¡Vive Mehico!

North America » Mexico
March 2nd 2005
Published: March 2nd 2005

Utsikten!Utsikten!Utsikten!

Ingen prisvinnare men det är iaf soligt.
Första stopp pa resan är Cancun, längst ut pa Yucatan halvön.

Jag har verkligen delade känslor angaende det har stället men jag ska försöka halla det kortfattat. För det första sa är Cancun unga vita amerikanares semesterort #1, nagot jag i och för sig visste fran innan. Men man far lite rysningar av hur stor roll kapitalismen spelar inn här i Cancun. Staden ar egentligen tva helt olika städer; Dels den gamla staden som ár en liten bit inn fran kusten, ocksa har vi den nybyggda delen som har blivit till bara i dom sista 20-30 aren, det är här man märker av turismen och man kan i prinsip beskriva stället som Disneyland pa speed. Hotell och uteställen överallt och massa Amerikansk ungdom (det är nu i starten av spring break i USA). Men vi bor pa ett hostell i den gamla staden sa vi lider inte stort.

Fram til nu sa har resan gatt bra och det har varit kul att träffa min kompisar och äntligen fa vara pa väg. Det tog ca 20-23 timmar att komma fram fran det att jag blev kjörd til flygplatsen av mamma pa mandag, sa jag var lite trött när jag äntligen
¡a la playa!¡a la playa!¡a la playa!

Jamnfört med dom här tva sa är jag vit som snö...
kom fram. Men bortsett fran at jag är lite bakis sa känns det som om jag har klimatiserat mig. Igar var vi ute och kännde lite pa utelivet har i Cancun. Först god meksikansk mat pa en närliggande restaurant efter det tog vi oss inn till hotell omradet och gikk pa en club som i prinsip var en egen byggnad, med tva barer och ett stort dansgolv (som roterade...), sa det blev ganska sent igarkväll. Vi hadde ocksa trevligt sälskap av en kanadensare vid namn Bill, Willy fran Nya Zeland och Jorunn fran Bergen. Jorunn och Bill hadde grabbarna träffat tidigare pa Cuba och vi hadde en trevlig kväll allesammans.

Mexico gennerelt är ett trevligt land, men där vi är nu sa är i prinsip alla intreserade av att tjäna pengar av dig. Sa vi har bestämmt oss för att sticka til Isla de Mujeres imorgon, en liten ö precis utanför kusten som vi har hört skulle vara trevlig, vi blir nog där i nagra dagar och efter det kommer vi resa längre ned längs den meksikanska kusten.

Annars är allting bra och jag har inte blivit solbränd (ännu) och jag hoppas att allt är star bra till
¡Mis Amigos!¡Mis Amigos!¡Mis Amigos!

fv. Snorre, Jorunn och Paal.
hemma i Skandinavien!

3rd March 2005

Kul att höra om Cancun
Vi har -15 här i Oslo idag. Hoppas att ni har skönare temperatur. Spännande att få höra mer om hur resan fortskrider. - Mamma Eva

Tot: 0.121s; Tpl: 0.017s; cc: 6; qc: 44; dbt: 0.0825s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 2; ; mem: 1.1mb