Patagonie en Bariloche

Published: January 26th 2011

Hallo Allemaal!

Het is weer even geleden dat ik hier wat neergeschreven heb en ik heb weer een hoop te vertellen 😊.

Vanmorgen vroeg (13/1 eigelijk voor de goede orde) ben ik in de bus gestapt voor een 2 daagse gravel tour door Patagonie over de route 40 (de route 66 van Argentinië). Na een half uur rijden begon de zandweg. Het landschap op dat moment was vrij droog met bruine heuvels in de achtergrond en wat plukjes vergeelt gras. Afgezien van 10 houten huizen en een benzinestation bleef dat de hele dag door.

Om een uur of 9 's avonds kwamen we aan in Petito Moreno. Daar verbleef de gehele bus in het plaatselijke hotel. We hadden daar net genoeg tijd om te dineren en daarna vroeg naar bed want de bus vertrok zo rond een uurtje of 7. Dat kwam goed uit want dat was precies de hoeveelheid tijd die ik daar in Petito Moreno wou doorbrengen. Dat in tegenstelling tot een paar andere mensen uit de bus, die maar liefst 2 volle dagen meer hadden om het gehucht eens goed te bekijken.

Hoe dan ook, de volgende dag was het landschap droog, met bruine heuvels en wat vergeelt gras. Het is echt raar om 2 dagen in een gebied rond te rijden want nauwelijks veranderd. Ergens wat saai maar tegelijkertijd ook indrukwekkend. Pas bij Esquel, we hadden nu totaal 22 uur in de bus gezeten begon het landschap wat te veranderen en langzaam sporen van regen, het werd groener, te vertonen. Bij Esquel moesten we wachten voor de patagonie express. Vroeger een machtige treinlijn die bijna de levensader van Patagonie genoemt kan worden, tegenwoordig een 20 kiometer lange touristenlijn, de rest is vervallen en kapot.

Om 10 uur 's avond aangekomen in Bailoche. Doordat ik de 4 dagen daarvoor geen internet had, geen hostel geboekt en gewoon maar ergens naar binnen gelopen. Helaas was het hostel vol. Toen maar eens mijn Lonely Planet book open geslagen op zoek naar Hostels. Gelukkig vond ik daar snel een straat vol met hostels. Vol met volle hostels moet ik zeggen want het was erg druk in Bariloche. Na een hostel of 10 te zijn afgelopen kreeg ik de goede tip om eens naar de Tourist Information te gaan, misschien dat zij wat wisten enzo. Wat een goed idee! Dat je daar dan niet opkomt op zon moment.

Ik bepakt en bezakt daar naartoe gelopen. Sluit dat gewoon om 9 uur! Daar had ik dan ook wat aan. Na een sigaret en het nodige denkwerk maar wat meer geld uitgegeven en naar een goedkoop hotel gegaan. Daar aangekomen gebruikmakend van het internet meteen mijn verblijf in Bariloche geregeld bij hostel 1004 voor de dagen erna. Tenslotte nog snel wat gegeten en een literfles bier gekocht. Daar zijn ze hier fan van in Zuid Amerika, literflessen bier, best mooie dingen. Terug in het hotel een bad laten vollopen, jaja de kamer had een bad, en lekker in bad het bier opgedronken. Je moet tenslotte wel een beetje waar voor je geld krijgen.

De volgende dag naar het hostel gegaan. Het hostel was op de 10e verdieping van een woonflat, met uitzicht over het meer. Echt een geweldige plek. Na het incheken, niet wetend wat te doen ben ik daarna alsnog naar de tourist information gegaan. Loop ik daar Mark tegen het lijf! Mark? Ja Mark. Mark was een van de vele mensen in mijn dorm toen ik spaans aan het studeren was in Buenos Aires. Zijn idee was om naar een bepaald uitzichtpunt te gaan met de bus en daar omhoog te lopen. Dus dat meegedaan.

Helaas begon het 's middags te regenen dus snel terug naar de stad gegaan en boodschappen gedaan voor de avond. Mijn plan was simpel. De komende 8 uur tot ik ging slapen bestonden uit foto's bekijken. Ik had er iets te veel genomen en niet echt handig ingedeeld. Dus mijn laptop erbij gepakt, eerst was gelucht, een beetje pratend met wat mensen aan de tafel, nog wat gepraat, er komen steeds meer mensen bij de tafel, het regende goed door tenslotte. En voor dat ik het wist heb ik niet anders lopen doen dan kletsen tot 2 uur 's nachts, Slechts afgewisseld met wat koken en eten. Het was echt een super gezellige avond!

De dagen erna waren wat drukker. Ik ben achtereenvolgens wezen bergwandelen, Mountainbiken en Raften. De omgeving van Bariloche is een soort van klein zwitserland, er is zelf een zwitserse kolonie. Echt een fantastisch landschap om actief buiten bezig te zijn. De avonden besteed aan lekker koken, drinken en uitgaan.

Nu op naar Chili.

Kasper

27th January 2011

Hola neef, Wow, heerlijk zo'n bier-bad! Wederom mooie verhalen en foto's! Joris

Tot: 0.071s; Tpl: 0.012s; cc: 11; qc: 46; dbt: 0.0338s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb