Kuala Lumpur dag 2


Advertisement
Malaysia's flag
Asia » Malaysia » Wilayah Persekutuan » Kuala Lumpur » Bukit Bintang
January 11th 2011
Published: January 11th 2011
Edit Blog Post

Dagen startet i dag kl 09.30, Aleksander vekket meg og jeg ville som vanlig ikke stå opp. Jeg sov veldig godt i natt, var trøtt som en fele, å våknet opp og følte meg omtrent like trøtt. Dagen i dag har for min del virkelig vært preget av jetlag. Trøtt, kvalm, dårlig matlyst og svimmel! Aleksander derimot er heldig og har sluppet unna det værste. Dagen i dag har alikvel ikke hindret oss i å oppleve masse!! Kuala Lumpur viser seg å være ulikt det meste vi har sett før. Det er sterke kontraster fra rik til fattig, og i en gate er det alt fra luksushotell til hus som er langt langt unna den vanlige standaren vi har hjemme. I tillegg kjører malaysierne som noen griser, trafikken her er helt syk i forhold til noe vi har sett før. Hjertet mitt hyylte (ja seriøst) når jeg så foreldre med en piitteliten baby på en liiiiiiten scooter tidligere i dag. Og for ikke å snakke om do-fasilitetene. Haha.. i går når jeg skulle på do, fikk jeg meg en aldri så liten sjokk opplevelse. Jeg gikk inn på en do med ca 10 båser, jeg sjekket do etter do og alle hadde bare ett hull i bakken hvor en kunne gjøre sitt fornødene, ikke søren tenkte jeg! Eller rettere sagt, ALDRI :P. Jeg fant til slutt en do som var "normal", satt meg ned og gjorde det jeg skulle.. kikket meg om etter do-papir, men det fantes ikke, det som derimot fantes var en vannslange og en liten kran, hahahaa... Ellers takk tenkte jeg, ristet løs og kom meg vekk derifra. :P Ved neste dobesøk oppsto selvfølgeig det samme problemet. Jeg gikk inn på do etter do, å alle damene kikket på meg, når jeg fant et vanlig do, lukket jeg døren (veeel, bare nesten, jeg smugkikket nemlig på damene og fulgte med når de gikk. Når lokalet var tømt snek jeg meg ut og tok vanlig tørkepapir og jaa.. haha, dere skjønner 😊 Nok om do-gåing iallefall 😊

Vi sto opp i halv ti tiden, spiste en ganske så bra frokost på hotellet før vi skulle avgårde på dagens ekskusjon, Baru Caves. Dette er hinduenes kloster. For å komme opp er det 250 bratte trapper. Det kryr av ville aper der, og den søteste av dem alle var den som hadde fått tak i en brusboks som han koste seg med. Vel oppe førte vegen oss videre inn i en grotte. Her var det flere tilbedingsplasser, høner og flaggermus, og en heil haug med skit. Hinduene gikk barbent, kan tenke med det er fordi det er hellig grunn eller noe. men fyysj så skittent det var der. Jeg hadde aldri gått barbent, samme søren! Det var alikevel veldig artig å se litt av deres religion og tro.
Vi bestilte denne turen gjennom hotellet. Vi betalte i overkant av 200kr og fikk egen privat sjåfør. Når vi kom tilbake etter grotteturen trodde vi turen gikk tilbake til hotellet. Det viste seg derimot at privatsjåføren vår hadde andre planer og tok oss med til en liten butikk hvor de lager silkesjal med egne spesielle motiver, alt for hånd selvfølgelig. Vi fikk se hvordan de lager slike sjal helt fra grunnen av, og fikk også mulighet til å kjøpe. Jeg fikk meg et fantastisk flott sjal i lillafarger til ca 180kr! Vel vært alle pengene 😊
Ikke nok med dette stoppet sjåføren også ved verdens største tinn, sølv og gull fabrikk hvor vi fikk privat omvisning om både historie og på selve fabrikken. Dagen ble med andre ord veldig innholdsrik og spennende!😊

Lunsjen inntok vi på fridays, med ekte amerikans kylling chiabatta (vi er jo ikke i Malaysia for ingenting :P). På ettermiddagen dro jeg opp på hotellet for en aldri så liten kvil, jetlag'et innhentet meg nemlig veldig etter lunsjen. Aleksander dro tilbake til Chinatown og kom tilbake med enda en shoppingbag :P.
Nå i kveld dro vi til Malaysias største kjøpesenter. Dette er det største kjøpesenteret jeg noen gang har sett. 10 etasjer med eeenorme kvadrater, helt sykt. Å endelig ble det også litt shopping på meg! Fantastisk 😊.
Når vi drev å planla turen kom jeg over en resturant som hadde fått fantastiske tilbakemeldinger. Middagen inntok vi derfor der sent i kveld. Maten var veldig god, litt sterk, men innmari billig!

Livet er iallefall veldig godt her nede, været er varmt, godt og avslappende. Vinen er fantastisk og maten likeså. Så klage kan vi ikke 😊

Klem fra oss



Additional photos below
Photos: 19, Displayed: 19


Advertisement



Tot: 0.089s; Tpl: 0.012s; cc: 7; qc: 45; dbt: 0.0624s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb