Corcovado


Advertisement
Costa Rica's flag
Central America Caribbean » Costa Rica
February 13th 2006
Published: February 13th 2006
Edit Blog Post

Hola Amigos,
Na een lange busreis van 10,5 uur (waarbij de bus een lekke band had) kwam ik om 22.30 uur in Puerto Jimenez aan: in de stromende regen! Het hotel dat ik gereserveerd had was weliswaar open, maar de receptie ervan niet: wat nu? Op zoek naar een ander hotel. 2 andere reizigers (Maria uit Ierland en Andreas uit Oostenrijk) (die elkaar in de bus voor het eerst gesproken hadden) waren net bezig een kamer te regelen in een ander hotel en aangezien het een 3 persoons kamer was, kon ik daar ook pitten. Dat viel weer mee.
De volgende ochtend vroeg op: Maria had een reservering voor het park en de overnachting, Andreas en ik niet en de eigenares van het hotel zei dat je toch echt een reservering nodig had. Andreas besloot het erop te wagen, maar ik had toch een dag ingepland om alles te regelen, wat te eten te kopen e.d.
2 Duitse meisjes wilden proberen toch die dag nog naar het park te gaan dus gedrieën naar het ´information office´ De rangers daar vertelden ons dat we wel vandaag naar Los Patos konden (een rangerstation aan de rand van het park, waar je alleen kunt kamperen). Tenten gehuurd en op weg! Helaas kwam de bus van 10 uur niet (en die van 11 uur ook niet) dus we hadden tijd voor een lunch voordat we de bus van 12.30 konden nemen naar een ander dorp, vanwaar het nog zo´n 14 km wandelen zou zijn naar het rangerstation (omdat het inmiddels al wat later op de dag was hebben we de eerste 5 km in de achterbak van een auto afgelegd). Vervolgens een hele mooie wandeling, waarbij we de rivier helaas een keer of 30 moesten oversteken en die ik dus op mijn gympen heb afgelegd om te voorkomen dat mijn bergschoenen nat werden...
Bij het rangerstation was, behalve de rangers, alleen een chileens stel. Na een koude maaltijd (tonijn, mais, brood) bij maanlicht en onder begeleiding van junglegeluiden op tijd gaan slapen.
2e dag om 7.30 uur vertrokken: de wandeling was opnieuw erg mooi (door de jungle, gelukkig in de schaduw), uiteraard veel verschillende volgens en vlinders gezien evenals apen.
Sirena (ranger station in het midden van het park) was iets luxer en toeristischer, maar erg mooi gelegen. Hier kwam ik Andreas en Maria weer tegen die de volgende dag net als ik langs het strand terug zouden lopen. Na een warme maaltijd, wat kletsen met een van de rangers (die ons bij het information office had geholpen; mijn Spaans is overigens belabberd als ik moe ben), en proberen niet door de muggen te worden opgegeten, alleen in het donker naar het strand gelopen. Geweldig! Opnieuw op tijd naar bed (of nou ja bed... ik heb een 1-persoons enkeldaks tent, zonder matje waarin ik mijn benen niet behoorlijk kan strekken en waarbij ik dus niet tegen de zijkant moet komen, omdat het ´s avonds erg vochtig werd...)
3e ochtend om 5.45 uur vertrokken. Mooie wandeling deels over het strand, deels door de jungle.
Rond 12 uur weer min of meer de bewoonde wereld bereikt, om erachter te komen dat de enige colectivo naar Puerto Jimenez pas om 16 uur zou vertrekken en de zee hier absoluut niet geschik was om te zwemmen... Gelukkig konden we met een Duits stel meerijden, soepel, op de lekke band na...)
Na een broodnodige douche en wat relaxen een heerlijke pizza gegeten en opnieuw op tijd gaan slapen...
De bus naar San Jose vertrekt namelijk om 5 uur!


Advertisement



Tot: 0.098s; Tpl: 0.013s; cc: 6; qc: 43; dbt: 0.0653s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb