(Off-) Campus life

North America » United States » Massachusetts » Boston
January 20th 2011
Published: January 21st 2011

Al weer langer dan een week zit ik in Boston, en de tijd gaat wel supersnel!

Vrijdag 14/01
Om 10.00 uur moesten we ons melden op campus voor een introductie. Alle internationale studenten voor dit semester waren aanwezig. Er werd vooral veel gesproken, en helaas wist ik de meeste dingen al wel, dus het duurde wat lang. Wel leuk om ook alle anderen mensen te zien, en sommige te ontmoeten.
Vooral andere Nederlanders leren kennen. Na de introductie koffie gedronken met 7 Nederlanders in een koffietent op campus, hele gezellige groep!

Zaterdag 15/01
We gingen met z'n 4en, Roos, Anouck, Ralph en ik, het centrum van Boston in om wat inkopen te doen. Het centrum is echt mooi, en heel netjes. Er staan hele nieuwe gebouwen en oude kerkjes door elkaar af en toe, wat een leuk gezicht is. Winkelen in Amerika is relatief goedkoop, terwijl boodschappen hier juist weer duurder zijn als in NL.
's Avonds ook met groepje van gister gegeten, lekker burritos gemaakt. Supergezellig en alhoewel er nog een feestje ergens was, zijn we thuis tot half 2 blijven zitten.

Zondag 16/01
Eindelijk een simkaart weten te regelen die wel werkt in mijn nederlandse mobiel. Verder mijn eerste Amerikaanse bagel gegeten. 's Avonds ook met Roos en Silvia naar mijn eerste Amerikaanse "house party", inclusief Red Cups en Beer Pong. Maarja, ik ben underage, en heb mij daarom natuurlijk keeurig gedragen... zoals altijd.

Maandag 17/01
Weer sneeuw 's morgens. Veel geregeld voor de universiteit en verder 's avonds naar de film in het centrum met Roos en Ralph.

Dinsdag begonnen op de universiteit.
Ik volg nu nog 6 vakken, maar ga daar nog in ieder geval 1 van laten vallen. Ze hebben hier een soort van proefperiode waar je nog kunt wisselen van vakken en vakken kunt toevoegen en laten vallen, dus dat is heel fijn.
Ik volg nu:
- Physiologie (Alleen van de mens)
- Moleculaire biologie
- Cel biologie van het zenuwstelsel
- Biochemie (2x, waar ik er nog 1 van wil laten vallen)
en ik ga morgen naar een Franse les toe, dus ben benieuwd.
Mijn vakken zijn interessant, en heb bij een aantal hele leuke leraren, dus geluk mee gehad.

Ik begin op het moment dinsdag en donderdag om 9 uur, en ben dan om kwart voor 3 klaar. Maandag, woensdag en vrijdag kan ik uitslapen, en begin ik om 11 uur.

Vanavond is er een salsa feestje in de stad, waar we waarschijnlijk naar toe gaan. Hoe dat was horen jullie de volgende keer.

En nu weer terug naar de studie!

Kamer IKamer I
Kamer I

Mijn kamer is veranderd van inrichting, en in de bergruimte hadden we oude lampen gevonden die we hebben gepakt. Het ziet er een stuk gezelliger uit!

23rd January 2011

hoi annemiek
Hoi Annemiek, Zo te lezen heb je het daar wel naar je zin en wat een mooie foto's. Ook de campus ziet er mooi uit aan de buitenkant. Enne .. wat is een bagel? Groetjes Jolanda en Harry,
26th January 2011

Wauw miek! Supertof. Die campus ziet er prachtig uit. Hoe zijn de collegelokalen/zalen daar? Je kamertje is schattig. Ik vond het toen ook leuk van de stad dat je een soort van mix hebt tussen oude(re) gebouwen en hele nieuwe gebouwen. Geeft de stad sfeer. Ben je al in de Italiaanse wijk geweest? Dat vond ik één van de leukste. Veel liefs
10th February 2011

Boston
Wauw. Supergaaf. Als ik naar die foto's kijk krijg ik echt een deja vu gevoel. Lag daar best veel sneeuw! Veel plezier nog! X

Tot: 0.14s; Tpl: 0.012s; cc: 6; qc: 46; dbt: 0.0396s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb