Het duurt even, maar dan hebbie ook wat


Advertisement
Taiwan's flag
Asia » Taiwan » Taichung
August 12th 2011
Published: August 12th 2011
Edit Blog Post

Het begon gister allemaal heerlijk vlotjes. Tas in twee uur gepakt, geen file, toedeloe regen, geen rijen, leuke mensen op dezelfde vluchten, slechts een uurtje overbruggen tijdens de overstaps, prima inlfight entertainment en plastic voedsel, hupsakee langs de douane, stempeltje erbij, ' Nou, dit gaat allemaal wel heeeel erg soepel.'. Tsja, en DAT hadden we dus beter even af kunnen kloppen. Sta je dan als enige nog bij de bagageband. Alles roetsjie, maar tassie foetsie. Balen.

Nog een poging gedaan bij andere vluchten die vanuit Hong Kong kwamen, want wat bleek, het vliegtuig zat zo vol dat de koffers niet allemaal pasten. Aantal gingen dus mee met de volgende vlucht. Behalve die van ons. In het systeem te traceren? Nope. We gaan het zien..

Op naar de andere kant van de douane, meer konden we toch niet doen. Werden hartelijk ontvangen door 2 meiden met spanddoek en uitbundige zwaaitechnieken. Half uurtje later was ik een public transport kaart incl foto en al, telefoon incl simcard, en rugzak incl inhoud rijker. Primaa.

Moest met de trein naar het gastgezin dat mij de eerste dagen host. Nou, was eigenlijk gewoon een vliegtuig op de rails: zelfde interieur en maar liefst 350 kmtjes per uur. Zoeeefff en ik was er.
Daar stond het gezin al te wachten. Meneer is een belangrijke(?) politieman (watch out) en mevrouw is danslerares. Dat is dan toch weer even boffen! Slaap nu in de dansstudio en heb al een mooie welkomstdans met zang van de kinderen gekregen. (zijn aboriginals, echt heel gaaf)
Een van de kinderen is bij deze alvast door mij geadopteerd, wat een dropje!!! (foto's volgen)
Ook nog een nichtje hier in huis nu. De zus van de vrouw des huizes kwam mij mee ophalen, maar kreeg haar kindje niet meer mee naar hun huis. Had namelijk besloten dat ze mij wel leuk vond en dus meeging en zat dus binnen no time achterin bij mij in de auto. Moeder komt haar morgen weer ophalen. Haha, heerlijk.

Net na een kop groene thee besloten te douchen en dan toch maar eens wat slaap te gaan pakken. Vanwege mijn beperkte bepakking op 't moment werd er meteen van alle hoeken hulp geboden. En zo ging ik gewapend met alle benodigheden inclusief tongschraper, binnen- en buitenslippers, en tijdens een pitstop ingekochte onderboeken (' Welke maat ik had?' en 2 min later zat ik met een aantal exemplaren op schoot waar de HEMA jaloers op zou zijn. NOT.) de badkamer binnen. Wat een gastvrijheid.

Morgen een dagje even relaxen, naar de markt, en een plan de campagne maken voor de rest van mijn trip. Zin in!


Additional photos below
Photos: 6, Displayed: 6


Advertisement



Tot: 0.103s; Tpl: 0.011s; cc: 11; qc: 60; dbt: 0.0605s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb