HAPPY NEWYEAR EVERYONE !!!

Oceania » Australia » Northern Territory » Darwin » City of Darwin
December 31st 2008
Published: December 31st 2008

The huge twin fallsThe huge twin fallsThe huge twin falls

The huge twin falls
Hello everyone,

deze keer iets sneller een nieuwe posting, om jullie een dikke vette nieuwjaar toe te wensen!
Thanks voor alle leuke reacties tot nu toe, toch een beetje home-feel op oudjaar 😊
Maak er allemaal een superzalig feest van, doe eens goed zot, herinner de leukste momenten van het voorbije jaar en maak onhaalbare beloftes en goede voornemens voor 2009!

Owke nog kort stuk blog:
Vanuit Alice Springs hebben we de oude Ghan trein genomen richting Katherine in het tropische noorden van Australie. Echt chic, ook al duurt het 15 uur, deze nachttrein, je kan gezellig gaan eten in de restaurant wagon en buiten zie je hopen en hopen metershoge termietheuvels, prachtige zonsop-en ondergang tussen het kramakkellijk slapen door. Opnieuw ontmoeten we enorm vriendelijke australiers, een gezin opweg naar Darwin om mieuwjaar met heel de familie in te zetten en krijgen we de meest handige tips voor ons bezoek aan Kakadu.
Beetje vermoeid komen we toe in Katherine, waar een oud koppel ons met een Duits accent (daar kwamen we 45 jaar geleden vandaan) ons dropt in het cemtrum, waar we de huurauto oppikken. First stop is Katherine gorge, een serie van 12 volgelopen kloven. Echter, it's the wet season, en tijdens de voorbije nacht alleen al is het water 1.6m gestegen dus is enkel de hoofdkloof toegankelijk. Even naar de viewpoint en terug, druipend van het zweet, 't is hier tropisch en zwoel! Onderweg komen we de ene na de andere waarschuwing tegen voor de befaamde salties, zoetwaterkrokodillen van maar liefst 7 m lang en 800 kg zwaar die de floods ontvluchten en aan land komen om wat uit te rusten ... of toeristen op te peuzelen ;-/

We rijden verder richting Jabiru, een dorpje in het hart van Kakadu national Park (even groot als Vlaanderen!). Wel een eind rijden, dus een hotel zoeken, lekker stuk pizza eten, duik in t zwembad (voor het eerst deed DEUGD after all the flies) en vroeg crashen.

De volgende ochtend, goed vroeg, staan we om 08u00 klaar op de tarmac, klaar om een uur vanuit de lucht te genieten van de scenic flight! Deze tijd van het jaar de meest prachtige manier om het park in volle actie te bekijken: watervallen staan dik gezwollen en via de weg kan je er toch niet meer geraken. En de moeite was het zeker, prachtige uitzichten!! Eerst langs 300 meter hoge
Billabong @ South alligator riverBillabong @ South alligator riverBillabong @ South alligator river

Billabong @ South alligator river
rotswanden, verder tot aan Jim Jim Falls en Twin Falls, en over Arnehm land (Aboriginal country) en de wetlands terug naar huis.
De watervallen zijn echt indrukwekkend: de foto's geven hopelijk weer hoe klein je je hierbij voelt!
Tijdens the wet season staat gans de bovenvlakte onder water en buldert het water masaal naar beneden. Dry season mag je dan wel toelaten er met de 4x4 te geraken, we gaan akkoord met de locals dat ondanks de bewolking the wet season vele malen indrukwekkender is. Dikke fun wanneer de piloot vraagt of ik ook wat wil vliegen! Na een dikke 10 minuten zegt ie dat het goed was en neemt over om ons veilig terug aan de grond te zetten.

We hangen alweer de toerist uit door hierna een boottocht te nemen op de South Alligator River.
Helaas geen salties gezien onderweg, maar wel massa's andere mooie toestanden: grote roofvogels die hun vleugels spreiden om in de zon te drogen, arenden die vanuit de top van de boom alles in de gaten houden, papegaaien die voor achtergrondgeluid zorgen, en nog een hoop andere natuurpracht waarvan we al lang de naam zijn vergeten. Check the pictures!

Terug de wagen
The plane survived us :)The plane survived us :)The plane survived us :)

The plane survived us :)
in richting Darwin, de hoofdstad van het Noorden, om hier zodadelijk het nieuwe jaar in te vliegen.
Dus folks, over een viertal uur heffen wij hier ons glas op jullie! Beetje vroeger dan in het vaderland dus wij genieten van de kater wanneer jullie van het vuurwerk genieten, CHEERS MATES!!!

The famous Ghan train!The famous Ghan train!
The famous Ghan train!

The famous Ghan train!
Sunrise from inside the Ghan trainSunrise from inside the Ghan train
Sunrise from inside the Ghan train

Sunrise from inside the Ghan train
Eagle eyes!Eagle eyes!
Eagle eyes!

Eagle eyes!

31st December 2008

gelukkig nieuwjaar !
Dag Wouter en Anouk, beste wensen voor het nieuwe jaar ! 2009 begint voor jullie in Australiƫ. Papa en ik hebben de foto's van de jezusvogels, watervallen ... bekeken. Indrukwekkend. Heb je plannen om een vliegbrevet te halen ? Dat was toch Edwin die piloot wou worden ? Edwin en Natacha hebben goed geskied : Edwin is maar twee keer gevallen, Natacha 4 keer. Het is hier al een week flink aan het vriezen, morgen is het de derde dag smogalarm : max 90 km/uur ! Vriesweer tot min 5 blijft wellicht nog een week. Mama. Dag Wouter en Anouk, reuze manier voor jullie natuurlijk om 2009 in te zetten ! Veel geluk en succes volgend jaar, wat jullie plannen ook mogen zijn of worden. Ik stel voor dat we in de tweede helft van januari hier in Edegem dan de debriefing organiseren van jullie reis, met de mama van Anouk, Edwin, Natacha, Inge en Remko. Veel plezier tijdens de rest van jullie trip down under, geniet ervan. Papa.
1st January 2009

Zet 2009 overweldigend Australisch in, dat kan tellen als voorsmaak voor de rest van het jaar! Leuk om lezen, jullie uitstapje daar! Nog veel plezier en take care, Wouter en Anouk!
2nd January 2009

Gelukking Nieuwjaar !
Gelukkig nieuwjaar down under !
2nd January 2009

Hey Anouk & Wouter! Wat een fantastische reis... de foto's zijn adembenemend & de verslagjes heel plezante lectuur hier in het koude grijze belgenland :) Jullie sms is goed aangekomen, het nieuwe jaar is hier ook goed ingezet. Ook voor jullie een hartverwarmend & verrassend 2009. Nog heel veel pret & avontuur!!! Eva XXX

Tot: 0.131s; Tpl: 0.01s; cc: 12; qc: 55; dbt: 0.0634s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb