Even rust

Africa » Ghana » Volta » Lake Volta
August 13th 2009
Published: August 13th 2009

Hoi!
Nou dat was me weer een weekje!
We zijn naar e volta regi gegaan en hebben Suus en Guus daar kunnen helpen met hun projecten. Zij zijn hierheen gekomen om de lokale bevolking een stapje verder te helpen en hebben daarvoor thuis het een en ander aan euro's ingezameld. (altijd handig!) Er zijn inmiddels overal prullenbakken neergezet, plafonds, luiken, en stoelen&tafels gemaakt in de scholen, verder zijn de scholen wat opgeknapt wb de muren en aan de binnenkant hebben wij geholpen het geheel wat op te fleuren. Dus nu zijn er overal vlaggen van afrikaanse landen en nederland te vinden! was echt een leuk project en ook erg gezellig met die twee. hadden een vast adresje om te eten 's avonds en wij sliepen in een lodge met uitzicht op groen bedekte heuvels en een grote waterval, erg mooi!
helaas wel de laatse dag soort van voedselvergiftiging opgelopen, maar dat is hier ook niet zo heel erg moeilijk volgens mij haha
daarna hadden we het gekke idee om de ferry te pakken van akosombo naar yeji. gaat namelijk alleen op maandag en toen vertrokken we net. hadden een iets te strakke planning en omdat je hier eerst moet wachten totdat de bus vol is voordat ie vertrekt, gingen we zowaar om 5 voor twee weg, zou het 2 uur duren en de boot ging om 4...juist...onze taxichauffeur op het eind wist niet hoe snel hij ons daarheen m moest brengen, maar gelukkig ging de boot ook op ghaneze tijd dus het werd 6 uur, alle tijd 😉 alleen geen kaartjes meer, dat was best even jammer, maar gewoon even met de kapitein gaan babbelen en binnen 10 min hadden we tweede klas tickets voor 4 euro (en de rit zou tussen de 26 en 70 uur duren, jaja ruime schatting!! zouden ze bij de NS niet moeten proberen..)
uiteindelijk lagen we met alle blanken boven op het dek, behoorlijk krap maar een hele ervaring! werd s nachts wakker met twee meiden, die stiekem van de derde klas naar boven waren gekomen, op mn matrasje, ach ja, iig weer wat warmer..niet heel veel geslapen dus, maar de zonsondergang van de volgende dag maakte alles goed, wauw!! super rode zon, zag m helemaal in de zee verdwijnen, echt mooi! ook apart: zag overal bomen uit het water komen, want dit is het grootse man-made meer dat er bestaat. toch gek idee dat er dus ooit allemaal dorpjes hebben gelegen....
daarna per trotro weer helemaal terug naar accra, mensen verklaarden ons voor gek, maar ja, we hadden iig de boottrip meegepakt!!
vandaag gaan we naar busua, aan de kust, even 4 dagen chillen voordat we weer bij aiesec aan de slag gaan in cape coast. hopen dat het een beetje mooi weer wordt alleen, want het lijkt net NL op t moment...
groetjes!

13th August 2009

Hee maaik! Wat tof dat jij diegene in de bus was die aan t zwaaien was haha.. ik dacht al wat een enthousiaste obruni ;). Jammer dat we niet ff gemeet hebben maar volgens mij had jij ook echt een te druk schema :P. Maar echt heel herkenbaar en superleuk om je verhalen te lezen! Bij mij is het helaas alweer m'n laatste dag, vannacht vlieg ik alweer terug.. het is echt zooo onwijs snel gegaan! Maar wel superleuke tijd gehad! We moeten maar ff snel bijpraten! Geniet ze nog xxxx ps. ben je erbij in de eurekaweek?

Tot: 0.097s; Tpl: 0.009s; cc: 13; qc: 33; dbt: 0.0684s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb