Fodelsedagsfirande pa Tasmanien

Oceania » Australia » Tasmania » Launceston
October 24th 2010
Published: October 24th 2010

Den 23e oktober ar nu over, nu ar man narmre 30 an 20 usch o fy...borjar bli gammal ja!
Kandes klart lite trakigt att inte fa vara hemma o fira med familj och vanner, men fick en riktigt bra dag anda! Stellan fixat och planerat, och dagen borjade med att jag blev vackt pa sangen med champagne och cheescake med blabar=) + fin sang av hela alla svenskarna och randall! fick tva par riktigt fina orhangen, choklad och fran stellan ett framtida bungyjump som ska hoppas pa nya zeeland, ingen atervando nu alltsa=)

o sen tittar jag ut genom fonstret och det ar sol och varmt pa min fodelsedag, har nog inte hant forut!
sa gick vi mot cataract george som ar en bergsspricka inte sa langt fran launceston, dar vi fikade och bara lag i solen och laste ett par timmar..riktigt harligt!

sen tog jag en tur forbi skolan och fick for forsta gangen sen jag kom hit prata pa skype med mamma, pappa, emil, ester och ingrid som sjong sa fint, gjorde min dag!

darefter skulle vi ut och ata, och da har stellan dragit ihop alla klasskompisarna som var dar o vantade pa oss! god mat och trevligt sallskap! jag fick vin + ett foto pa Fabio (som stellans smeknamn har blivit har nere)..sen efter tre timmars mumsande var vi alla ganska trotta och akte hem till sanka for o titta pa film, jag somnade i soffan...

idag sondag sov vi lange, jag forsokt lasa det sista pa ogon efter att borja pa psyk nasta vecka! gick ner till biblioteket och fick se alla fina gratulationer pa face-book och mailen, gjorde mig riktigt glad!
Tack sa mycket alla fina, saknar er har och tanker pa er!

nu hade jag tankt vara duktig och trana lite pa gymet, darefter blir det nog att fixa nat att ata och sen kanske film ikvall..
Ha en fortsatt bra helg,
manga kramar fran mig

jag o stellanjag o stellan
jag o stellan

Pa vag mot cataract george

24th October 2010

Harliga tider
Hej Malena! Grattis i efterskott! harligt att hora tt ni har det bra pa tasmanien. Vi langtar efter att fa traffe er pa Nya Zeeland och hoppa bungy. Hoppas jag har pengar kvar till det :P Jag sitter pa datorn pa vart hotell i Sapa i norra Vietnam. Har varit pa en kortare daltrekking idag och skall pa en till trekking imorgon. Vi har det bra helt enkelt! Halsa Stellan och ta hand om er tills vi hors nasta gang! Mia halsar saklart ocksa! Kram!
24th October 2010
nyvaken med ballong

Kram på dig!
Vad du ser mysig ut! Jag ser att du haft en riktigt oförglömlig och underbar födelsedag! Hälsa Stellan som är så gullig! Ha en bra vecka!
26th October 2010

Födelsedagsbarnet!
Ååå vilken underbar födelsedag du verkar ha haft! Mycket tack vare din fina Fabio :). Ledsen att jag inte fick gratulera dig på din dag, MASSOR av grattis i efterskott! Haha, hjälp, då är jag den enda som inte har bestäm mig för bungyjump alltså... Fina ni är, känns helt galet att se så många svenskar man känner igen på korten! Hälsa Fabio, Carro o Amalia massor! Nu är vi snart på väg till en liten by i centrala Vietnam för att sy upp kläder... Kärlek från ett vackert Vietnam, inte så länge tills vi ses faktiskt! Puss från Mia o Emil

Tot: 0.063s; Tpl: 0.01s; cc: 12; qc: 50; dbt: 0.0355s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb