Singapore

Asia » Singapore
September 11th 2002
Published: September 11th 2002

Woensdag
Eenmaal aangekomen in Singapore viel het ons reuze mee hoe makkelijk het land is binnen te komen. Zeker voor drie gasten uit het drugsoverladen Nederland. Op schiphol kijken de douaniers bozer. Vervolgens de metro maar eens gepakt richting ons hotel. Aardige bedden, goede airco, maar een beetje duur (55 euro). Na een hele hete Indiase pizza (het regende uit Freek z'n voorhoofd) die gevuld was met kip (waarvan ook nog wel enige harde bestanddelen terug te vinden waren, hè Jos) zijn we de stad maar eens gaan verkennen. Ook nog even rondgekeken naar goedkopere hotels. Die waren er zeker, maar stukken minder fris! Na een biertje op de boulevard wilden we maar weer eens terug naar het hotel. Een riksja (weet ook niet hoe je het schrijft) leek ons wel leuk, maar die goede oude pikkebaas wilde ons daar 25 euro voor laten betalen. Toch maar een gewone taxi genomen voor 3.

Donderdag
De volgende dag moesten we onze tas maar weer eens inpakken, maar dat blijkt de eerste dagen nog niet mee te vallen. Vooral René moet de kunst van het inpakken nog een beetje in de vingers krijgen (of wat minder pietje precies worden). Hebben we gevonden, maar we moesten het daar wel doen zonder ramen, een veel te koude airco en een wc met een douche erboven. Maar vooral een plafondplaat met een hoop schimmel, wat aardig stond. Wat bleek, de rioolpijp erboven lekte een beetje. Maar goed, dat mocht de pret niet drukken voor een nachtje. Toen was het echt tijd om de toerist uit te gaan hangen. Vooral de wolkenkrabbers zijn natuurlijk in Singapore wel aardig. Omdat we ook van het uitzicht wilden genieten en wat fotootjes wilden maken, hebben we het hoogste gebouw maar uitgekozen en zijn naar boven gegaan. Het restaurant op de op twee na hoogste etage was echter gesloten, dus moesten we het anders aanpakken. We zijn maar naar een andere verdieping gegaan (55e) en hebben daar de vriendelijke receptioniste van een wel erg dure bank gevraagd of we wat foto's mochten maken. Dat mocht, de resultaten zien jullie op de foto's. Na een dag door de stad te hebben geslenterd (Jos heeft naar eigen zeggen liters, liters, liters gezwoten die dag), hebben we het terras maar eens opgezocht, veel te duur bier gedronken (Heineken, maar dat blijft het goedkoopst), met stokjes gegeten, ruzie gemaakt over de rekening (vooral René natuurlijk) en nog maar een biertje gedaan. Toen zat de dag erop.

Vrijdag Vandaag staat de dag in het teken van het vertrek uit Singapore en de reis naar Maleisië. We zijn eigenlijk wel blij dat we Singapore uit gaan, want alles is veel te duur, de meeste mensen zijn er niet echt aardig en het stinkt overal (maar dat zullen we nog wel vaker meemaken). De volgende verhalen volgen. Tot later.

31st January 2005

Ziet er leuk uit, slim trouwens om delen een gezamelijke titel te geven, ik heb alles apart gedaan. Misschien dat ik toch maar even e.e.a. aan ga passen! Succes ermee en bedankt voor de tip, erg leuk - Wijnand

Tot: 0.277s; Tpl: 0.015s; cc: 14; qc: 73; dbt: 0.1493s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.2mb