Zeldzame Belgen (Vlamingen)...

Oceania » New Zealand » North Island » Auckland » Central
March 15th 2012
Published: March 15th 2012

Het is alweer een paar dagen geleden dat ik een berichtje op mijn blog heb gepost. Het is hier momenteel dan ook (figuurlijk) windstil. De teams hebben hun boot terug in orde gemaakt voor de volgende leg en vanaf vandaag (vrijdag) beginnen de in-port races. Spannende momenten want dan is het moment aangebroken om de relaties aan te spreken om op een boot te geraken. Der vorige dagen is het mij bijna gelukt bij Groupama, maar op het laatste moment beslisten ze toch om niemand mee aan boord te nemen wegen al te veel volk. Duimen dat het mij vandaag lukt...

Dinsdag ben ik er alleen op uitgetrokken met de fiets. Ik heb de kustlijn afgereden tot het klimmen te zwaar werd. Mijn 25 kg wegende huurfiets met 3 versnellingen was hier niet ideaal voor. Ik heb toch zo'n 30 km gefietst en heb mooie foto's kunnen nemen.

Ook hebben we een blitsbezoek gebracht aan 'Polyfest'. Dit is een culturele bijeenkomst van alle scholen in Nieuw-Zeeland en omstreken. De zoon van Charlie (een lokale DHL werknemer) moest daar optreden. Die Kapa Haka blijft toch indrukwekkend....

Gisteren heb ik Bert Schandevyl gesproken. Dit is de enige Belgische zeiler in de wedstrijd. Hij hoort bij Team Sanya.
Toffe kerel! Zeker omdat hij mij een shirt cadeau doet :-) Ook van de andere Belg (Jean-Martin Grisard - zeilmaker bij Gruopama) mag ik nog een shirt verwachten. Van Team Abu Dhabi heb ik al een polo-shirt gekregen maar dit is te groot. Blijkbaar zijn de mensen in Abu Dhabi heel dik...

Zonet heb ik een asperientje moeten innemen. Toen ik opstond, had ik verschrikkelijke hoofdpijn en mijn darmen zijn niet wat ze horen te zijn. Ik hoop dat ik niet ziek word. Het kan ook van al dat bier van gisterenavond zijn... We hadden toen namelijk 'Price Giving Dinner'. Met andere woorden, de prijsuitreiking van de vorige etappe. Het bier was gratis en lekker fris, dus hebben we ons met z'n allen eens flink laten gaan.

Nu moet ik gaan werken.

Slaapwel!

Raf

16th March 2012

Ziekjes ?
Lang leve de aspirientjes :-) Al goed dat het bier lekker was. Hou je goed en 't amusement daar verder nog hé. Groetjes!

Tot: 0.075s; Tpl: 0.01s; cc: 9; qc: 49; dbt: 0.0428s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb