17-09-2011

Peru's flag
South America » Peru
September 17th 2011
Published: September 17th 2011

Ten laatste op 4 oktober 2011 moet ik de Peruviaanse grens weer oversteken. Mijn 30-dagen-stempel in mijn paspoort vervalt dan. Deze keer ga ik niet tot Brasilië maar tot Bolivië, naar Copacabana, om van daaruit weer een boot te nemen naar een van de eilanden die daar liggen. Isla Del Sol of Isla De La Luna.

Ik ben er al eens geweest met Lotte, op Isla Del Sol. We bleven er twee dagen. Muisstil en prachtig, zo kan je het omschrijven. Bij mijn terugkeer naar Peru hoop ik deze keer een stempel van 90 dagen te krijgen. Normaal is dat geen probleem. En zo kan ik voort tot mijn terugkomst naar... België.

Ik hoop iemand te vinden die met mij meekan naar Bolivië. Ik ben van plan om ernaar toe te trekken het weekend van de 24-25 ste september, of het weekend daarop (30 sept-01 okt).

Gisteren stapte ik over de Avenida de la Cultura tot aan de Aliancia Francesa (AF), een 20-tal minuten stappen. De zon scheen en ik had geen zin in een bus of taxi.

Ik wou er gaan vragen of ze geen cd´s verkochten om frans te leren. Cd´s met conversaties op in het frans. Basisleerstof. Ik zou hen zeggen dat ik frans wil leren. En als ze een conversatie zouden aanspannen zou ik hen vertellen dat ik Duitser of Nederlander ben. Want een Belg die geen frans spreekt, kan dat wel? Toegegeven, het kan zeker, maar ik neem geen risico´s meer.

Iets zegt mij dat ik beter niet eerlijk ben. Indien ik eerlijk zou zijn en zou zeggen dat ik cd´s zocht om franse les te geven in Puerto Maldonado, dan zien ze dat misschien als concurrentie, een kaper op de kust.

De AF was gesloten. Ik moest terugkomen om 16h00.

Ik heb dan de bus genomen tot Molino, de grote markt waar ze zowat alles verkopen. Ik had een nieuwe tondeuze nodig om mijn haar te scheren. Ik stapte Molino binnen en bij de eerste winkel waar ik mijn blik op richtte had ik prijs. Ik kocht een tondeuze van S/. 175, ongeveer 45 euro, de duurste en beste die er bij was. Het ziet er een goed toestel uit en het werkt, ondertussen is mijn kop terug wat korter.

Ik had thuis ook een lijst gemaakt met films van al mijn favoriete acteurs: Brad Pitt, Leonardo DiCaprio, Christian Bale, Russell Crowe, Sean Penn, Jack Nicholson, Matt Damon, Kevin Spacey, en Phillip Seymour Hoffman.

Ik heb wel meer favoriete acteurs, zoals Edward Norton, Johnny Depp, Christopher Walken, Harrisson Ford, John Malkovich, Steve Buscemi, Robert De Niro, en Dustin Hoffman. Maar daarvan heb ik de meeste goeie films al gezien. En je kan niet alles kopen.

Ik ging met mijn lijst rond aan de verschillende DVD-kraampjes. De verkopers namen mijn lijst in de hand en begonnen vlijtig te zoeken. Ze riepen de namen van de films in het rond en gaven elkaar instructies over waar er moest gezocht worden in hun archieven. Af en toe vroegen ze mij een naam van een film te vertalen in het Spaans. Ze vroegen mij om te kijken in een kaft met allerlei films om te zien of ik daar de juiste naam niet in terug vond.

Een film kost tussen de S/. 3 en de S/. 4, ongeveer 1 euro. Soms ben ik een obsessieve veelwraat. Ik kocht een 22-tal films. Het zijn allemaal kopies van de originele films, maar zolang ze werken is het goed.

Daarna terug naar huis. Ik ga straks naar de AF, gisteren ben ik niet meer geweest.

18th September 2011

Toscane
He Ken, we werken hier op Qwerty en t gaat niet zo vlot.Alles OK hier in Sienna, Firenze en Arezzo. Hopelijk lukt het om naar Bolivie te gaan en voldoende verlenging te krijgen. Tot weldra. xxxxxxx mama en papa.

Tot: 0.059s; Tpl: 0.008s; cc: 5; qc: 44; dbt: 0.0372s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb