Jakarta

Asia » Indonesia » Java » Jakarta
March 13th 2006
Published: March 13th 2006

Hallo mensen,

Het is hier nu 10.50 uur (in Nederland 04.50 uur) en we hebben heerlijk geslapen in hotel Bumi Johar in Jakarta (wel werd ik (dus ook Inger😉 om 04.00 uur locale tijd gewekt door het geschal van gebedsgezang van de moskeeĆ«n). Ik was zo fris als een hoentje maar moest van Inger weer gaan slapen 😞 with compliments from Air India (oordopjes die Inger kreeg in Business Class).

Gisterenavond: aankomst op luchthaven Soekarno Hatta International.
Inger moest een uur wachten (we hadden beiden vertraging, bij mij begon het al met 2 uur vertraging op Schiphol).

Elkaar zonder problemen gevonden en toen na vele onderhandelingen met de taxichauffeur met de bus de stad in gegaan (voor 30.000 rupiahs = 3 euro voor 2 personen).

Vanaf eindhalte bus lieten we de taxichauffeurs daar chagrijnig achter omdat we uiteindelijk met de tuktuk (soort riksja) naar ons hotel vertrokken.

's Avonds in het hotelrestaurant (Japans) gezellig onder tl-licht gegeten met veel bier en een schreeuwerige tv met geriatrische beelden op de "achter"grond.

Vandaag gaan we ticket naar Medan of Padang regelen en een Indonesische bh (zonder print voor onder witte t-shirts, wie minimaal pakt loopt risico) voor Anneke kopen (ik wil er al jaren een😉

Ciao

Bintang!Bintang!
Bintang!

en japanse hapjes
shoppenshoppen
shoppen

fruitsapje

Echt begonnen........
Nou is het echt begonnen, Indonesiƫ ligt aan jullie voeten! Blij dat jullie daar elkaar zo snel konden vinden. Leuke ervaring met die taxichauffeurs, zo maak je nog eens wat mee. En gezellig dat tl-licht in het restaurant; de wanden waren ook nog betegeld zeker (Chinees in Amsterdam)? En nu op naar Sumatra. Inger en Anneke, ga samen heerlijk van alles genieten! Veel liefs.

Aankomst
Wij zijn blij te horen dat jullie geland zijn en elkaar hebben gevonden. We zien uit naar jullie volgend berichtje! Liefs uit Zweden (min 21 graden).

Goed aangekomen
Gelukkig zijn jullie goed aangekomen, en wens jullie een geweldige vakantie toe! Maak er iets moois van!!!!

't is begonnen :)
Het avontuur is begonnen! :) Veel plezier!

inkoopstrategie
Klinkt goed dames, onderhandelen tot je er bij neervalt is ook wel nodig als je je vakantiebudget gaat besteden aan lingerie locale ;). Even een berichtje ter verheuging van de feestvreugde: in Nederland is het een graad of 3 overdag en s'nachts goed onder nul. Nog even en er kan geschaatst worden. Maar morgen pak ik het vliegtuig naar Nice! Veel plezier aan het strand (en overal elders) op de volgende locatie en tot snel. X

thema
en o, ja belangrijkste vergeten: geweldige lijfspreuk inger: love is about freedom and life! XXX

onderhandelen
goed gedaan meiden: onderhandelen tot je er bij neervalt (over de taxiprijs) omdat je de locale lingerieshop leegkoopt ;) Klinkt allemaal erg goed en sfeervol. Hier is het nog steeds koud en guur, geniet er daar derhalve dubbel van en goeie reis naar de outback en het strand! (snorkel en duikbril is wel mee bij A (voor witte BH geen plek)) XX PS snap niet helemaal hoe dit werkt, ben te weinig gedigitaliseerd, maar hoop dat het aankomt!!
13th March 2006

de digitale wereld is dichtbij
behalve als je al wat ouder bent... Nog een testje, via een ander adres. Als de rest niet gewerkt heeft : heel veeeeeel plezier en zon en rust en sport en etc etc XXX
13th March 2006

Hoi Anneke en Inger, Zo te lezen maken jullie volop vrienden; maar ja, op verre reizen leer je jezelf het beste kennen dus benieuwd of en welke leerpunten jullie opdoen. Mooi dat Anneke haar westerse inkooptechniek kan gebruiken om af te dingen. Waar ik nog benieuwder naar ben is wat ik mij moet voorstellen bij geriatrische beelden. Het klinkt als eetlustbedervend. De opmerking van Inger over Mumbai bracht bij mij onmiddelijk geurherinneringen naar boven. Leuk. Heel veel lol samen en tot lees'.
14th March 2006

Hee meiden
Hee meiden, het is dan echt begonnen.... Hier missen jullie niets. Het vriest en de CV was er nota bene mee gestopt.. Het was dit weekend dus vroeg naar bed en gelukkig heb ik tegenwoordig een kacheltje naast me liggen, werd het nog een leuk weekend! :) Ik kon het ook niet geloven, helemaal niets op de loten!! Weet ik meteen dat ik geen voorspellende dromen heb.. HaHa. Geniet ervan, lees jullie snel Jeanet
17th March 2006

da's ver
hoi meiden, long time no seen, en dan blijken jullie in het verre oosten te zitten! we wensen jullie veel plezier en lezen mee. zelf pakken we het net ff anders aan: morgen op pad richting oostenrijk voor wat winterse pret. afijn over smaak valt niet te twisten. eet af en toe een kakkerlak, dat doen ze bij expeditie robinson ook :-) groetjes Judith

Tot: 0.115s; Tpl: 0.012s; cc: 16; qc: 62; dbt: 0.0791s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.2mb