Veerle en Dirk-Jaap on the Wwoof

New Zealand's flag
Oceania » New Zealand » North Island » Auckland » Waitakere Ranges
December 4th 2012
Published: December 16th 2012

Onze tuinierervaring reikte niet verder dan af en toe onkruid wieden in de tuin van onze ouders / grootouders, (en DJ bollen pellen) maar dat weerhield ons er niet van om ons in te schrijven bij WWOOF Nieuw-Zeeland. WWOOF is een netwerk waar reizigers en biologische boeren zich bij kunnen aansluiten. Als reiziger werk je dan ongeveer 5-6 uur bij een biologische boer tegen kost en inwoning. Wij kwamen terecht bij Shane, Ben en Molly op de Seven Springs Farm. Het doel van Shane en Ben: een zo zelfvoorzienend mogelijk leven leiden door het kweken van groenten, het verzorgen van 7 kippetjes, 4 koetjes en een haantje (en deze uiteindelijk ook weer opeten). Het doel van Molly: ons zo lekker mogelijk laten slapen

Onze taken (zie foto' s): als 'groentjes' in de biologische wereld kregen wij niet echt de allermoeilijkste taken mee. Geen tractor rijden of koetjes verzorgen, maar wel plantjes potten, plantjes water geven, bemesten en onkruid wieden (héél veel). Maar het hoogtepunt was toch wel het poepscheppen. Hop, met een emmertje en schepje het weiland van de koetjes in en scheppen maar. De koeienvlaaien werden later op de dag door Veerle gebruikt om nieuwe plantjes te bemesten. Jammie!!

Naast het slapen in caravan Molly en het poepscheppen, waren de kookkunsten van zowel Shane als Ben een ander hoogtepunt tijdens ons verblijf. Overdag haalden ze uit de vriezer een stukje koe wat we die avond zouden eten (sorry vegetariers, maar het waren in ieder geval happy cows) en s'avonds werd beslist welke groenten van het land we erbij zouden eten. Veel boerenkool (maar niet in een stamppot, want we hebben geleerd dat lente/zomer officieel geen aardappelseizoen is), silverbeet (snijbietjes), koolrabi, rode bietjes, sla, radijsjes, pastinaak. We hebben in lange tijd niet zo gezond gegeten :-)

Na 10 dagen werken zijn we teruggekeerd naar Auckland. Nu zijn we bezig met het voorbereiden van onze eerste fietstocht. We vertrekken morgen (maandag 17 december) en we verwachten over 2 weken terug te zijn in Auckland. We hebben besloten eerst het Northland te doen om te kijken hoe dat gaat. Iedere dag tussen de 40 en 60 kilometer fietsen...wish us luck! Zometeen eerst nog wat foto's en een kort beschrijving van onze wandelingen in de omgeving van Seven Springs Farm, de volgende blog komt dan na onze eerste fietstocht.

Happy cows
En nu loop je niet te piepen over happy cows!! sjonge jonge

happy cows
Haha, die happy cows heb ik er speciaal voor jou ingegooid...ben blij dat je het waardeert :-)
16th December 2012

opende deze na de vorige. dacht aanvankelijk alles achterelkaar te krijgen. benieuwd welke agrirsche ervaringen jullie straks nog op gaan doen. groetjes aalt

Tot: 0.103s; Tpl: 0.023s; cc: 12; qc: 50; dbt: 0.0568s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb