USA

North America » United States » California
May 10th 2011
Published: May 10th 2011

Hej!

Nu var det ett tag sedan vi skrev ett inlagg och vi har gjort valdigt mycket under denna tiden. Vi landade i LA den 1 Maj, vi stannade bara dar en natt innan vi borjade var roadtrip. Vi var 11 st och en ledare som gjorde trippen tillsammans. Vi akte fran LA genom California desert och besokte Joshua Tree national park innan vi kom fram till Laughlin dar vi spenderade natten pa ett hotell.

Dagen efter var det dags att aka till Grand Canyon. Pa vagen till Grand Canyon stannade vi i den lilla staden Seligman som ligger pa Route 66. Det ar denna stad som filmen "Bilar" ar baserad pa och det ser verkligen ut som det gor i filmen. Vi akte en 50 minuter lang helikoptertur over Grand Canyon vilket var grymt haftigt, sjuk kansla nar man flog rakt utfor kanten och in i den jattestora canyonen 😊 Vi spendera natten i stugor en liten bit darifran.

Nasta dag var det dags for Las Vegas!!! Nar vi kom fram var det 33 grader varmt. Vi var 2 natter i Las Vegas och hann se valdigt mycket, enorma casino med bade floder, levande lejon, hajar, delfiner och flamingos. Forsta natten akte vi runt i Las Vegas i en stor rosa Hummer limousine, riktigt coolt :P Det var massa folk och neonljus overallt. Allting var bara sa sjukt mycket och overkligt. Vi spenderade dagarna med att besoka alla Casino, se gratisshower och kolla i affarer. Det sista kvallen gick vi dock och sag en riktig show, Cirque du Soleil.

Vi lamnade Las Vergas och akte mot Bakersfield. Vi korde genom Death Valley som ar varldens varmaste oken. Nar vi akte genom var det var och "bara" 42 grader. Vi besokte bla. Bad Water Lake som ar en fore detta sjo, allt som finns kvar nu ar ett tjockt lager salt.

Efter Bakersfield akte vi till Yosemite National park. Har kollade vi pa dom gigantiska Sequoia traden, varldens storsta trad i volymen. I parken fanns det sno kvar trots att det var 20 grader. En tjej fran Australien som var med i gruppen hade aldrig sett sno forr, detta resulterade i snobollskrig sa hon verkligen fick kanna pa hur det var med sno. Vi fortsatte i parken till Yosemite falls, ett jattestort vattenfall.

Sista dagen akte vi till San Francisco. Pa kvallen gick vi ut och at en sista maltid med var grupp. De har 8 dagarna har varit en sjukt haftig och intensiv upplevelse. Vi har traffat manga roliga manniskor. Vi har totalt akt 260 mil.

Igar den 9 tog vi oss ut till Alcatraz. Vi gick en tur genom cellerna och fick se storre delen av fangelset. Cellerna som anvandes vid den beromda rymningen hade inte lagats och man kunde se halen i vaggen som fangarna anvande for att fly.

Imorron ar det Golden Gate bridge och shopping som galler.

Den 12 kommer vi lamna San Francisco och ta oss vidare ner mot LA igen

//Viktor o co.

Limousinetur

Inne i hotell Venetia

Hotellet New York New York

11th May 2011

OMG!
En rosa limousin! så sjukt fett. helt barbie-fantastiupplevelse! Fattar inte hur ni kunde få tag på en sån åktur, men coolt är det iaf!
18th May 2011

Haha, nää så sjuuuukt!

Tot: 0.045s; Tpl: 0.013s; cc: 8; qc: 26; dbt: 0.024s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.3mb