Kuala Lumpur

Malaysia's flag
Asia » Malaysia » Wilayah Persekutuan » Kuala Lumpur » Bukit Bintang
January 10th 2011
Published: January 10th 2011

Vi er framme i Kuala Lumpur. Og dagen i dag har bestått i soving, shopping, god mat (som forøvrig har vist seg å være innmarig bra) og selvfølgelig fortryllende drikke! Masse kjærleik hører også med 😊.
Vi landet i KL kl 07.00 i dag tidlig (00.00 norsk tid). Vi hadde da lagt bak oss 17 timer med reising. Turen gikk overraskende bra, tiltross for at jeg ikke fikk sove mer enn tre timer.. men det skal være sagt at å sove på fly aldri har vært min sterkeste side. Tiden ble derfor brukt til å prøve og sove, se film - vel og merke tre stykker, lese bok, spise masse bra flymat (ja det er sant!) og å se på at Aleksander lå i sin beste søvn og sov.. Han er nemlig rake motsetning av meg, og sover bare han ser en pute!

Endelig framme i KL hvor ferden tok oss videre gjennom en gedigen stor flyplass, jeg er helt sikker på at den var like stor som Hong Kong sin flyplass! Vi tok taxi inn til hotellet, klokken var bare 09.00 og vi så for oss noen harde timer før vi fikk sjekke inn. Heldigvis var resepsjonisten uhorvelig snill og ordnet oss rom på sekundet. Jeg landet med et brak i sengen og var omtrent ikke i live når Aleksander vekket meg 5timer senere, jetlag og sliten sa du? :P haha..

Etter en rask dusj var vi begge klare for å se hva KL hadde og by på. Mat sto først på menyen og etter mye om og men endte vi opp på en liten resturant i kjeller etasjen på et svært kjøpesenter på 3 etasjer med KUN elektronikk! Vi betalte bare 60kr for lunsj for to, ganske så fint igrunn 😊.
I ettermiddag har vi shoppet, både ved de mange ulike kjøpesenterne og inni selveste China town, det skal forøvrig sies at Aleksander er den store shoppingmesteren! Jeg endte opp med 2par sandaler, mens han handlet nesten hele Chinatown. Ikke overdriver jeg heller :P.

Dagens middag ble inntatt på selveste Hard Rock Cafe. Vi har gjort dette til nærmest en tradisjon nå. Når vi er i nye byer må denne verdenskjente resturanten besøkes. Jeeg har ikke tallet på hvor mange vi har besøkt til nå, men det begynner jaggu å bli en del 😊

Å bare sann for å kvalme meg litt, her er 30 grader og herlig shortsvær, håper dere koser dere hjemme i kulden!!

Ps: Bilder kommer i morgen!

See you, klem fra Jeanett og Aleksander

10th January 2011

Er ikke misunnlig i det heile tatt :( her er det kun støvler som duger ;)

Tot: 0.112s; Tpl: 0.011s; cc: 6; qc: 28; dbt: 0.0931s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1mb