Pai en de heiligen

Thailand's flag
Asia » Thailand » North-West Thailand » Pai
March 20th 2006
Published: March 20th 2006

Na vijdagavond uitvoerig St. Patrick's Day te hebben gevierd in een Iers pub in Chiang Mai, vroeg op om de minibus te nemen naar Pai. 11 Backpakkers opeengepropt in een te klein busje. De afstand is 134 kilometer, reistijd 4 uur. Berg op, haarspeldbochten, even stoppen voor toilet, vol in de remmen tijdens de afdaling omdat het verkeer stilstaat. Een tankauto was van de weg geraakt. Cabine 80 meter boven op de berg tegen een boom, tank 30 meter het ravijn in. Het groepje Thaise wijze mannen was druk aan het signalen naar elkaar en met een lier proberen de achteras naar boven te krijgen. Zelfs een Brabantse boerenlul als ik zag meteen dat met die apparatuur schier onmogelijk was. Na een half uur gaven de wijzen het dan ook op.
20 Kilometer verder werd er weer een auto uit een greppel gesleept. Jimmy, Canadees die was blijven 'hangen' in Pai, zei dat hij dit nog nooit had meegemaakt. Nooit een ongeluk, laat staan 2 op 1 dag!
Arrival in Pai, op zoek naar guesthouse, en helaas de hutjes bij de rivier waren of te duur of vol. Jip's briljante idee was om mij bij een restaurant te dumpen met de baggage en dat hij op zoek ging. Zo getypt zo gedaan. De Singha smaakte me goed en Jip was na 'n uurtje terug met goed bericht; een nieuw paleisje op 250 meter EN aan het water EN met warme douche EN met kingsize bed EN een huiskamer waar 5 generaties Thai in konden verblijven voor 250 baht... we hebben nog steeds niets betaald en vraag me af of dit wel klopt, zien we later wel weer. Xander ging voor de siesta en toen ik daarmee klaar was, begon die van Jip. Ik dus sloffen aan en het dorp exploreren. Leuk klein schattig dorpie met een lekker 'laidback' houding. Genietend van het plekkie sta ik ineens oog in oog met een mafkees op een brommer die me uitdaagt. Henghengend aan het gas, mafkees...totdat het Jens blijkt te zijn met een paar Canadese dames. Ik spring bij Jens achterop en we moeten 'iemand' zien te vinden die ze kwijt zijn. Ok, gas er op en we vliegen door Pai, totdat... tjsa, verkeer komt hier van links Jens... uitwijkmanouvre naar rechts en BAF, tegen de grond. Jens' arm en voeten goed geschaafd, ik een schaafwond op mijn knie. Snel weer op motortje geklommen en op naar mijn eerste keer Samsong. Na behoorlijk wat flessen Samsong voel ik in mijn kontzak een klein kaartje met daarop St. Kristoffel: "Heilige Kristoffel, de gelovigen aanroepen U tegen onweer, pest, besmetting en ook om ongelukker te voorkomen op hun reizen" Toch goed om zoiets in je broekzak te vinden. Misschien zijn 2 heiligen binnen 24 uur te veel van het goede...

20th March 2006

Kan je ook zorgen dat die heligen je weer heel terug laten komen!!! Maar Kristoffel helpt jouw door moeilijke tijden, kan nooit kwaad. Leuk om je verhaaltjes te lezen. xje
20th March 2006

oh oh oh

Tot: 0.131s; Tpl: 0.011s; cc: 6; qc: 45; dbt: 0.093s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb