Biefstuk friet en Transformers 2

North America » United States » Ohio » Lancaster
July 13th 2009
Published: July 15th 2009

Vandaag was het relaxing day. 12 dagen op rij constant bezig zijn vroeg op de duur echt wel een beetje rust. Goed uitgeslapen en na een ongelofelijk lekkere lunch trokken we de stad om te winkelen. We hadden immers beloofd aan de Jared's familie om een keer op zijn Belgisch te koken. Raar maar waar heeft blijkbaar niemandeen friteuse in huis. De moeder van Jared wou per se dat we onze Belgische frieten aan hen zouden laten proeven en had daarmee had zij haar jacht die dag daarop geopend.

De beslissing van wat we wilden maken was snel genomen. Als voorgerecht een tomate crevettes en hoofdgerecht biefstuk friet. Aangekomen in een alweer megagrote winkel bleek al snel dat het niet eenvoudig is om als belg in een Amerikaanse winkel te shoppen. De verse groenten waren uiteraard geen probleem, maar bijvoorbeeld het vinden van een goede biefstuk, mayonaise en kleine garnalen was een andere paar mouwen. De kleine garnalen zijn trouwens kleine scampi's geworden.

Bij een Belgische maaltijd was Belgisch bier natuurlijk een must. Al geluk is het vinden van Belgisch bier hier niet zo'n probleem. Stella Artois, Duvel, Blonde Leffe en Lindemans Kriek (voor de vrouwen) waren relatief snel gevonden. Het koken zelf ging wel heel vlot, na het schillen van twee zakken aardappelen en het installeren van de friteuse kon het echte werk beginnen.

Een uurtje later konden onze amerikaanse vrienden dan eindelijk beginnen smullen van onze kookkunsten en naar eigen zeggen hebben ze er heel erg van genoten. Onze buiken goed rond gegeten en genoten van een koffie met een glaasje whisky.

Wat er nog reste op een fantastisch zonnige dag was de drive-in movie. Op 5 minuutjes rijden van de woonplaats van Jared bevind zich een echte drive-in cinema zoals we ze kennen uit de jaren 60-70. We reden er naar toe, parkeerden onze auto, monteerden een luidspreker aan ons raam, ik kocht nog een beker Pepsi en genoten ten volle van Transformers 2. Na de film werd ik spontaan aangesproken door de uitbater van de cinema en die stelde ons voor om nog een klein bezoek achter de schermen te geven. Het is echt fantastisch te zien met welke passie die man zijn cinema uitbaat, de apparatuur heeft uiteraard ook al een verjongingskuur achter de rug. Dit is uiteraard nodig om een het nodige publiek aan te trekken. Toch blijven enkele oude gewoonten nog steeds terugkeren, zoals het intermezzo filmpje (dansende hot dogs) tussen de twee films door wat nog steeds dezelfde is als 20 jaar geleden.

18th August 2011

biefstukbakken
Zeer veel lekkere tips om een goede biefstuk te bakken !!Dank voor de tips!!!

Tot: 0.104s; Tpl: 0.012s; cc: 9; qc: 49; dbt: 0.0646s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb