The capital...

Published: February 8th 2006

Hola Amigos,
Opnieuw een korte update van mij. Nadat ik gisteren iemand had gevraagd naar la Fortuna te bellen om naar het weer te vragen (wat slecht was, dus geen zicht op de vulkaan), besloten vandaag naar San Jose te gaan. Hier ben ik dan in de hoofdstad. Geen geweldige stad, maar de beste hoofdstad tot nu toe...
Ik kwam samen met een Zwitsers stel hier aan en we wilden naar hetzelfde hostel, dus samen een taxi gepakt (zou zo´n 2 dollar moeten kosten, hij deed de meter aan, maar na 2 minuten stond die op 5000 colones (10 dollar). De Zwitserse jongen, die vloeiend Spaans sprak, werd boor op de taxidriver en we zijn uitgestapt. De taxichauffeur zei dat hij de politie ging bellen als wij niet betaalden. Gelukkig kwamen er net 2 agenten aangelopen en de taxidriver reed snel weg. Het eerste land waar taxichauffeurs niet aardig zijn...
In de middag alleen naar het busstation gewandeld. Toen ik daar in de buurt was, kwam een jongen naar me toe, die me vroeg wat ik zocht en me vervolgens vertelde dat ik in een erg gevaarlijk deel van de stad was... I should have taken a taxi. Maar goed, hij liep mee naar het busstation, ik heb mijn kaartje gekocht naar Puerto Jimenez (helaas vertrekt de bus alleen om 12 uur en kom ik daar pas om 9 uur ´s avonds aan.... Maar ja, we zien wel (ik ga van hieruit een hotel reserveren).
Deze laatste paar dagen wordt een grote gok: corcovado schijnt super mooi te zijn, maar ik weet niet in hoeverre ik daar alleen kan hiken en of ik daar een nacht in het park kan overnachten, dus het zou wel eens anders uit kunnen pakken dan ik hoop. Maar ja, je moet soms een risico nemen nietwaar? Op zijn minst moet ik daart kleine wandelingen of zo kunnen maken...

11th February 2006

Hoi Amber, nog steeds erg leuk te lezen wat je daar allemaal meemaakt, al zitten er soms wel wat schokkende dingen bij.. Je doorstaat het in ieder geval allemaal goed en je ziet veel mooie dingen en je hebt je paspoort gelukkig nog steeds! Geniet nog van je laatste dagen en een goede terugreis gewenst! Groetjes, Wendy

Tot: 0.089s; Tpl: 0.009s; cc: 10; qc: 45; dbt: 0.0385s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb