse busservice). We moesten namelijk nog steeds een stukje reizen naar Greenville, ook al hadden we al bijna 24 uur niet geslapen.. en geloof me, that's really hard 😉..
Trouwens, Amerikanen zijn erg vriendelijk, maar wel oppervlakkig vriendelijk if u get what I mean.. op Atlanta Airport ontmoetten we een man uit New York, erg vriendelijk, kregen we meteen een adres van.. just in case
vliegtuigvliegtuigvliegtuig

Het vliegtuig naar Frankfurt, 's ochtends vroeg
:p..
Na wat te hebben gedronken zijn we met de trein (nou ja, trein, een soort van bovengrondse metro) naar het Greyhound Station gegaan waar de bus zou vertrekken om 19.00 naar Greenville.. Daar aangekomen bleek het abnormaal druk te zijn: echt een zooitje! Anyway, Ben kocht kaartjes, ik pastte op de koffers en toen begon het wachten. We wilden net door de deur gaan richting de bus toen we werden tegengehouden: de bus was vol:S.. duzz zouden we pas de volgende kunnen nemen van 21.45.. dat was echt een domper.. afijn, toch maar weer wachten, vol hoop op de volgende bus. Maar wat bleek ? deze bus ging helemaal niet naar Greenville, maar gelijk door naar Charlotte, dus we konden helemaal niet mee.. Ze wilden ook helemaal niets voor ons regelen, echt erg, om kwaad van te worden!.. Anyway, we besloten daarom maar een hotel op te zoeken, aangezien we doodmoe waren. Gelukkig kwamen we een Amerikaanse tegen (best wel racistisch tov de afro-americans, maar verder heel vriendelijk...) die een goedkoop hotel wist: the Days inn.. daar hebben we toen geslapen.. de volgende dag zijn we weer vol goede moed naar het greyhound station gegaan, waar het gelukkig veel
greyhound stationgreyhound stationgreyhound station

de drukte daar ;)
rustiger was en we gewoon, zonder problemen, met de bus mee konden. Na ongeveer 2,5 uur kwamen we in Greenville aan, waar Karen Bost (de internationale student advisor) ons ophaalde met haar busje.. en uiteindelijk kwamen we dus aan op de campus... YES!!!

De Campus is echt super mooi, veel groen, fonteinen, een japanse tuin, watervalletjes, oude gebouwen.. it's just great! maar je verdwaalt er wel snel 😉.. ook zie je overal eekhoorntjes.. Na ja, toen we er eenmaal waren, kregen we de sleutels en gingen we onze stuff naar onze appartementen brengen: ze zijn best luxe: ik heb een bad en slaapkamer voor mezelf, en de living room is ook erg groot..En toen begon het uitpakken, ik had namelijk echt heel veel meegesleept. Ik was net begonnen toen Samantha binnenkwam, ook een exchange student, maar dan van Zuid Afrika, waarmee ik de living room deel. Zij kwam dus net een half uurtje later binnen.. Om vijf uur besloten we (Ben, Sam en ik) maar wat te gaan eten in de dining hall, die net was gerenoveerd.. het eten was best wel lekker, viel echt wel mee 😉.. Maar daarna zijn we maar snel gaan slapen, want we hadden
hotelhotelhotel

Onze hotelkamer in Atlanta
nog best wel wat last van de jetlag.. al was dat slapen niet zo heel fijn zonder dekbed en kussen, maar daar zou de volgende dag verandering in komen😉

HIER trouwens nog een leuk kaartje van de reis :http://www.travelblog.org/gmaps/map_1Zu.html

greyhound stationgreyhound station
greyhound station

Zo te zien heb ik het helemaal gehad met public transport ;)
AtlantaAtlanta
Atlanta

Atlanta vanuit de trein, erg saai en grijs :S

Bell Tower

Gebouw E: hier woon ik :D

een fontein ;)

bloemetje tussendoor :P

mijn kamer

13th September 2006

heejj
Heejj, hoe is het daar aan de andere kant van de grote plas? haha. Het ziet er in ieder geval erg mooi uit op de foto's. Hey, nog veel plezier daar en je hoort nog wel van me:) Groetjes!

Tot: 0.07s; Tpl: 0.011s; cc: 10; qc: 48; dbt: 0.038s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb