Manslaughter

New Zealand's flag
Oceania » New Zealand » North Island » Auckland » Waitakere Ranges
December 1st 2012
Published: December 2nd 2012

@ the city garden lodge, ons hostel in Auckland with a little bit of the free internet access we got left

Vanuit dit hostel zijn we naar een boerderij ten westen van Aukland gereisd om te WWOOFen ( check http://www.sevenspringsfarm.co.nz/). Daarover volgende keer meer, nu een overzichtje van afgelopen week. Hebben we afgelopen week veel bijzondere dingen gedaan in Auckland? Mwah, vooral heel veel gelopen en 'dingen' geregeld. We hebben een gezamelijke rekening (na 7,5 jaar is het dan echt zover! Er staat al 20 dollar op), allebei een eigen simcard en het belastingnummer is onderweg.

Dinsdag toevallig langs rechtbank gewandeld waarbij we voordat we het wisten als publiek op de tribune zaten. De verdachte werd aangeklaagd wegens doodslag (manslaughter). Met getuigen die niet helemaal 100% leken, een vertaalster die er een zooitje van maakte en een jury die geconcentreerd moest blijven tijdens het zeeer traaage proces was een interessant uurtje. Hoewel achteraf bleek dat de schuldige in kwestie iemand overreden had, dachten wij dat hij minstens iemand had doodgeschoten bij een gevecht tussen rivaliserende gangs. Tegenvaller😊.

Vrijdag voor het eerst de toerist uitgehangen door het museum van Auckland te bezoeken. Het museum is eigenlijk gratis, maar those sneaky bastards proberen je op allerlei manieren toch een kaartje aan te smeren. Daar zijn wij natuurlijk niet ingetrapt; via de achteringang konden we gratis naar binnen! Een hele ochtend mee bezig geweest en nog niet eens alles gezien. Wel opgesplitst: Veerle heeft zich verdiept in de Maori geschiedenis, Dirk-Jaap weet nu alles van Nieuw-Zeeland in de Eerste en Tweede Wereldoorlog. Ook nog een vulkaanuitbarsting meegepikt; het museum stond te schudden op zijn grondvesten.

foto s volgen morgen

Aanvulling:
- de zool van Veerle's schoen kon worden gelijmd voor 20 Nz dollar, zo'n 16 euri. Niet gedaan, want dat is meer dan de schoen kostte
- Dirk heeft zijn wereldstekkerverzameling uitgebreid bij de Japanse supermarkt.

2nd December 2012

boerderij
Fijn om weer wat te lezen. Succes met de plantjes stekken en al het andere werk. We horen graag mer over jullie plattelandervaringen.
10th December 2012

Begrijp ik het goed?
Dus er was een vulkaanuitbarsting waardoor Veerle's schoen kapot ging, waarna een veroordeelde verkeersdelinquent 16 euro wilde rekenen voor het herstel, maar dat wilden jullie niet, toen werd de verkeersovertreder cq. schoenlapper boos en achtervolgde jullie tot in het gratis Japanse wereldstekkermuseum, waar jullie een gemeenschappelijke simcard hebben aangeschaft.
12th December 2012

Dat is weer een keurige samenvatting van het geheel:-). Wat voor advies geeft Europa Decentraal daarbij?:-)

Tot: 0.082s; Tpl: 0.011s; cc: 6; qc: 44; dbt: 0.0521s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb