California

Published: May 19th 2011

Hej gott folk!!!

Sen vi skrev sist har vi forflyttat oss fran San Francisco till Hollywood och fran Hollywodd till San Diego dar vi befinner oss for tillfallet.

Idag har det regnat for forsta gangen under var vistelse i USA, blev lite som en chock nar vi vaknade imorse. Har spenderat storre delen av dagen i shoppingcenter, sa det har inte orsokat storre problem. Igar tog vi oss till stranden och njot av det soliga vadret och den harliga atmosfaren (dock ingen som badade, fortfarande for kallt). I forrgar fick vi uppleva San Diegos mysiga hamn dar vi aven tog en snabbtitt i "the little viking", en skandinavisk souvenitbutik. (Blev sjukt sugna pa svensk mat nar vi bladdrade igenom en bok med recept pa svensk husmanskost :P). San Diego ar verkligen en vacker stad. Imorgon bar det av till LA igen. Denna gang ska vi spendera tre natter precis vid Venice beach 😊

Forutom att besoka Alcatraz i San Francisco, promenerade vi over Golden Gate Bridge, ttittade pa lustiga salar vid pir 39 och gick uppfor Lombard street (en serpentinvag) och en massa andra backar.

I Hollywood hoppade vi pa en guidad citytur som tog oss upp till Hollywood-skylten, genom Hollywood Boulevard och "walk of fame", vidare till de superflashiga (och valdigt insynsskyddade) kandisvillorna i Beverly Hills och Bel Air. Sag hus tillhorande Michael Jackson, Madonna, Elton John, Tom Hanks, Leonardo di Caprio och manga fler.

Tyvarr fungerar det inte att ladda upp bilder, kommer goras vid ett senare tillfalle.

//Milla o co.

Tot: 0.075s; Tpl: 0.01s; cc: 8; qc: 56; dbt: 0.0415s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb